Aanpassen odo-stand KTM Freeride 350

Lukic

MF veteraan
22 sep 2002
2.032
0
Den Haag
Ik heb een KTM Freeride 350 van een vriend waarvan de stand van de odo opgehoogd moet worden. Kan ik de stand van de odo aan laten passen bij een ktm-reparateur of op een andere manier?
 
Ja oke dat trucje ken ik. Maar ik kan moeilijk een boor 50 uur aan laten staan om er ff 3500km bij te zetten. Kan dat niet electronisch door hem aan een computer te hangen ofzo?
 
Ik heb een KTM Freeride 350 van een vriend waarvan de stand van de odo opgehoogd moet worden. Kan ik de stand van de odo aan laten passen bij een ktm-reparateur of op een andere manier?

Ik ga er vanuit dat een KTM dealer dit kan. De 350 is er ook in supermoto met kleinere wielen. uitgaande van dat de sensor op een wiel zit en het dashboard gelijk is bij beide modellen moet het software zijn.

(Kan je de wieldiameter niet ingeven zoals bij een aftermarket teller? Dan zou je een zo groot mogelijke diameter in kunnen voeren om hem sneller te laten tellen.)
 
Ik ga er vanuit dat een KTM dealer dit kan. De 350 is er ook in supermoto met kleinere wielen. uitgaande van dat de sensor op een wiel zit en het dashboard gelijk is bij beide modellen moet het software zijn.

(Kan je de wieldiameter niet ingeven zoals bij een aftermarket teller? Dan zou je een zo groot mogelijke diameter in kunnen voeren om hem sneller te laten tellen.)

ik weet dat je bij de oudere types het kon doen, ik had een 2009 exc en daar kon je het zelf doen. Weet niet hoe het zit bij de nieuwere modellen.
 
Het mag natuurlijk nergens, zonder goede reden (bij verkoop).

Of het nou -10.000 km is, of +10.000 km.

Voor zover ik weet is het voor auto's inmiddels wettelijk geregeld en mag er niet gemanipuleerd worden buiten de daarvoor aangewezen en erkende bedrijven.
Ook vanwege betere registratie wordt het strafrechtelijk vervolgen van fraudeurs op dat gebied eenvoudiger.

En het bovenstaande is voor motorfietsen niet van toepassing dacht ik. Althans, de wettelijke regelgeving.
 
Terug
Bovenaan Onderaan