Hulp gevraagd kapotte koplamp blade sc28

Rick BGH

MF'er
14 apr 2015
52
0
Den Haag
Hallo!

Ik heb tot naked verbouwde blade. De koplamp doet het op eens niet meer.
Uiteraard heb ik het lampje vervangen maar dat maakt niets uit.
Alle contactpuntjes ook nagekeken helaas zonder resultaat. Groot licht doet het overigens wel. Ik heb de bedrading vanaf de koplampstekker gevolgd tot in de kabelboom maar kan geen draadbreuk ontdekken voor zover dat met het blote oog mogelijk is. De schakelaar op het stuur heb ik nog niet gecheckt maar die staat eigenlijk altijd aan zodat bij het omdraaien van het contact de koplamp aan gaat.

Heeft er iemand enig idee of is er iemand in Den Haag of omstreken die de bedrading door kan meten in ruil voor een kratje pils o.i.d?

Alvast bedankt!
 
Bij de meeste motoren doet het grootlicht het niet als dimlicht niet aan staat. (Behalve bij gebruik van de pass knop) Maar toch de schakelaar checken kan geen kwaad. Bij veel motoren gaat dimlicht pas aan na het starten. Check dat ook even.

De zekeringen heb je nog niet getest?
 
Probeer de groot/dimlicht keuzechakelaar eens uit te trekken (naar de dimlichtstand) en kijk of de verlichting het dan wel doet.
Het kan zijn dat de keuzeschakelaar nét niet helemaal terug komt naar zijn normale (dimlicht)stand en daardoor tussen dimlicht en grootlicht blijft hangen (ofwel geen verlichting geeft).

Dit was althans een tijdje terug het probleem bij mijn Blade en als ik lees wat je verder al gechecked hebt zou dit ook goed bij jou het probleem kunnen zijn.
 
@ Kees Den Haag

Ik zal de zekeringen nog checken, als dat het is zou er dus een verschillende zekering zijn voor dimlicht en groot licht? Helaas moet dan wel heel de achterkant eraf :( .Mijn dimlicht ging trouwens wel altijd aan na het maken van contact en niet pas na het starten.

@ Testa-Rossa

Ik zal de schakelaar ook nog checken.

Bedankt zover!
 
Mijn sc28 wou vorig jaar niet meer van grootlicht terug naar dimlicht. Knipperlichten deden ook waar ze zelf zin in hadden. Ik heb toen de schakelaar open gemaakt en schoon gemaakt. Probleem opgelost.
Dat wil niet zeggen dat jouw probleem hetzelfde is, maar ook een sc28, dus ongeveer even oud. Het zou dus ook gewoon vuil kunnen zijn.
 
Bedankt voor de reacties ik heb de zekeringen gecheckt en de stuurschakelaar uit elkaar gehad en schoon gemaakt. Ook de keuzeschakelaar helemaal schoon gemaakt. Helaas doet mijn dimlicht het nog steeds niet. Kan haast niet anders dat er toch een kabelbreukje zit???

Kan iemand in de omgeving van Den Haag mij helpen dit op te lossen of weet iemand in de buurt van Den Haag een goed adres?

Alvast bedankt!
 
Kun je niet aan de hand van het elektrisch schema de verlichting aan zetten direct op de stekker van de stuurschakelaar?

Als ie het dan doet zit het in je stuurschakelaar, en dan kan je gewoon een 2de handse scoren en ben je klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan