Wat lekt hier?

Woudschim

MF veteraan
10 jun 2009
3.310
12
Rijen
Dag heren techneuten,

Ik heb last van een lekkende GTR1000. :(

Afgelopen week heb ik de klepdekselpakking vervangen, die was duidelijk aan het lekken. Vervangen en deze blijft nu mooi droog, dus ik hoopte dat het daarmee over was. Na een ritje van 70km was de zijkant van het blok weer vies. "oude olie" dacht ik, dus schoongemaakt. Na vanochtend weer een rit van 80km zie ik echter weer dat het blok nat is. }

Verder merk ik niets raars aan de motor en werkt alles prima. Verder is het ook te weinig olie om op de grond te druppen.

B9k4Lvb.jpg


EfwoCUc.jpg


eCvRZ0k.jpg


Voetpakking? Of een leiding? Het is niet olie, maar die wordt natuurlijk dun en verwaaid over het blok. Morgen zal ik sowieso even langs de garage rijden om het te laten checken.
 
Laatst bewerkt:
Hey!

Ik heb het ook heel mijn leven, maar realiseerde het me pas toen ik een jaar of 16/17 was.
Hele sterke geuren kan ik wel waarnemen, maar niet identificeren. Alsof je naar een licht kijkt met gesloten ogen. Ik ruik dan wel dat er iets te ruiken valt, maar zou niet kunnen zeggen wat het is.

Het valt bij mij het meest op bij eten. Omdat de hele dimensie van geur weg is is mijn voor- of afkeur alleen gebaseerd op textuur, temperatuur en zoet/zuur/bitter. Ben daarom af en toe wel een redelijke "picky eater" en er valt voor anderen niet zoveel peil te trekken op wat ik lekker vind en niet.
En dan de lullige dingen als niet weten hoe je zelf ruikt, niet altijd even praktisch.

Voordeel, ik hoef mijn vriendin niet blij te maken met lekkere luchtjes, haha!
 
Hey!

Ik heb het ook heel mijn leven, maar realiseerde het me pas toen ik een jaar of 16/17 was.
Hele sterke geuren kan ik wel waarnemen, maar niet identificeren. Alsof je naar een licht kijkt met gesloten ogen. Ik ruik dan wel dat er iets te ruiken valt, maar zou niet kunnen zeggen wat het is.

Het valt bij mij het meest op bij eten. Omdat de hele dimensie van geur weg is is mijn voor- of afkeur alleen gebaseerd op textuur, temperatuur en zoet/zuur/bitter. Ben daarom af en toe wel een redelijke "picky eater" en er valt voor anderen niet zoveel peil te trekken op wat ik lekker vind en niet.
En dan de lullige dingen als niet weten hoe je zelf ruikt, niet altijd even praktisch.

Voordeel, ik hoef mijn vriendin niet blij te maken met lekkere luchtjes, haha!

Heel herkenbaar dit verhaal.
Ik ruik echt helemaal niets. Ik weet dus ook niet wat heel sterke geuren zijn.
De textuur is inderdaad bepalend of iets "lekker" is.
Nooit aardbeien eten! (Is een hap snot met pitjes).
Kruiden zijn allemaal hetzelfde, hebben voor mij geen enkele smaak.
Alleen zoet, zout, zuur en bitter en uiteraard sambal, peper(die branden).

Nadeel is dat de nooit het complimentje kan maken: "Wat ruik je lekker".
 
Hah! Interessant hoe anders jij het dan toch weer ervaart. (ik vind aarbeien heerlijk (zoet), en gooi altijd bakken met kruiden door mijn eten zodat het nog naar iets smaakt. )

Gelukkig is reuk maar een heel subtiel zintuig. Je mist ongetwijfeld een hoop, maar het is maar beperkt. Ik hou van de natuur (ben ook biologiedocent), maar kan ook geen bos ruiken na de regen, of de geuren van bloemen en planten. Ontzettend jammer, maar ik ben blij dat het mijn ogen of gehoor niet is wat niet werkt. :)

Een aantrekkelijk persoon ruiken mis ik ook wel inderdaad. Een groot deel van de aantrekkingskracht gaat via feromonen die je niet bewust ruikt, ik vraag me af of mensen met anosmie die dimensie ook missen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan