respect voor de marshals

Wat weer een geweldig weekend; ik mocht deel uitmaken van de crew in de Medical Car, dus op stand-by staan tussen de Ruskenhoek en de Ramshoek.
We hebben gelukkig geen inzet gehad, alleen tijdens de Rookiescup in de tweede race een Japannertje uit de bak gedragen. Hij had overigens niets gelukkig,
alleen een paar diepe krassen in zijn ego....
Het was weer een geweldige TT!
Hans

Zit je in deze auto:
P1040818_zps0vg3v7aj.jpg

P1040819_zpsfa35cwku.jpg
 
Klopt helemaal, de bovenste, voor de opwarmronde van de Dutch supersport.
Lekker zweten in die mooie brandvrije raceoveralls...., helm op in de auto!
Maar wel topdagen gehad!
Hans
 
Klopt helemaal, de bovenste, voor de opwarmronde van de Dutch supersport.
Lekker zweten in die mooie brandvrije raceoveralls...., helm op in de auto!
Maar wel topdagen gehad!
Hans

Heb ik je mooi vastgelegd op de gevoelige plaat :)
Maar je zal jezelf wel vaker terug vinden hier en daar. Was inderdaad een erg mooie TT :Y
 
Haha, _O- _O-
Vrijdag en zaterdag rij ik er weer.
Hoop aan de ene kant niet op zo`n sticker,maar hij is wel gaaf. 8-)
Beetje dubbel gevoel nu. :+ :P
Als je zaterdag maar bij mij uit de buurt blijft, ik zit dan weer in het Medisch Centrum,
en dan heb je iets niet goed gedaan.... ;)
Hans
 
_O- _O- Heb er een filmpje van maar krijg die hier niet geplaatst,kijk een brommert uit de grindbak rossen gaat me makkelijker af dan werken met multimedia |(
Foto van het filmpje dan maar :)
full
 
_O- _O- Heb er een filmpje van maar krijg die hier niet geplaatst,kijk een brommert uit de grindbak rossen gaat me makkelijker af dan werken met multimedia |(
Foto van het filmpje dan maar :) [afbeelding]

Briljant :} Ik had het gezicht van Capirossi willen zien :Y _O-
 
_O- _O- Heb er een filmpje van maar krijg die hier niet geplaatst,kijk een brommert uit de grindbak rossen gaat me makkelijker af dan werken met multimedia |(
Foto van het filmpje dan maar :) [afbeelding]

Geweldig,dit maakt de grindbak een stuk leuker. :+ ;)

Filmpjes plaatsen kan hier helaas niet,dan zal je hem op youtube moeten zetten en het linkje hier plaatsen.
 
Was echt weer een mooie TT dit jaar. :Y
Ik keek er van op hoe jullie het voor elkaar hebben in de hokjes langs de baan.
Er kwamen complete hamburgers tevoorschijn. :9
Mocht ik stoppen met racen dan zal ik mij ook maar aanmelden als Marshal,al is het maar om de hamburgers te bakken. :+ ;)
Ja, de sprintjes door de grindbak zijn weer ruimschoots gecompenseerd met hamburgers, braadworsten en eieren met spek... het is nou niet bepaald goed voor de lijn...
 
Zelf heb ik vanaf begin zeventiger jaren tot 2000 geregeld als EHBO-er langs de baan gestaan. Graag had ik soms wat meer respekt gehad van de rijders. Als er ongeval was geweest, dan wachtte ik tot ik duidelijk zag dat de gele vlag werd gezwaaid voordat ik van achter beveiliging kwam. Maar ook als je voor de strobalen kwam moest te konstant blijven opletten. Ik heb wel eens een motor weer laten vallen omdat er nog een rijder de grindbak in kwam. Zonder motor kon je een stuk gemakkelijker weer wegrennen. Maar met een rijder op de brancard deed je dat niet en moest je hopen dat ze bleven opletten. Ik heb wel eens een baco – de kraanmachinist Simon uit Appingedam – gezien / geholpen. Zijn onderbeen lag bijna over gehele lengte open en had meerdere open beenbreuken. Een rijder had niet gezien dat er met geel werd gezwaaid en bij het zien van mensen op de baan zo hard geremd, dat hij de motor onderuit trok. En die motor raakte toen de baco.

En dit hebben we als baco’s / medische dienst in 1990 van de rijders gekregen :



Maar het toppunt als respekt ervoeren wij indertijd bij een ronde voor het World SBK. Zaterdags was een rijder gerapporteerd vanwege het inhalen onder geel. Daarvoor was hij bij racecontrol geweest en had een boete gekregen. Zondagmorgen moest hij bij de opwarmronde zijn 'respekt' even betuigen met de middelvinger omhoog.

EgbertO
 
Terug
Bovenaan Onderaan