Schotland op de motor [Centrale informatie]

Het stuk A82 langs Loch Lomond vind ik persoonlijk niets aan je ziet door de bomen het bos niet meer. :N
En als je een of 2 nachten op camping Applecross blijft zou ik zeker een rondje maken zodat je de pas en een mooie slingerweg langs de kust ff meeneemt. :]
Ook zit er beneden de camping een hotel/resaurant wat het beste visrestaurant van west Schotland was toen ik er was (2009). :9~
Danny :W :]
 
Ik ga 21 mei voor ruim een week naar Schotland. Ik ben me een beetje aan het inlezen, maar heb nog niet de hele route uitgedacht. Ik wil dus ook eigenlijk B&B/hostels nog niet van te voren gaan boeken. Zijn er hier ervaringsdeskundigen die weten of dat een goed idee is rond die tijd (met name het pinksterweekend)?
 
Ik ga 21 mei voor ruim een week naar Schotland. Ik ben me een beetje aan het inlezen, maar heb nog niet de hele route uitgedacht. Ik wil dus ook eigenlijk B&B/hostels nog niet van te voren gaan boeken. Zijn er hier ervaringsdeskundigen die weten of dat een goed idee is rond die tijd (met name het pinksterweekend)?
Prima te doen. Zijn duizenden B&B's te vinden...
 
Midges echt verschrikkelijk. Zo rond half juni beginnen ze. Oostkust schijnt er veel minder last van te hebben dan de westkust.
 
Zojuist de ferry Newcastle geboekt om samen met mijn meisje Schotland te doen met een Tuono en Street Triple. We vertrekken de 13e en komen de 22e terug.
Heeft iemand nog mooie routes liggen zo rond de 250km per dag?
 
Nog 2 weken dan is het eindelijk zover.
een rondje schotland met routes tussen de 300 en 370km
newcastle-perth 320km
perth - inverness 335km
inverness - fort august 325km
fort august - callander 370km
callander - ambleside 370km
ambleside - new castle 220km
 
Om routes te maken www.viamichelin.com
Daar maak ik al jaren mijn routes mee. Onderweg neem ik de michelin kaart mee ook van het land(en) De groene weg zijn echt 99% mooi. Mbv de kaart maak ik een route in de garmin. Werkt voor mij goed
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met Isle of Lewis en Harris??

Is het de tijd en moeite waard om daar een dagje rond te toeren?
Of beter gewoon in de Highlands blijven?
 
Lewis/Harris & de Uist eilanden zijn interessant voor hen die van open desolate landschappen houden en van het end-of-the-world gevoel. Heb je tijd op overschot, dan heb je aan de route Ullapool > Stornoaway > North & South Uist (tot de zuidpunt)> lochmaddy > Isle of skye een goeie vierdaagse.
Anderzijds is Ullapool > Gairloch > Applecross > Skye > Isle of Mull > FortWilliam een ietwat spectaculairdere route.

Om op je vraag te antwoorden: gebruik je dagje om Skye volledig rond te rijden ipv LewisHarris.
:W
 
Ik ga 21 mei voor ruim een week naar Schotland. Ik ben me een beetje aan het inlezen, maar heb nog niet de hele route uitgedacht. Ik wil dus ook eigenlijk B&B/hostels nog niet van te voren gaan boeken. Zijn er hier ervaringsdeskundigen die weten of dat een goed idee is rond die tijd (met name het pinksterweekend)?
En, heb je wat gevonden?

Wij zijn de zaterdag van het pinksterweekend van 17:00 tot 02:00 uur bezig geweest om een slaapplaats te vinden voor drie man :X :/ Echt alles zat bomvol B| De rest van de dagen hebben we gelukkig geen problemen gehad met iets vinden. Mocht ik weer gaan tijdens een bank holiday boek ik iets vooraf!
 
Lewis en Harris laten we links liggen ;)

Hoe zijn de ervaringen met wildkamperen?
Is dit een beetje "goed" te doen in Schotland, dus redelijk makkelijk plekken te vinden??
 
Laat ik me hier ook maar eens melden. Volgende week die kant op *O*
Vaak genoeg in Engeland geweest, maar nog nooit in Schotland dus ik ben benieuwd. Routes maak ik niet, ik heb wat highlights opgeschreven met dank aan dit topic, en de rest zien we daar wel. Ik heb kaarten en Garmin mee, dus moet wel goed komen.

We dachten in ieder geval om de eerste dagen richting Inverness te gaan en daar in de regio ergens een paar dagen te blijven staan voor een aantal dagtochten. Daarna zien we wel verder. Hoeveel kilometer op een dag is een beetje realistisch? 350km moet toch wel haalbaar zijn?

Klein vraagje, het leek mij wel aardig om John O Groats te bezoeken. Gewoon voor het idee. Is dat wat, of mis je er niks aan?
 
Laatst bewerkt:
Klein vraagje, het leek mij wel aardig om John O Groats te bezoeken. Gewoon voor het idee. Is dat wat, of mis je er niks aan?
niks te beleven daar... je moet juist aan de andere kant zijn voor de mooie uitzichten :P verder kun je eigenlijk niet verkeerd rijden in schotland alle wegen zijn mooi
 
Beste Schotland fanaten!

Na Schotland in 2014 voor het eerst bezocht te hebben en compleet overdonderd te zijn door het land, besloot ik vorig jaar weer die kant op te gaan. Wederom te gek.

Bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus wil dit jaar weer :X Maar wil eens iets anders, dus had het idee de buiten-Hebriden te gaan verkennen. Stornoway enzo. Is dat wat? Ik ben ergens een beetje bang dat het gaat tegen vallen. Wie kan zijn of haar ervaringen delen? Ter verduidelijking wat ik het mooist vond aan Schotland: de noordwest kust, alles boven Ullapool naar boven. Dat is misschien makkelijk om een advies te geven als je weet wat ik zo mooi vond ;)

Thanks alvast!
 
hi

iemand die weet of er vervoer, veerboten naar Aberdeen gaan?
Ik wil in de paasvakantie the nc500 rijden met mijn xr.. maar de boten gaan maar tot in newcastle?? klopt dit?

mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan