Ducati Hyperstrada

Oh dat zou ook absoluut geen eerste fiets zijn. Ik zie me al door weer en wind 30k pj rijden :')
Nee precies wat je zegt, puur als 2e volledig onthaastende fiets en genieten van de eenvoud en omgeving :] ...dat laatste gebeurt toch echt minder bij een Hyperstrada want daar wil je elke bocht mee aanvallen!

Meenemen tijdens onderhoud zou ideaal zijn maar ik ken geen gecombineerde BMW/Duc dealer, althans niet hier in de regio

Ja, met die Hyperstrada wil je maar één ding... gas geven en elke bocht doorknallen... :]
Maar soms is onthaasten ook heerlijk... ;)

Tja, wie neemt er dan ook een BMW... |(
Dan ben je wel erg van het padje af...


;)
 
Ja, met die Hyperstrada wil je maar één ding... gas geven en elke bocht doorknallen... :]
Maar soms is onthaasten ook heerlijk... ;)

Tja, wie neemt er dan ook een BMW... |(
Dan ben je wel erg van het padje af...


;)

Waarom denk je dat er bij mijn naam als ondertitel staat: Nooit gedacht ;)
Heb altijd gezegd dat ik nooit een BMW zou kopen, laat staan een GS! Totdat ik een half jaar geleden toch voor de gein een proefritje gemaakt heb...toen was ik verkocht O-)
Maarrrr nogmaals, als ik niet zoveel kilometers zou maken zou ik nooit die stap gemaakt hebben vermoed ik ;)
 
Is geen uitdaging, zoveel kilometers maken op een Beemer... op een Duc zou het anders zijn, dan heb je uitdaging, lol en nog veel meer... ;)

Tja, ik ben gelukkig te klein voor die dingen. Vind zo'n S 1000 XR wel leuk om te zien. Maar of het wat is? Moet heel lichtvoetig zijn, dat vind ik leuk. Ow ja, scheuren in de Urban stand is ook leuk... _O-
 
Mmm, grondspeling houdt inderdaad niet over... :X
Mijn 3e rit en links de schakelpook en step aan de grond gehad, rechts het rempedaal. Conclusie? Sportief hangen niet doen, beter lomp van je afduwen in de bochten... :+

Eens kijken of we nog iets aan de vering kunnen doen om wat ruimte/speling te winnen...
 
Precies dat las ik dus al van andere eigenaren.
Kom jij met de voeten aan de grond? Zat van de week op de hypermotard en alleen de tene raakten de grond. Heel a relaxt vind ik dat. Zag wel dat er een verlaagd zadel is.

Overigens niet overwogen om een hypermotard met een los scherm en koffers te kopen? Lijkt goedkoper dan een strada in totaal
 
Gisteren wezen shoppen voor een motor ik wilde eigenlijk proefrijden op een ktm smt en smcr
Smt was verkocht en van de smcr 690 alleen nieuwe dus in eerste instantie niet mogelijk te rijden.
Maar de ktm stond naast een hypermotard 821 probeer die eens ...
Heerlijk rondje gereden en ik was erg verrast :Y wat een fijn motortje
Alleen erg tam als hij niet op toeren word gereden, sportstand geprobeerd al iets beter maar
Ik mocht niet op 1 wiel van de elektronica dit moet toch uit te schakelen zijn :?
Daarna kwam ik terug en waren ze een nieuwe smcr aan het klaarmaken.
Wat een top zaak Goedhart motoren :} :}
Daar ook op gereden en tot mijn grote spijt als ktm,er. Ik vond de hypermotard veel fijner ...
Dit gaat erg moeilijk worden :Y
 
Precies dat las ik dus al van andere eigenaren.
Kom jij met de voeten aan de grond? Zat van de week op de hypermotard en alleen de tene raakten de grond. Heel a relaxt vind ik dat. Zag wel dat er een verlaagd zadel is.

Overigens niet overwogen om een hypermotard met een los scherm en koffers te kopen? Lijkt goedkoper dan een strada in totaal
Niet overwogen... had wellicht ook gekund...
Vanmorgen de veervoorspanning iets opgeschroefd en de demping een slagje harder gezet. Scheelt sowieso in gedrag, hangt wat minder door denk ik, dus iets meer ruimte...

Kom inderdaad regelmatig met de voeten aan de grond, maar dat is deels ook een kwestie van je voeten anders neerzetten. Rem en schakel pedaal kunnen iets omhoog nog en de rest moet uit de vering komen. Vroeger met de Versys reed ik alles aan de grond, tot de vering in standje kneiterhard ging. Toen duurde het 3 jaar voor ik alles aan de grond kreeg, dat was op het circuit... dus in de vering moet de winst zitten... ;)
 
Gisteren wezen shoppen voor een motor ik wilde eigenlijk proefrijden op een ktm smt en smcr
Smt was verkocht en van de smcr 690 alleen nieuwe dus in eerste instantie niet mogelijk te rijden.
Maar de ktm stond naast een hypermotard 821 probeer die eens ...
Heerlijk rondje gereden en ik was erg verrast :Y wat een fijn motortje
Alleen erg tam als hij niet op toeren word gereden, sportstand geprobeerd al iets beter maar
Ik mocht niet op 1 wiel van de elektronica dit moet toch uit te schakelen zijn :?
Daarna kwam ik terug en waren ze een nieuwe smcr aan het klaarmaken.
Wat een top zaak Goedhart motoren :} :}
Daar ook op gereden en tot mijn grote spijt als ktm,er. Ik vond de hypermotard veel fijner ...
Dit gaat erg moeilijk worden :Y
De Hyperstrada gaat gewoon de lucht in hoor... :)
Nou kan je er van alles aan afstellen, dus alles kan lager of uit. Maar in Sport gaat het wiel voor gewoon omhoog, no problem! :]
 
@Andrew: in Urban is het net een Versys... :+

Gaat hij niet harder dan 190 op de teller en is het net een kopie vsn ons oude fietsie ;)
 
oh echt? Sweeeeeeet :9~ Wat een heerlijk lichtvoetig stuurfietsje was dat toch. Helaas te weinig vermogen. Maar lichtvoetig én genoeg vermogen heeft de Strada daarentegen wel :9
Wordt ie afgeknepen qua vermogen in Urban?

Kan me overigens niet voorstellen dat je harder wilt rijden dan 190 op een Hyper :N wil ik op mijn GS al niet. Enige allroad waar ik dat met een vertrouwd gevoel op deed was de Versys 1000. Zelfs op de KTM 1190 vond ik dat niks. Ging pendelen als een malle...

Krijg er wel steeds meer zin in om hem dagje te huren zo trouwens! :Y Hopelijk nog voor de trip naar Schotland in September
 
oh echt? Sweeeeeeet :9~ Wat een heerlijk lichtvoetig stuurfietsje was dat toch. Helaas te weinig vermogen. Maar lichtvoetig én genoeg vermogen heeft de Strada daarentegen wel :9
Wordt ie afgeknepen qua vermogen in Urban?

Kan me overigens niet voorstellen dat je harder wilt rijden dan 190 op een Hyper :N wil ik op mijn GS al niet. Enige allroad waar ik dat met een vertrouwd gevoel op deed was de Versys 1000. Zelfs op de KTM 1190 vond ik dat niks. Ging pendelen als een malle...

Krijg er wel steeds meer zin in om hem dagje te huren zo trouwens! :Y Hopelijk nog voor de trip naar Schotland in September

Ja, die Versys was onwijs leuk om mee te spelen...
Maakten ze die maar met een 750 blok en meer prikkels... lichtvoetig, grondspeling genoeg, kon er lekker sportie mee hangen en rijden. Half er naast bungelen en gewoon er bovenop en lomp gooien... :9~

In Urban wordt hij teruggeknepen naar 75 pk...
Trekt hij nog steeds redelijk door, komt wat trager op gang (reactie is iets slomer), maar kan je nog steeds leuk gooien natuurlijk. Is echt een relaxte snelweg stand en regenmodus...

Eehh, ben al boven de 205 km/u geweest (GPS)... zegt hij 218 op de teller en niks pendelen hoor... al zaten de koffers er niet op en hij had nog wat over... ;)

Verder... you'll be in love, promise You! :Y
 
Ja daar ben ik juist zo bang voor dat ie mij zo goed gaat bevallen :P

Ik heb trouwens ergens gelezen dat het 2015 model lager is dan het model van 2013/2014 klopt dat voor zover jij weet?
 
1.72? ok. Op de 2013 Strada en de 2015 Motard kon ik met het standaardzadel maar net met mijn tenen bij de grond komen. En dan bedoel ik ook echt nét! En ik ben 1.79m. :?
Zou hij (2015 model) dan inderdaad dus verlaagd zijn?

Heb je overigens al redelijk wat snelwegkilometers gemaakt? Ben benieuwd hoe strak hij ligt als er windkracht 5+ waait. Hier in het noordelijke deel van Noord-Holland waait het immers ALTIJD en vaak harder dan dieper het land in. Met bijvoorbeeld kleine Versys hield ik het met windkracht 6+ voor gezien. Met grote Versys bij 7+. De GS is windgevoeliger dan ik dacht B| , vergelijkbaar met kleine Versys.
 
Ik rij niet graag snelweg en als ik het doe ben ik graag snel weg... :+
Zonder koffers tot 205 gps km stabiel...

Ding is gewoon gemaakt om lekker mee te sturen... snelweg kan ook, maar dat is niet mijn ding. Maar denk dat ie nix slechter is als de Versys. Minder kuip in elk geval, minder windvangen ook gok ik...
 
Heb ff contact gehad met de dealer over het inhouden bij constante snelheid, tussen de 6 en 7 duizend toeren... komt door de Euronormering is het antwoord. Kan verholpen worden met een andere mapping á 275,00 waarbij hij dan soepeler loopt en meer koppel onderin krijgt. Je zou zeggen dat zo'n map-update gewoon service moet zijn toch? Praten echt over flink inhouden bij constante snelheid... bij doortrekken heb je nergens last van... :)
 
klopt, had ik ook bij mijn strada. Heel vervelend, zeker als je in groep rijdt en dit zich voordoet aan de wettelijke snelheden (70-90). In het Duits noemt men dit constant fahr ruckeln. Als je een Termi plaatst kan men dit oplossen. Alleen had ik geen zin om 1500 euro extra gaan te betalen voor Europa! Bij de nieuwe Multi heb ik dit probleem niet (Termi?).
 
Ik vraag me af waarom je met een Duc constant 6 á 7 duizend toeren zou willen rijden. Je rijdt op een 2 cilinder en niet op een hoogtoerige jap :?
Omdat hij dan tussen de 140 en 150
Km/u rijdt in zijn 6, wat niet bepaald vreemd is op de snelweg... :?

Rij geen scootah... ;)
 
Heb ff contact gehad met de dealer over het inhouden bij constante snelheid, tussen de 6 en 7 duizend toeren... komt door de Euronormering is het antwoord. Kan verholpen worden met een andere mapping á 275,00 waarbij hij dan soepeler loopt en meer koppel onderin krijgt. Je zou zeggen dat zo'n map-update gewoon service moet zijn toch? Praten echt over flink inhouden bij constante snelheid... bij doortrekken heb je nergens last van... :)
Je rijdt Ducati, Hollands vertaald Dukaten })
 
Laatst bewerkt:
Stomme vraag misschien :$ maar wat voel je dan? Gaat ie dan steeds afwisselend harder-zachter? Of is het wat anders?
Dat konstant fahr ruckeln schijnt ook typisch iets voor boxer motoren te zijn maar heb dat nog nooit ervaren op mijn GS.
 
Omdat hij dan tussen de 140 en 150
Km/u rijdt in zijn 6, wat niet bepaald vreemd is op de snelweg... :?

Rij geen scootah... ;)

Oh, dan heeft hij best een korte overbrenging. Ben een 1000 Ds en een m696 gewend en die zitten lager in de toeren.

enne.... je mag toch maar 130 op de snelweg O-) Lost je probleem ook op, haha. Grapje.
Begrijp dat het vervelend is op de snelweg en als je 21 % terug krijgt kost het nog maar € 227,- B|
 
Stomme vraag misschien :$ maar wat voel je dan? Gaat ie dan steeds afwisselend harder-zachter? Of is het wat anders?
Dat konstant fahr ruckeln schijnt ook typisch iets voor boxer motoren te zijn maar heb dat nog nooit ervaren op mijn GS.
Horten en stoten, zeg maar...
Geef je gas, dan is er niks aan de hand. Maar constant, dat is net alsof hij een slag mist in 1 van de 2 cilinders... -O-

Update: Vanmorgen nog gereden naar de zaak...

Op sommige momenten zie je bij constant gas dat de toerenteller een balkje meer of minder aangeeft, terwijl je voelt dat de motor inhoudt. Het is net alsof de brandstof steeds weg geknepen wordt en het inhouden is echt goed voelbaar. In andere versnellingen heeft hij er bij lagere toeren last van, wat in de stad weer wat lastiger is...

Ben dus benieuwd naar de opgedrongen map aanpassing... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan