Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Ik heb er afgelopen weekend een setje Mivv dempers onder geschroefd. *O*

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind dat de dempers en de link-pijp onder vrij veel spanning gemonteerd moeten worden. Klopt dat? Of doe ik iets verkeerd?
 
Rondje gereden :]

image-kzwtuKxt.1436208765.jpg


Ben van plan om het aantal tandjes te wijzigen.. Of een kleiner voortandwiel, of drie tandjes meer aan de achterzijde. Ik wil dan wel een Speedohealer monteren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gegroet mede levensgenieters 8-)
 
Ik heb er afgelopen weekend een setje Mivv dempers onder geschroefd. *O*

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind dat de dempers en de link-pijp onder vrij veel spanning gemonteerd moeten worden. Klopt dat? Of doe ik iets verkeerd?

Tevreden over je MIVV systeem? Hoe klinkt dat nou in vergelijking tot andere systemen?

Groeten
 
Ik heb er afgelopen weekend een setje Mivv dempers onder geschroefd. *O*

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind dat de dempers en de link-pijp onder vrij veel spanning gemonteerd moeten worden. Klopt dat? Of doe ik iets verkeerd?

Niemand??? :/
 
Tevreden over je MIVV systeem? Hoe klinkt dat nou in vergelijking tot andere systemen?

Groeten

Klinkt geweldig!

Zonder DB-killer is het inderdaad wel érg luid. Voor een kort rondje is het prima, maar voor
de langere afstanden stop ik de DB-killers er denk ik in.

Ik heb verder geen ervaringen met andere systemen.
 
Rondje gereden :]

[afbeelding]

Ben van plan om het aantal tandjes te wijzigen.. Of een kleiner voortandwiel, of drie tandjes meer aan de achterzijde. Ik wil dan wel een Speedohealer monteren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gegroet mede levensgenieters 8-)

Ik heb nou zo'n 2 maanden een 15 tands erop zitten! Bevalt super. De motor rijdt er veel soepeler door en staat nou altijd in de S stand.
Een speedohealer heb ik er ook bij maar die zit nog in de verpakking :$
Maar ik kan je zeker een 15 tands aanraden!
 
Haha oke dan! Is dat lastig te installeren, zo'n Speedohealer? Ondanks dat je hem nog niet geïnstalleerd hebt, heb je misschien wel de handleiding door gelezen haha :P ?

Is het verschil echt zo groot met een andere tandwielopstelling?
 
Haha oke dan! Is dat lastig te installeren, zo'n Speedohealer? Ondanks dat je hem nog niet geïnstalleerd hebt, heb je misschien wel de handleiding door gelezen haha :P ?

Is het verschil echt zo groot met een andere tandwielopstelling?

Nou uitgerekend voor de Dorso zit er geen kant en klare stekker bij. Maar volgens een kameraad van mij is het niet zo moeilijk, dus die gaat hem installeren binnenkort. Je moet wel iets van elektronica weten!

En ja, het verschil is erg groot!! In de S kan je gewoon ook relaxed door de bebouwde kom bijvoorbeeld. En het installeren is ook niet heel moeilijk. Ik had alleen een paar bouten teveel los waardoor de olie van de koppeling op straat lag :X Maar dat is een leermoment voor de volgende keer _O-

BT Power Parts Hier heb ik mijn tandwiel besteld.
 
Klinkt geweldig!

Zonder DB-killer is het inderdaad wel érg luid. Voor een kort rondje is het prima, maar voor
de langere afstanden stop ik de DB-killers er denk ik in.

Ik heb verder geen ervaringen met andere systemen.

Mark M, ik heb ook Mivv's onder mijn DD hangen, maar geen problemen gehad met de link-pijp het zat er bij mij redelijk vlot onder.

Rij vaak zonder DB-killers }) , want bij het terug schakelen..... die heerlijke knallen uit je uitlaat :} :} (heb ze wel altijd mee O-) )

En....(heel goed excuus om zonder DB killers te rijden O-) !!!) ze horen je aankomen O-) dat is goed voor je eigen veiligheid :Y O-)
 
Laatst bewerkt:
Haha oke dan! Is dat lastig te installeren, zo'n Speedohealer? Ondanks dat je hem nog niet geïnstalleerd hebt, heb je misschien wel de handleiding door gelezen haha :P ?

Is het verschil echt zo groot met een andere tandwielopstelling?

Ja. door de 15 tands, bokt de motor minder rond de 50 kmh (sportstand), trekt beter en loopt lekkerder, en rij alleen nog maar in de sportstand :Y
 
Laatst bewerkt:


Als je een beetje rekening houd met de omgeving, gaat t volgens mij redelijk goed (je kan natuurlijk altijd de pech hebben dat je 't bokkie bent... :X).

De gemiddelde Harley of racer met open uitlaat maakt meer lawaai / wordt als hinderlijker ervaren.


Mark M, ik heb ook Mivv's onder mijn DD hangen, maar geen problemen gehad met de link-pijp het zat er bij mij redelijk vlot onder.

Rij vaak zonder DB-killers }) , want bij het terug schakelen..... die heerlijke knallen uit je uitlaat :} :} (heb ze wel altijd mee O-) )

Het monteren ging bij mij ook vrij snel. Het valt me alleen op dat de 'dempershouders' onder vrij veel spanning aan de beugeltjes worden bevestigd. Ook is de afstand tussen het achterlicht en de dempers niet helemaal gelijk.
Ik probeer binnenkort het originele deel van de uitlaatbochten nog wat te draaien t.o.v. elkaar.


De klappen bij gas los zijn idd fijn *O*
 
Dag 2 van onze reis van Haarlem naar Italië op de motor, ergens in de buurt van de Moezel:
ucknDQc.jpg

sgqMLtb.jpg
 
Hartstikke gaaf! Hou ons op de hoogte.. Ik vind het altijd wel leuk om zulke verhalen te lezen. Misschien komt dat ook wel omdat ik geen maat heb die zo'n eind wil rijden op de motor. Of zal dat aan mij liggen :+
 
Hartstikke gaaf! Hou ons op de hoogte.. Ik vind het altijd wel leuk om zulke verhalen te lezen. Misschien komt dat ook wel omdat ik geen maat heb die zo'n eind wil rijden op de motor. Of zal dat aan mij liggen :+

Top! Zal ik doen vanavond zal ik weer een update sturen!
 
hey mensen.
ik ben michael woon in nieuwegein en heb een ktm 990sm

vanaf dat de dorsoduro 1200 uitkwam was ik er al verliefd op.
vaak zat op motorbeurzen erop gezeten etc. maar financieel kwam de ktm toen beter uit.
nu zit ik er aan te denken om de ktm in te ruilen voor de dorso1200
zijn er nog dingen om op te letten?
mankementjes etc modificatie's die echt moeten (behalve. andere dempers ) die moeten zoiezo

alvast bedankt!!!
 
Gister van Monscheid via de Vogezen naar Achern (Zwarte Woud) gereden, vandaag de Alpen in naar Gersau. Het is vandaag een beetje bewolkt maar dat is eigenlijk wel lekker, de temperatuur mag wel wat lager blijven voor het zware werk!

Aan de Franse grens natuurlijk even een momentje genomen om een kiekje te schieten:

JSnjLbH.jpg


Die snelheden snap ik niks van, dus die hebben we maar genegeerd, het tempo mag er tenslotte niet uit raken

of iemand intresse in een ktm?? :)

Ik wil hem zeker wel ruilen voor mijn 750 ja!
 
Terug
Bovenaan Onderaan