Yamaha R6 valt uit op de snelweg tijdens optrekken

alfred83

Rookie
8 jul 2015
4
0
Almelo
Hoi,

Vorige week reed ik de snelweg op en tijdens het optrekken (rond 140 km/h) viel ineens de motor uit. Ik ben snel naar de vluchtstrook gegaan om te kijken wat er aan de hand was. De lampjes branden nog wel op het dashboard alleen de motor wilde niet meer starten (helemaal geen reactie, ook geen startmotor geluid). Na 5 minuten probeerde ik het weer en startte hij wel. Nu duurt het sowieso meestal wel ff voordat de motor start als deze even heeft stilgestaan, maar dan hoor ik de startmotor wel maar start hij gewoon niet. Na paar keer proberen met choke vol open start hij dan uiteindelijk wel.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Bedankt,

Alfred
 
Nog even ter aanvulling. Het viel mijn vriendin de laatste keer op dat de achterlichten flikkerden tijdens het rijden op de snelweg. Ik zat zelf meer aan de accu of iets te denken (of misschien wel hopen).
 
Check de zekeringen, loop/meet je kabelboom na. mocht dat het niet zijn dan weet je in ieder geval bijna zeker dat het niet in de elektronica zit. dat zal al een opluchting zijn lijk me.
 
Check de zekeringen, loop/meet je kabelboom na. mocht dat het niet zijn dan weet je in ieder geval bijna zeker dat het niet in de elektronica zit. dat zal al een opluchting zijn lijk me.

Is dat zo? Ik geloof dat ik opgelucht zou zijn om een los contact tegen te komen als mijn R6 uit 1999 raar begint te doen...... :/

Zie ook de posting van Klapdeurdokter...
 
Laatst bewerkt:
Dank allen. Ik heb de motor nog eens nagelopen, accu aan de druppellader gehangen en motor gestart. hij startte in één keer en loopt normaal. Nu paar keer gereden en niks aan de hand. Loopt stationair ook normaal. Hopelijk opgelost..... bedankt iig iedereen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan