Yamaha NMAX 125 / 155

Al die A merk fabrikanten zijn de laatste tijd die blokken die ze al hebben door aan het ontwikkelen, als het kan minder bewegende delen en proberen zo min mogelijk wrijvings verliezen te hebben.{of een heel nieuw blok}
piaggio en honda en yamaha hebben de 125cc blokken helemaal onder handen genomen en nu met de nieuwe honda sh 300cc hebben ze ook het uiterste eruit gehaald wat betreft zo min mogelijk wrijvings verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gezien bij mijn motordealer, ik was niet zo wild van zijn looks maar is persoonlijk. Hetzelfde geprijst als de pcx dus kan wel een echte concurrent worden.
 
Afgelopen week bij de dealer gezien.

Ik was benieuwd naar de maat, dus effe passen. Zit prima! Vooral met de beentjes naar voren (ik ben 1,72 meter).

Ik vind het uiterlijk wel heel mooi. Hoogstens niet bijzonder.

En lekker laag gewicht. Ik rij nu een 250 cc (Yamaha X-max) en dat is een zware 250 (184 kg). Ik kom liever nooit op de snelweg. En daar veel buitenwegen steeds vaker 60 km/u zijn i.p.v. 80 km/u is de top voldoende (ook in Belgie steeds meer 70 km/u i.p.v. 90 km/u).

Kortom:
zal ik omruilen?

Groeten, Hans
 
Tadaaaaa *D

ruGbLcOF.jpg
 
Vanwege aanschaf auto moet ik met pijn in mijn hart afscheid nemen van deze heerlijke lichte scooter. Voor geïntresseerden staat er een advertentie in de te koop hoek van het forum: Yamaha nmax 125
 
Zeer mooie en leuke scooter deze N Max. Maar ik had de kans om een demo X Max 300 te kopen en na een testrit de knoop maar doorgehakt. Anders werd het een nieuwe N Max.
 
Nog niet, maar wil 'm dit jaar wel rijden. Maar qua top zal het denk ik zo rond de 115-120km/u zitten, dus snelweg kan vast wel, maar waarschijnlijk niet veel inhalen.
 
Ik heb er eentje een week gereden in Indonesië, dit is niet helemaal vergelijkbaar met ons land maar mij is het goed bevallen. Genoeg ruimte onder het zadel, genoeg topsnelheid >110km uur en voldoende trekkracht. De medepassagier vond wel dat ze erg hoog zat achterop en de vering is niet al te comfortabel (lees: stug en sportief). Met deze scooter heb je tussen de 3,5 en 4 duizend euro een behoorlijk luxe, ruime, mooie en waardevast vervoermiddel te pakken. Ga eens proefrijden dan weet je wat je in huis haalt.
 
Stiekem overweeg ik de Nmax 155. Nu heb ik een prachtige Xmax 250. Deze rijd echt lekker, maar het is toch wel een redelijk grote en zware scooter. Dat is niet altijd handig en daar komt bij dat ik (1.74m) niet helemaal met beide voeten plat op de grond kan. Hoewel dit niet onoverkomelijk is, erg prettig vind ik dit niet.
Hiervoor had ik een Honda Pcx 125, maar die kwam op de snelweg echt wat te kort en was wel erg gevoelig voor zijwind. Natuurlijk is de snelweg niet dé plek voor een lichte scooter, maar soms moet je wel. Het is dan wel fijn als je minimaal 110 km/u gps kan rijden.
 
Topsnelheid van de 155 zou zo rond de 130km/u liggen. Dat is niet slecht. Mijn Suzuki Sixteen 150 deed eerst 115km/u, maar met andere demper ging dat naar 120km/u. Dan is dit wat de NMAX 155 kan halen niet slecht. Best interessant dingetje, want hij is klein en toch kan je er de snelweg mee op indien nodig. Heb nu een Suzuki Address 110, maar deze hou ik even in mijn achterhoofd. De Address 110 is leuk, maar over het algemeen is 90-95-100km/u de max. En 100km/u wil je niet constant rijden op dat ding. :+ En 6500 euro oid voor een SH300 neerleggen is ook weer zoiets, als het een leuk dingetje voor erbij is (en beetje woon-werk)...
 
Laatst bewerkt:
Echt, 130km/u? Dat is zeker snel voor een 155cc scootertje! Een Honda PCX150 haalt amper de 115.
Op de snelweg is het toch wel lekker als je af en toe een vrachtwagen enigszins vlot kan inhalen.
Het gekke is dat je de Nmax praktisch niet ziet, terwijl je bijna doodgegooid wordt met de PCX. Zien er beiden toch sportief uit en zitten in elkaars vaarwater...
P.s.: Komt er nog een test van de Nmax155 in Startersmotor?
 
Dat kwam ik op YouTube tegen. Weet niet of dat een vlakke weg was. Op Motorfreaks staat sinds twee weken een test van de NMAX, zag ik.
Daar hebben ze het over 110km/u met wat tegenwind (geen storm) en 120km/u wind mee. Nog steeds voldoende om in elk geval op provinciale wegen te rijden en de snelweg. Hoewel; op mijn Suzuki Sixteen 150 werd ik op provinciale wegen nog bijzonder vaak ingehaald als ik zelf al 110km/u reed, waar 100 was toegestaan. Mensen hebben altijd haast. Zoveel PCX'en zie ik ook niet rijden (ik woon niet in een hele grote stad) en de NMAX is wat korter op de markt.

Uiteraard komt er ook een test dit jaar van de NMAX op mijn website, weet alleen niet wanneer precies. :)
 
Er staat wel een korte test van de Nmax125. En die is ook leuk om te lezen, en er zitten videofilmpjes bij.

De NMAX 155 neem ik langer mee. ;)
De Nmax 125 kon in principe ook nog wel de snelweg op, maar met 250cc is het natuurlijk een stuk prettiger.
 
Wilde vrijdag ff langs bij Van de Kuinder, volgens Motoroccassion stond daar een 155 voor 3190 euro.
Check ik het kenteken, is het een 125cc. Die zoek ik niet. :+
 
Wilde vrijdag ff langs bij Van de Kuinder, volgens Motoroccassion stond daar een 155 voor 3190 euro.
Check ik het kenteken, is het een 125cc. Die zoek ik niet. :+

ja dat was bij mij ook al opgevallen, voor 3190 was dat een mooie koop geweest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan