Petitie tegen verbod 15 jaar oude motoren in grote steden

boxertwin

Die hard MF'er
26 sep 2008
415
133
Capelle aan den IJssel
Fijn dat we onderdeel zijn van de Europese Unie. Het biedt ons allemaal zoveel voordelen. :') Na de APK perikelen, die gelukkig voorlopig zijn afgeschoten, hebben onze competente EU bestuurders weer een nieuw stokpaardje gevonden. De Europese commissie gaat onderzoek doen naar de luchtkwaliteit van de grote steden en welke maatregelen het meeste effect genereren om deze te verbeteren. Vanaf 2016 ben je in Parijs niet meer welkom met een 15 jaar oude motorfiets en het (terechte) vermoeden bestaat dat dit een opmaat kan zijn naar een verbod dat in alle grote steden van Europa kan gaan gelden.
Er is een initiatief voor een petitie tegen het verbod gestart in Duitsland die alle Europese motorrijders kunnen ondertekenen:

MotoPort.de: Petition gegen das Verbot von mehr als 15 Jahre alten Motorrädern in Europas Städten - Online-Petition

Er zijn 120.000 handtekeningen nodig dus teken even mee. Nederland is immers graag altijd het braafste jongetje van de klas dus het kan hier zomaar ook ineens actueel worden. ;)
 
getekend. en anders knoeien we wel een oplossing in elkaar. nieuwe motor geeft meer vervuiling dan dat hij in zijn gemiddelde levensduur vervuild.
 
Laatst bewerkt:
Als die gasten in Brussel en De Haag zelf eens op de fiets naar hun "werk" gaan, scheelt al veel fijnstof en uitlaatgassen.
 
Idioot plan. Pak die tweetakt scooters aan. En dan nog zal het effect marginaal zijn.

Iedereen meedoen aan extra vervuiling door een nieuwe motor te moeten kopen om minder te vervuilen? Wat is dat voor achterstevoren-logica?

Wat is dat toch met beleidsmakers en plannen bedenken die zo ver buiten de realiteit staan dat het eigenlijk beschamend is.
 
Laatst bewerkt:
Het is krankzinnig dat men wederom naar leeftijd gaat kijken en niet naar euro normeringen.
 
Laatst bewerkt:
Laten ze zowel bij auto's als bij motoren een verbod baseren op daadwerkelijke vervuiling, niet op iets arbitrairs als leeftijd. Mijn auto is 20 jaar oud, goed afgesteld, vervuilt niet. En dan rij ik achter een drie jaar oude diesel met enorme zwarte rookwolken erachter. Die mag dan Parijs in, en ik niet.
Mijn ene motor is 14 jaar oud, goed afgesteld, injectie, vervuilt niks, en die mag volgend jaar Parijs niet in, maar met een 2tact scootertje dat liters olie verbrandt en uitstoot, mag dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Is waarschijnlijk de opmaat naar een totaal verbod op gemotoriseerde tweewielers.
Europa heeft het niet zo op motorfietsen. En omdat die gasten daar in een maand (netto) meer vangen dan jij of ik in een heel jaar, hebben ze al helemaal geen idee waarom je langer dan een jaar met een motor zou doen.

Het zou me overigens niets verbazen als de politiek i.v.m. dat vraagstuk ''luchtkwaliteit'' straks met nog meer ontmoedigingsbeleid komt in de vorm van meer verkeersbelemmerende maatregelen waardoor we nog meer en langer in de auto stil komen te staan in onze steden. En laat stilstaan nu juist oneindig meer luchtvervuilend zijn dan vlot doorrijden...
 
Laatst bewerkt:
KUT EU....op deze manier kun je er op wachten dat alle STEMMERS zich TEGEN de EU gaan keren, snap die politici niet, laat ze eerst de economie maar eens op gang helpen, en als dat in orde is kunnen ze burgertjes gaan pesten
 
Heb ook getekend :+ , Wat een belachelijke draaikonterij om maar jan lul de lul te laten wezen voor het fijnstof terwijl grote vervuilers nooit aangepakt worden. :N
Moet je bijvoorbeeld eens kijken wat de veerboot van IJmuiden naar Newcastle aan bruine rook uitbraakt tijdens de overtocht dat is per dag meer als alle motoren in Nederland bijelkaar. (op die ouwe Jawa van Sammie na natuurlijk }) )
En dat is nog maar 1 boot. :(
Danny :W :}
 
volgens mij zou het juist toegestaan moeten zijn om met motoren en auto's van 15+ de stad in te mogen. al was het alleen maar om aan te tonen dat je met je 'ouwe brik' duurzaam bezig bent! want tegenwoordig heeft iedereen het over duurzaam-dit en duurzaam-dat....maar wat ís het nou eigenlijk: duurzaam? volgens mij weet niemand het en is het in feite een loze term.
 
Ik wil tekenen, maar hij doet het om de een of andere reden niet. Ik zal het straks nog een keer proberen.

Net of wij motorrijders zulke enorme vervuilers zijn.. Laten ze dan eerst maar eens die 2takt scooters e.d van de weg halen.

Anders gezegd vind ik het prima om mijn Diversion uit 1992 in te leveren, mits de gemeente mij ook geld geeft voor een nieuwe(re) efficientere motorfiets. Dat laatste zal alleen niet gebeuren, dus blijf ik op mijn Divje rijden.
 
Natuurlijk getekend. Het moet niet maller worden. Ik heb twee auto's die 15 jaar of ouder zijn plus m'n 30 jaar jonge XJ700X en met een beetje pech kan ik straks alleen nog maar naar de rand van een stad rijden, parkeren en om daar de onderdelen af te laten slopen. Ik zeg NEE.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk een goede reden om te gaan sparen voor een nieuwe Duc Pani of Hyper die (als je mazzel hebt) 1:12 verbruiken, en mijn 17 jaar oude Duc ST2 met een verbruik van 1:20 op te ruimen :+


|(
 
Gelijk maar even gedaan! En maar blijven volhouden dat iedere drie jaar een nieuwe hybride beter is voor het milieu!
 
Terug
Bovenaan Onderaan