zwabberend voorwiel div. 600

dve1977

Rookie
21 jun 2014
5
0
Spijkenisse
Als ik bij rechtdoor rijden het stuur van mijn diversion 600 loslaat dan begint mijn voor wiel te zwabberen en zwalken. Als ik mijn stuur vasthoud en normaal rij heeft de motor hier geen last van. Iemand enig idee wat is en of het kwaad kan??
 
Wiel opnieuw laten uitbalanceren lijkt me niet geheel onverstandig. Kijk voor de gein even of je nog wat lijm resten kan vinden op het platte gedeelte van de velg waar de loodjes hebben gezeten. Mocht je wat lijm resten tegen komen naast je aanwezige loodjes dan is de kans groot dat je wat loodjes mist :N
 
Laatst bewerkt:
Of bandenspanning, cupping, ouderdom band. Kan een hele waslijst zijn.

Dus als je zelf niet technisch bent rij ff langs een bandenboer, die kan alles zo ff checken.
:^

Heb daar normaal geen enkele last van, enkel wanneer de voorband bijna geheel versleten is begint ie dat te doen.
 
Een diversion heeft daar snel last van, voorwiel in ieder geval dynamisch balanceren als je dit probleem hebt. Verder is het inderdaad een hele lijst met zaken die hier invloed op hebben tot een topkoffer aan toe.
 
Band is nog niet zo heel oud, dat is het in ieder geval niet.
Ik krijg hier zat motoren met benden die "nog niet zo heel oud" zijn. Blijkbaar varieert dat begrip tussen 5 en 15 jaar oud......
Lees de DOT-code af, en je weet het meteen.

En inderdaad: laat het voorwiel DYNAMISCH balanceren, en niet statisch. Dat kan een fors verschil opleveren.

Check voor meer info hierover het grote motorbandentopic hier op MF.
Alles over Motorbanden vraag je hier [Deeltje 5]
 
Terug
Bovenaan Onderaan