Honda CB600S 2000 ineens gestopt met lopen

Motorfreak11

MF'er
8 aug 2012
30
0
Ik heb een probleempje met mijn Honda CB600s uit 2000.

Na ongeveer een half uur gereden te hebben, reed ik +-40km/h binnen de bebouwde kom. Opeens valt de digitale dagteller uit en op hetzelfde moment een knal uit de uitlaat en deed de motor niets meer:

- Eerst brandden het olie- en neutraal lampje nog bij op contact zetten, mits ik de lampen op een bepaalde stand had staan. Bij proberen te starten gingen de lampjes even uit en gebeurde er verder niets. Nu branden er helemaal geen lampjes meer.
- Hoofdzekering is niet kapot, rest van de zekeringen nog niet gecheckt, maar dit kan het niet zijn neem ik aan(zijn voor claxon, lampen etc).
- Accu geeft nog gewoon 12,5 volt
- Kwam er toen ook achter dat het koelvloeistoftankje leeg was, deze inmiddels bijgevuld (eigenlijk geen idee of deze al lang leeg was). Slangen rondom radiator waren wel warm, dus neem aan dat er wel gewoon koelvloeistof door het blok heen ging?

Toen heb ik hem proberen aan te drukken:
- Tweede versnelling
- Hij rijdt dan stationair in de twee, mits ik een beetje met de koppeling blijf spelen. Hij loopt dan wel heel erg laag in toeren en niet echt soepel.
- Geen reactie op gas
- Als ik hem dan in de eerste versnelling of neutraal zet, valt hij weer uit.

Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is?
 
Oke, ik heb even het volgende geprobeerd naar aanleiding van jullie opmerkingen:

Zojuist op contact gezet, nu gaat het dashboard wel aan mits ik de lampen uit zet. Zet ik de lampen aan, dan gaat het dashboard uit.

Accu geeft 12,5 volt.

Accu zakt naar 6-7 volt zodra ik hem probeer te starten.

Bij het starten hoor ik alleen de startmotor tikken, het motorblok hoor je niet draaien.


Weten jullie wat dit betekent? Is de accu kapot of is dit niet met zekerheid te zeggen?
Aandrukken lukt niet, dus kan het dan de accu wel zijn?

Ben benieuwd! :-)
 
ik zou eens beginnen deze accu heeeeeeeeeeeel goed op te laden,
dan nogmaals doen wat je boven beschrijft en als dan de spanning weer in elkaar lazert een nieuwe accu gaan kopen.
het is wel van belang dat je ook de andere componenten van het laadsysteem controleert op een goede werking, zoals in de how to beschreven staat, ander help je de nieuwe accu snel weer om zeep.
 
Vanmiddag heb ik een CTek lader aangesloten op m'n accu. Ik zag dat de accu iets had gelekt bij de minpool en dat de minpool iets los zat, deze aangedraaid maar nog niet schoongemaakt. Toen proberen te starten een deedtie het opeens weer!!!:-D

Wel raar, want ik had het idee dat vóór het aandraaien van de minpool daar ook wel contact werd gemaakt.

Deze week ga ik wel even de minpool schoonmaken en een stukje rijden, hopelijk was dit het enige mankement!
 
Terug
Bovenaan Onderaan