Alarmlichten en usb lader aansluiten op Honda cb450s

Renzedijkstra

Rookie
21 jun 2015
3
0
Utrecht
Hallo,

Ik heb sinds kort een honda cb450s gekocht (mijn eerste motor!). Nu vond ik op dealextreme een 2-tal dingen die ook gelijk al gekocht heb. Namelijk een knop om alarmlichten aan te zetten (dit zitten niet standaard op een honda cb450s uit 1989.
Motorcycle Double Flash Push Button Switch (13cm-Cable Length)
Zoals je zit zijn de draadjes erg kort (13cm) en heb ik geen idee waaraan ik ze moet vastmaken. Ik geloof aan knipperlicht relais (geen idee waar dat zit). Hoe en wat weet ik dus niet, dat is dan ook mijn vraag.

Ook heb ik een usb lader/sigaretten aansteker gekocht:
Motorcycle Waterproof Power Adapter Cigrette Lighter Socket - Black

Deze moet je geloof ik alleen aan de accu vast maken (zit ook nog een zekering tussen). Alleen is het dan niet zo dat de accu langzaam leeg loopt?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Groeten, Renze
 
Knipperlicht relais is te vinden door de draden van je knipperlichten te volgen, bij Honda zitten ze meestal ergens rechts achter de accu op het frame.

Bij de USB-voeding kun je hem achter het contact plaatsen om te voorkomen dat ie de accu leeg trekt.
 
De flash-schakelaar overbrugt je knipper-schakelaar op je stuur. Één draad op de draad van het knipperrelais naar de schakelaar, de andere 2 op de afgaande draden naar de knipperlichten.

De combi plug-USB op de geschakelde 12 V zetten.
 
Oke bedankt voor de reacties. Misschien nog een domme vraag, maar wel handig voordat ik draden kapot ga maken :P, hoe zet ik de draden er óp? er zit een rand omheen. Moet ik ze dan strippen? Ik ben dus nog redelijk nieuw in alle techniek, laat staan de elektra. :+
 
Oke bedankt voor de reacties. Misschien nog een domme vraag, maar wel handig voordat ik draden kapot ga maken :P, hoe zet ik de draden er óp? er zit een rand omheen. Moet ik ze dan strippen? Ik ben dus nog redelijk nieuw in alle techniek, laat staan de elektra. :+
In je koplamp zullen de verbindingen gemaakt zijn met ronde steekstekkers in een plastic huls op de overgang van de ene draadboom naar de andere draadboom.

Ik weet niet waar je die schakelaar wil monteren maar die 13 cm lange draden zal je waarschijnlijk moeten verlengen. Dat kan ook met ronde steekstekkers of solderen en isoleren met krimpkous.
 
Terug
Bovenaan Onderaan