Kawasaki Z750 met schade

Phaddo

Rookie
26 nov 2014
6
0
Beste rijders,

Ik heb vanmiddag met pijn in mijn hart bij de werkplaats te horen gekregen dat mijn Kawasaki Z750 bouwjaar 2006 te duur wordt om te repareren t.o.v. wat de motor nog waard is. '( Dit betwijfel ik echter, daarom waardeer ik jullie je mening willen uiten over onderstaande gegevens en foto's. Mij werd geadviseerd om de motor te verkopen aan een schade- en sloopbedrijf. Mochten jullie tips hebben, graag!

Alle foto's: https://www.flickr.com/gp/jordyspruijt/9yC9A3

Voertuiggegevens:
Merk: Kawasaki
Type: Z750 (ZR750J)
Bouwjaar: 2006
KM.stand: 27.000
Kleur: Zwart
Kenteken: 38-MF-JN
Laatste keuring uitgevoerd bij Hans van Wijk Motoren op 29-05-2015 (26389 KM)

Bijzonderheden:
- Mivv GP einddemper (originele uitlaat aanwezig)
- Nieuwe Michelin Pilot Road 3 Tour voor- en achterbanden (400km gereden)
- Nieuw remblokset voor

Schade:
- Digitale teller kapot
- Tank met deuk en lakschade rechts
- Carterdeksel met gat
- Spiegels kapot
- Kap achter rechts
- Kap voor
 
Beste rijders,

Ik heb vanmiddag met pijn in mijn hart bij de werkplaats te horen gekregen dat mijn Kawasaki Z750 bouwjaar 2006 te duur wordt om te repareren t.o.v. wat de motor nog waard is. '( Dit betwijfel ik echter, daarom waardeer ik jullie je mening willen uiten over onderstaande gegevens en foto's. Mij werd geadviseerd om de motor te verkopen aan een schade- en sloopbedrijf. Mochten jullie tips hebben, graag!

Alle foto's: https://www.flickr.com/gp/jordyspruijt/9yC9A3

Voertuiggegevens:
Merk: Kawasaki
Type: Z750 (ZR750J)
Bouwjaar: 2006
KM.stand: 27.000
Kleur: Zwart
Kenteken: 38-MF-JN
Laatste keuring uitgevoerd bij Hans van Wijk Motoren op 29-05-2015 (26389 KM)

Bijzonderheden:
- Mivv GP einddemper (originele uitlaat aanwezig)
- Nieuwe Michelin Pilot Road 3 Tour voor- en achterbanden (400km gereden)
- Nieuw remblokset voor

Schade:
- Digitale teller kapot
- Tank met deuk en lakschade rechts
- Carterdeksel met gat
- Spiegels kapot
- Kap achter rechts
- Kap voor


Moet je geld krijgen van de verzekering van een tegenpartij of ben je zelf onderuit gegaan en draai je zelf op voor de kosten?
 
Jupp die economisch totallos zoals ze dat noemen.
Misschien als je alle delen 2ehands kan vinden dat het nog mee valt maar als je alles nieuw moet kopen dan is het onbegonnen werk
 
Tja, wat wil je als resultaat en hoe graag wil je hem houden? Ik zie vrij veel optische schade. Die tank is natuurlijk te erg, maar er zit ook wat geschaafd spul op waarmee je met wat bijstippen door zou kunnen rijden. Vaak zijn dit juist de dingen die het erg duur maken. Dat spul is trouwens ook tweedehands vaak nog aan de prijs omdat je niet de enige bent die er om deze reden naar zoekt.

Alleen een nieuwe tank, teller, zadelovertrek en spiegels en dat dan gebruikt zien te vinden scheelt al flink. Ik ben niet zo van de moderne motoren.. zit er in dit soort tellers nog iets dat gekoppeld is aan een startonderbreker en het daarom lastiger maakt?
 
Laatst bewerkt:
Sorry, vergeten te melden: Ik ben zelf onderuit gegaan in de Eifel. Ik ben alleen WA + beperkt casco verzekerd. De kosten zijn dus voor eigen rekening.

Als het te duur wordt om hem te repareren, dan moet ik er helaas afscheid van nemen en kijken of ik een tweedehands naar wens kan kopen binnen mijn budget.

Het valt tegen om alle onderdelen tweedehands online te vinden, ook zijn die alsnog behoorlijk prijzig.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
 
Sorry, vergeten te melden: Ik ben zelf onderuit gegaan in de Eifel. Ik ben alleen WA + beperkt casco verzekerd. De kosten zijn dus voor eigen rekening.

Als het te duur wordt om hem te repareren, dan moet ik er helaas afscheid van nemen en kijken of ik een tweedehands naar wens kan kopen binnen mijn budget.

Het valt tegen om alle onderdelen tweedehands online te vinden, ook zijn die alsnog behoorlijk prijzig.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Dan hangt alles af van hoeveel je nog wil spenderen aan deze moto...
Grootste punt zal zijn om vast te stellen dat enkel het deksel van de motor stuk is of dat er ook motorschade is. Als het enkel valschade is , dan kan je op zoek naar gebruikte onderdelen en dan maak je het zo duur als je zelf wil. Je hoeft ook niet alles in één keer te doen , je kan de kosten spreiden. Als je de moto verkoopt aan een schadebedrijf is het natuurlijk de vraag hoeveel/hoe weinig je er nog van krijgt en hoeveel je dan moet opleggen om een andere moto te kopen.
 
Zou alleen het strik noodzakelijke doen zodat je kan rijden, kan je ooit nog wel kijken of je hem esthetisch op wilt knappen, of niet. Zo'n neergebeukte look toont wel dat je mannelijk genoeg was/bent om het asfalt te kussen en het te overleven.
 
Beste rijders,

Ik heb vanmiddag met pijn in mijn hart bij de werkplaats te horen gekregen dat mijn Kawasaki Z750 bouwjaar 2006 te duur wordt om te repareren t.o.v. wat de motor nog waard is. '( Dit betwijfel ik echter, daarom waardeer ik jullie je mening willen uiten over onderstaande gegevens en foto's. Mij werd geadviseerd om de motor te verkopen aan een schade- en sloopbedrijf. Mochten jullie tips hebben, graag!

Alle foto's: https://www.flickr.com/gp/jordyspruijt/9yC9A3

Voertuiggegevens:
Merk: Kawasaki
Type: Z750 (ZR750J)
Bouwjaar: 2006
KM.stand: 27.000
Kleur: Zwart
Kenteken: 38-MF-JN
Laatste keuring uitgevoerd bij Hans van Wijk Motoren op 29-05-2015 (26389 KM)

Bijzonderheden:
- Mivv GP einddemper (originele uitlaat aanwezig)
- Nieuwe Michelin Pilot Road 3 Tour voor- en achterbanden (400km gereden)
- Nieuw remblokset voor

Schade:
- Digitale teller kapot
- Tank met deuk en lakschade rechts
- Carterdeksel met gat
- Spiegels kapot
- Kap achter rechts
- Kap voor

Wel jammer van zo'n bijna 10 jaar oude fiets die pas een maand of 8 geleden geïmporteerd is maar ik zou er persoonlijk niet al te veel tijd/moeite in gaan steken en het wrak op laten kopen door een handelaar en op zoek gaan naar iets anders (zeker gezien de foto's).
 
Laatst bewerkt:
Als je hem, zoals op je kentenplaathouder staat, bij Doornekamp gekocht heb dan durf ik wel te beweren (uit eigen ervaring) dat de kans groot is dat de km. stand van 27.000 niet klopt.

Ik weet niet hoe hoog de schade getaxeerd is maar voor € 2750,- weet ik bij een motorzaak nog een Z750 s te koop met echt 24.000 km. op de teller. En zoals ik jouw foto's zie is jouw schade denk ik wel wat hoger dan € 2750,-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de motor inderdaad vorig jaar bij Doornekamp gekocht. Ik werd netjes geholpen en er werd voorzichtig met de motor en de klanten omgegaan. Verder kan ik weinig over deze zaak zeggen.

Ik heb inmiddels meerdere lijntjes uitgezet om te kijken welk schade- en sloopbedrijf het meeste biedt.

Een ander nieuwtje: Ik heb gisteren via Marktplaats een tweedehands Z750 uit 2005 gekocht! Exact dezelfde dus! :D Hij staat al in de schuur bij mij. Misschien dat dit ook wijzigingen brengt in mijn plannen. Op mijn oude Z750 zitten nog genoeg bruikbare onderdelen en gloednieuwe Michelin Pilot Road 3 banden! Ik zou hem kunnen houden als donormotor.
 
Ik heb ondertussen nog niets gehoord van eventuele biedingen van schade bedrijven. Misschien dat ik later deze week nog wat hoor. Davedtm en koenWitjes blijven via dit topic op de hoogte wat betreft het overkopen.

Waarschijnlijk laat ik de Michelin banden overzetten op mijn nieuwe Z750, die zijn aan vervanging toe. De claxon op m'n oude is gloednieuw, de vorige was kapot namelijk. Ik weet niet of de voorvork recht is, het lijkt van wel. Ik heb daar nog geen informatie over gehoord. De radiateur is onaangetast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan