Raar piepje bij koppeling opkomen

Millencolin

MF veteraan
15 aug 2013
1.285
40
Baarle-Hertog
Een vreemd probleem.

Sinds een aantal dagen merk ik dat bij het op laten komen van de koppeling een piepje te horen is.
Als ik aan het schakelen ben geweest, maar ook als ik gewoon de koppeling intrek en weer laat opkomen.

Eerst dacht ik nog even dat het gewoon aan de koppeling lag.
Tot ik vanochtend doorkreeg dat het ook is als hij qua toeren terug loopt.
Ik laat hem, zonder gebruik van de koppeling, uitlopen.
Op een gegeven moment hoor je kort een piepje.

Iemand een idee?
 
Het is een FZS1000
Ik dacht eerst dat het van achter kwam, maar het lijkt in de buurt van het voorste tandwiel te komen.
Maar vanavond ga ik het nog eens extra checken.

@ Martell, nooit een probleem jongen. Zal binnenkort weer eens langs scheuren met Belgische alcoholische versnaperingen.
 
Zou denken aan een lager wat iets piept . Had bij m`n FZ ook een irritante piep, dan wel dan weer niet bleek achteraf een lager te wezen van de dynamo . Die zit bij de FZ boven op het blok gemonteerd . Jouwe heeft dit niet , maar kan net zo goed een koppelings lager zijn wat piept . Laat hem eens uitrollen zonder dat de motor aan is om uit te sluiten dat het bv wiellager is of ketting oid .
 
Laatst bewerkt:
Zou denken aan een lager wat iets piept . Had bij m`n FZ ook een irritante piep, dan wel dan weer niet bleek achteraf een lager te wezen van de dynamo . Die zit bij de FZ boven op het blok gemonteerd . Jouwe heeft dit niet , maar kan net zo goed een koppelings lager zijn wat piept . Laat hem eens uitrollen zonder dat de motor aan is om uit te sluiten dat het bv wiellager is of ketting oid .

Ga ik doen!
Kan ik die killswitch eindelijk eens midden op de snelweg gebruiken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan