Het Honda CBR 600RR topic deel 76

de b14 's horen ok niet op een semi sport tour fiets .. er zij er heel veel die zich niet inlezen en goed laten informeren over banden ,..

of op te oude banden rijden in het algemeen ..

Ik heb deze twee keer gehad en vind het ook echt een slechte band. Binnen no time vierkant en in de regen bijzonder glibberig. Daarna een keer de BT016 gehad en die werd iets minder snel vierkant maar nog steeds te snel en ook in de regen nog steeds veel te glibberig.

Daarna PP 2CT geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat bovenstaande Bridgestones echt ruk zijn.

-O-
 
Ik had volgens mij ergens gelezen dat de motorfabrikanten intern met elkaar hadden afgesproken om een 200pk grens aan te houden (als richtlijn) voor de komende jaren om een uit de hand lopende PK oorlog tussen de fabrikanten te stoppen. Even het artikel zoeken.

Gevonden! Gentlemen's Agreement

Nooit geweten dit.

Beetje jammer -O-
 
de b14 's horen ok niet op een semi sport tour fiets .. er zij er heel veel die zich niet inlezen en goed laten informeren over banden ,..

of op te oude banden rijden in het algemeen ..

zaten al op de motor toen ik ze kocht, ent ja is zonde om ze niet op te rijden dacht ik.
heb sowieso niet zo veel met bridgestone banden maar na dit gebeuren helemaal niet meer.

vorige keer bij bandenvernieuwing de dunlop sportmax genomen en die bevielen prima, zeker een band om over na te denken maar de huidige pp 2ct die er bij aankoop ook al gloednieuw op zaten bij mn huidige fiets stellen ook zeker niet teleur.
 
Zo heb ik ooit hele slechte ervaringen met dunlops gehad. Zaten er al onder bij aanschaf maar bij die banden sloeg heel vaak het achter wiel om. Heb ze er met bijna vol profiel af laten halen omdat ik er 0 komma 0 vertrouwen mee had.
 
ja zo is dat bandenverhaal altijd heel persoonlijk.
de een kan veel vertrouwen in ene band hebben en er alles mee doen terwijl de ander er juist totaal geen vertrouwen mee heeft.

blijft een kwestie van uitproberen en als je een goede band gevonden hebt kan je daar denk ik het best bij blijven.
 
ja zo is dat bandenverhaal altijd heel persoonlijk.
de een kan veel vertrouwen in ene band hebben en er alles mee doen terwijl de ander er juist totaal geen vertrouwen mee heeft.

blijft een kwestie van uitproberen en als je een goede band gevonden hebt kan je daar denk ik het best bij blijven.


dat speelt zeker mee inderdaad ,
 
Ik heb deze twee keer gehad en vind het ook echt een slechte band. Binnen no time vierkant en in de regen bijzonder glibberig. Daarna een keer de BT016 gehad en die werd iets minder snel vierkant maar nog steeds te snel en ook in de regen nog steeds veel te glibberig.

Daarna PP 2CT geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat bovenstaande Bridgestones echt ruk zijn.

-O-

De 016 pro was niet zo verkeerd,nog kneedowns mee gedaan op lelystad in de regen.
Gleed wel wat af en toe,maar werd niet spannend ofzo.
Nu de S20 onder mijn CB1000,die zijn wel weer een stuk beter dan de 016. :Y
Ik heb onder de straat RR nu de road attacks zitten,maar daar kan ik niet erg aan wennen.
Dus die gaan op de hoop en er komen ook S20`s onder. :Y
 
Die vond ik ook beter dan de 014 maar nog steeds te snel vierkant (ik reed enkel op straat) en met Michelins heb ik nog nooit een slippertje gehad in de regen. Echt nog nooit.
Met die Bridgestones wel.

Moet er wel bij zeggen dat ik deze enkel op een GSXR heb gehad en die had een achterrem die of niets deed of blokkeerde. Zal ongetwijfeld hebben bijgedragen aan mijn ervaring :)

Goed het blijft persoonlijk en voor een deel tussen de oren zoals hierboven al is aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een tank nodig, voor 2003-2006 model?
In goede staat, 75,-
Ook nog kontkuip (rood), voorspatbord (rood) en luchtinlaat kapjes (rood) te koop.

Alles is OEM, alles is onderhandelbaar, ligt in de weg in de garage.

http://link.marktplaats.nl/m941260025
 
Laatst bewerkt:
ik had op mijn motor bij aanschaf die dunlop quilifier er opzitten maar daar ben ik ook niet egt vrolijk van geworden

had er ook heel weinig vertrouwen in
 
Gezien de specificaties en de prijs koop ik eerder een Panigale :Y
 
Gezien de specificaties en de prijs koop ik eerder een Panigale :Y




met de 214 pk versie .. ben je wat meer kwijt ,.

dus dan een beemerd plus banden voor een jaar , en een vrachtwagen en pitcrew als je dan toch zoveel geld hebt ;)
 
met de 214 pk versie .. ben je wat meer kwijt ,.

dus dan een beemerd plus banden voor een jaar , en een vrachtwagen en pitcrew als je dan toch zoveel geld hebt ;)

Klopt!
En puur pk\gewicht verhouding gezien vind ik het dan nog steeds niet "MotoGP indrukwekkend".

Nu zeggen cijftertjes niet alles maar voor 2 ton verwacht ik toch wel indrukwekkende cijftertjes. :9

Gelukkig heb ik alleen uien in mijn portemonnee dus ik hoef mij er verder niet druk over te maken. '(
 
Laatst bewerkt:
Klopt!
En puur pk\gewicht verhouding gezien vind ik het dan nog steeds niet "MotoGP indrukwekkend".

Nu zeggen cijftertjes niet alles maar voor 2 ton verwacht ik toch wel indrukwekkende cijftertjes. :9

Gelukkig heb ik alleen uien in mijn portemonnee dus ik hoef mij er verder niet druk over te maken. '(
Maarja, als je dat wilt dan moet je ook bereid zijn een godsvermogen uit te geven aan onderhoud. Zo'n motogp-blok heeft geen echt lang leven dus een vakantie op de motor zal er niet in zitten gezien het aantal kilometers dat dan met die fietsen gereden zal worden (mits je die fiets op de obw zou gaan gebruiken).

Jammer dat die fiets ff wat te prijzig is voor mijn portemonnee. Zo hebben we iig weer iets om over te dromen ;)
 
Hallo allemaal!

Sinds vorige week ben ik na een Honda CBR 600 FS nu eigenaar van een CBR 600 RR van 2004.
Super blij mee, mooi apparaat! Er zit nu alleen nog een standaard uitlaat onder.

Ik heb al op marktplaats, ebay en te koop hoek hier gekeken. Heeft er iemand misschien een sportdemper met bocht te koop?

Hoor het graag :) !!
 
Hallo allemaal!

Sinds vorige week ben ik na een Honda CBR 600 FS nu eigenaar van een CBR 600 RR van 2004.
Super blij mee, mooi apparaat! Er zit nu alleen nog een standaard uitlaat onder.

Ik heb al op marktplaats, ebay en te koop hoek hier gekeken. Heeft er iemand misschien een sportdemper met bocht te koop?

Hoor het graag :) !!

Ik had een volledige Arrow set te koop twee welen geleden maar daar heb je nu niet zoveel aan xD. Ik ken wel iemand die nog Arrow bochten heeft liggen, ben je daar geïnteresseerd in?
 
Demper ook aanwezig alleen geen verbindingspijp (mid pipe).
 
Laatst bewerkt:
Balen!! Had ik hem net eerder moeten kopen haha. Het liefst een complete set vanaf de bocht onder. Boonstraparts heeft er eentje alleen vind ik die niet zo mooi en er zit geen killer bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan