bmw f650 1994 achterlicht brand niet remlicht tot voorh wel?

flits knetter

Rookie
22 jun 2015
5
0
rotterdam
Beste lezers

Ik heb sinds een paar dagen een BMW f650 1994.

Nu werkt het het achterlicht niet maar het remlicht wel.
Sinds vandaag werkte na het starten het remlicht ook niet meer klein tikje erop gegeven en het remlicht werkte weer.
Bij thuis komst de motor uitgezet en contact weer aan werkte het remlicht weer niet.
Nogmaals zachtjes een tikje op het achterlicht dit maar brandje het lampje niet meer.

Maar ik merkte ineens dat het achterlicht veel spelig heeft.

Alsof het niet goed vast zit alle ophanging zijn heel dus daar ligt het niet aan.


Lijkt me dat gewoon de lampjes kapot gaan door de trillingen?
En niet dat het aan de bedrading licht?

Morgen vernieuw ik de lampjes /lamp van het achterlicht (1of2lampjes 2/in 1?)
En proberen ervoor te zorgen dat het achterlicht wat strakker vast komt te zitten.




Iemand van de f650 rijders hier ervaring mee gehad?

Mijn onderhouds boekje staat vrijwel niks in daar kom ik niet verder mee.





Mvg flits
 
Bedankt voor uw reactie



Ja ik dacht zelf ookal dat die aangetrokken word door een rubber ertussen maar kon dat zosnel vanaf de buitenkant niet zien

Maar ivm de regen van vandaag het licht er nog niet afgeschroeft.
Zal idd morgen kijken naar de staat van het rubber en of er corrosie zichtbaar is.

Mocht dat zo zijn komt dat door een slechte rubber die vocht doorlaat lijkt me?
 
Nee, het achterlicht als geheel is op drie punten in rubber opgehangen. De bekabeling zot redelijk open en bloot aangesloten vanaf de buitenkant. Check die contacten, en de contacten in de unit zelf waar het lampje contact maakt op corrosie en of ze nog klemmen.
 
Nee, het achterlicht als geheel is op drie punten in rubber opgehangen. De bekabeling zot redelijk open en bloot aangesloten vanaf de buitenkant. Check die contacten, en de contacten in de unit zelf waar het lampje contact maakt op corrosie en of ze nog klemmen.
En vergeet de twee middencontacten van het lampje zelf niet schoon te maken, desnoods even over een trotoirtegel schrapen.
 
Ik zelf bezit ook een Fje uit '97 en bij mij is bv het kabeltje van de remlicht schakelaar doorgeschuurd ( bij koelvloeistof tankje) en dit begint ook met het dan wel dan niet probleem,
dus alle kabeltjes even nalopen en controleren, lampjes vervangen controleren voor corrosie plekjes edg.
Ps het kan ook geen kwaad de zekeringen preventief te vervangen want deze kunnen ook ouderdomverschijnselen vertonen.
 
Laatst bewerkt:
Je lampje kan kapot zijn, andere optie is een kabelbreuk. je zou het schema even na moeten kijken, maar bij mij ( R 1100 gs uit '97) was het een kabelbreuk in het stukje van mn contact slot naar de rest van mijn kabelboom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan