ABS Kuipreparatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MayaGixxer

MF'er
14 sep 2011
91
0
Roermond
Beste Motorforumer's

Ik heb een paar gescheurde kuipdelen liggen die ik wil repareren.
Heb Bison een mailtje gestuurd met foto's om te vragen welke lijm het beste is.
Daarop kreeg ik een reactie om een plamuur systeem te gebruiken.
Vervolgens heb ik het internet & forum afgezocht en zoveel informatie gevonden dat ik zelf niet meer weet wat het beste is.
En mijn vraag is als iemand misschien goeie ervaring heeft met een abs plamuur product die hij/zij kan aanbevelen.

r7luup.jpg
Zijkuip
2dkzdk7.jpg
Achterkuip
1h8ffd.jpg
Achterkuip
 
En als je niet wilt klooien met die klote MEK die een half jaar later nog uitgast en blazen in je lak trekt en je wilt geen geld uitgeven aan Bison lijm (waar ik trouwens geen ervaring mee heb) dan pak je je soldeerbout en smelt de hele boel weer aan elkaar vast...

IMG_6783%20Small_zpslqif4n8y.jpg


IMG_6786%20Small_zpsmmd8dhwt.jpg


IMG_6789%20Small_zpsymnutloe.jpg


Kost de reparatie je tenminste nix, en spuiten kom je toch niet onderuit... :)
 
En als je niet wilt klooien met die klote MEK die een half jaar later nog uitgast en blazen in je lak trekt en je wilt geen geld uitgeven aan Bison lijm (waar ik trouwens geen ervaring mee heb) dan pak je je soldeerbout en smelt de hele boel weer aan elkaar vast...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kost de reparatie je tenminste nix, en spuiten kom je toch niet onderuit... :)

Iets meer informatie svp :9~ :}
 
Iets meer informatie svp :9~ :}

Zoveel info valt er niet te geven, het is vrij simpel.

Lijmen heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niets over zeggen, MEK heb ik wel aardig veel ervaring mee en daar begin ik niet meer aan, ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee maar gezien het aantal positieve ervaringen hier op M-F zal ik het wel fout doen denk ik.

Ik heb bovenstaande afgebroken kuiprand aan elkaar gesmolten met een soldeerbout. Dat gaat prima alleen wel een paar tips & tricks:

Het is net als autogeen lassen. Maak een pulserende beweging en "kneed" het materiaal als het ware met de punt van je bout door elkaar. Een goede door-en-door versmelting is wat je moet hebben.

Zet de bout niet te hoog en let goed op dat je het materiaal niet te heet maakt. Het moet smelten, niet verbranden. Veel gemaakte fout maar als het verbrand is dan wordt het zo bros als een vers koekje, breekt meteen af dus.

Las de breuk aan beide kanten.

Gebruik ABS als toevoegmateriaal bij een ABS kuip. Geen koffieroerstaafjes, Lego of andere zooi, gewoon een oud reepje kuip.

Omdat dit een kwetsbaar deel betrof heb ik er een zogenaamde "staple" ingesmolten, een "S" vormig metaaldraadje wat de delen extra goed aan elkaar hecht. Doe je dat goed dan kan je er echt flink aan trekken.

Het spuiten was een extra uitdaging omdat er een bestaande sticker opzat waar ik omheen moest maar ik denk dat het aardig gelukt is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan