Hulp gezocht afstellen carburators

Reynsj

MF'er
6 aug 2010
181
0
Gent / Antwerpen
Lieve hulpvaardige mensen,

Sinds kort heb ik het impulsieve idee gekregen om voor 3 maanden te reizen door Europa met de motor. Hiervoor heb ik me ook een karaktervolle motor aangeschaft namelijk een BMW r100 gs Paris Dakar '92.

De motor is in goede tot zeer goede staat en is bijna volledig klaar om mee op reis te gaan. Enkel zouden de carburatoren moeten worden afgesteld daar de motor soms stilvalt bij het afremmen naar stilstand (wanneer de koppeling word ingetrokken en terugvalt in toeren).

Onderhoud is al uitgevoerd: vloeistoffen, luchtfilter, bougies, etc reeds vervangen en kleppen gesteld. Aangezien de motor vrij goed draait en ik in enkele weken vertrek ben ik bang meer slecht te doen dan goed mocht ik de carburatoren zelf proberen afstellen.

Daarom zou ik dit toch graag laten doen door iemand met de nodige expertise... Ik had reeds even gepolst bij een bmw en oldtimer garage maar deze hebben helemaal geen tijd meer...

Dus langs deze weg wil ik even polsen of hier mechaniekers aanwezig zijn met ervaring ivm deze motoren...? Ik zou kunnen langskomen voor de nodige afstelling etc... Als jullie nog voor een warme kop koffie zorgen neem ik alvast verschillende Belgische biertjes mee!

Mocht het mogelijk zijn zou ik de carburateurs ultrasoon reinigen (als mogelijk) en ook graag een vergoeding betalen voor het werk!


Ikzelf ben afkomstig van regio Gent. Waarschijnlijk niet bij de deur maar aangezien mijn plannen is dit het minst van mijn zorgen...


Alvast bedankt voor jullie positieve reacties!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan