Koppelingsplaten vraag!?

Zsv689

Rookie
13 jul 2015
3
0
Ik heb mijn koppelingsplaten vervangen. Maar nu heb ik een dringende vraag. Ik trof op mijn originele plaat b rubbertjes op de buitenste tandjes. Die kon ik niet overzetten op mij nieuwe. Is dit mogelijk de spring Seat of friction spring??
En moet dit er nood gedwongen op zitten.

Het is een suzuki sv650. En ik ben een beginnende hobbyist en rijder

Met vriendelijke groet. Zack
full
 
Ik begrijp het niet helemaal.

Plaat B is een stalen plaat, en heeft geen 'buitenste' tandjes.

De twee veren zitten erin zodat de koppeling onder lage belasting vloeiend zonder gehap ontkoppelt.

Waarschijnlijk heb je een imitatieset gekocht?
 
Laatst bewerkt:
De eerste frictieplaat heet de b plaat maar dat zie je op de foto niet sorry. De rest van de platen met het zelfde formaat zijn de a platen.

Ik denk ook een imitatie gehad te hebben. Maar zijn deze rubbers noodzaak??
Bedankt voor je reactie Tommy
 
De eerste frictieplaat heet de b plaat maar dat zie je op de foto niet sorry. De rest van de platen met het zelfde formaat zijn de a platen.

Ik denk ook een imitatie gehad te hebben. Maar zijn deze rubbers noodzaak??
Bedankt voor je reactie Tommy
B is geen frictieplaat.
 
Je bedoelt waarschijnlijk deze plaat?
plateclutch-drive_big2144019F00-01_a479.jpg



Van welk jaar is je SV?
Pre 2002 zat deze plaat bij de frictieplaten en werd er nog geen gebruik gemaakt van de 2 eerste
veerringen. Suzuki heeft later een modificatie uitgevoerd in de vorm van deze 2 veerringen waarbij bovenstaande plaat is komen te vervallen ( is een plaat zonder rubbers geworden).

Ik vermoed dus dat je momenteel een "oud type" set ringen in je koppeling hebt zitten (zonder de frictie en veerring) en dat je een "nieuw type" setje platen gekocht hebt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan