trilling in stuur op snelweg

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Goedendag, even een vraagje.

Ik heb mijn kawa zxr750 verbouwd tot naked, nu heb ik er een superbike kit van lsl op zitten met uiteraard ook een superbike stuur.
Nu trilt een kawa altijd wat meer als bv een honda maar ik heb er voornamelijk last van bij constante snelheid op de snelweg en eigenlijk alleen maar de rechter (gas) kant.
De trillingen varieren wel in frequentie bij verschillende snelheden maar tussen de 100 en 130 krijg ik na een halfuur gewoon een dood/tintelend gevoel in mijn rechter hand.

Nu zou ik kunnen begrijpen dat het erger is geworden na die superbike kit want eerst zaten er er clip ons op en nu een heel breed stuur wat in het midden op de kroonplaat zit gebout en dus een veel langere hefboom heeft.

Heeft iemand een idee of die verstelbare clip ons van bv lsl of gilles tooling daar een uitkomst voor zouden zijn?.

Let op: ik wilde juist een hoger stuur vanwege de zithouding dus de originele clipons is geen optie!. Iets sportiever als nu met het superbike stuur is niet erg want dan vang ik ook wat minder wind denk ik......boven de 160 is het trillen wel over maar dan krijg ik last van heeeeele lange armen ;) .

Gr Jelle
 
zou eerst even alle bouten en moeren nalopen, wellicht zit er iets los. zwaarder stuurgewicht of stuur vullen met siliconen/zand/lood kan ook een eind helpen. is het bij een bepaald toerental of maakt dat niet veel uit?
 
Heb je al stuurgewichten geprobeerd?
Die kunnen een groot deel van de trillingen "opvangen".
Voor 2-3 tientjes heb je al een paar dus het is een vrij goedkoop om eens te proberen en de motor wordt er ook nog mooier door :Y
Ik zie net dat je al wel bar-ends hebt, mooier wordt het dus niet maar het gewicht kan wel de trillingen opvangen ;)
 
Laatst bewerkt:
zou eerst even alle bouten en moeren nalopen, wellicht zit er iets los. zwaarder stuurgewicht of stuur vullen met siliconen/zand/lood kan ook een eind helpen. is het bij een bepaald toerental of maakt dat niet veel uit?

stuk bladlood oprollen, in het stuur schuiven en een dikke schroef in draaien, om het vast te zetten. Zo loste ik het vroeger op bij mijn cb750kz. Die trilde anders ook redelijk in het stuur.
 
Shit...sorry heren maar ben weer wat vergeten erbij te vermelden :$ .

Heb idd al zware stuurgewichten een een stuk dik schroefdraad eind in het stuur geschoven omdat ik er al rekening mee had gehouden dat dit zou kunnen gebeuren.

Wat ik nog zou kunnen proberen is van die foam handvaten maar het oog wil ook wat he ;)
 
pasgeleden gedaan nadat die opnieuw gespoten was maar dan zou ik er links en rechts last van moeten hebben lijkt mij? (nu is het wel zo dat je rechts automatisch is meer knijpt omdat je daar ook gas mee geeft)
 
Vandaag eerst eens van die foam/schuim handvaten gekocht, fraai is anders maar ze zijn een stuk dikker qua materiaal. Voor de kosten hoef ik het niet te laten, 6.95!. De rizoma's waren "ïetsje" duurder -O- .
Binnenkort de proef op de som!.
 
Toch weer eens een reactie op mijn "eigen" topic....

Ben er eigenlijk wel een beetje achter dat bet niet in de trillingen zit dat ik last krijg van dode handen maar in de houding van de polsen tov mijn arm.

Als ik naar mijn (superbike) stuur reik met mijn armen en ik verdraai mijn polsen niet dan zou qua houding een clipon veel beter zijn naar mijn mening want dan hoef ik mijn polsen niet te verdraaien in mijn visie.
Clipons buigen namelijk veel meer naar je toe en wijzen ook naar beneden. Dat is ook precies de stand van mijn handen met rechte pols als ik mij uitstrekt naar het stuur.

Het superbike stuur is helemaal vlak en buigt maar miniem naar mij toe tov een clipon.
Nu zit ik toch een beetje te kijken naar verstelbare clipons die verhoogt zijn tov de standaard clipons op de zxr want dat is veels te sportief qua houding.
Het is ook niet erg om wat sportiever te zitten want ik vang nu dusdanig veel wind dat lang 120 rijden al niet meer leuk is.

Dan kan ik mijn superbike kit verkopen en zoiets kopen.
Maar heeft iemand ook een betaalbare optie?. Lsl etc is allemaal prachtig maar ook erg duur, maar Alie Express zooi vertrouw ik ook niet helemaal (moet er niet aan denken dat het afbreekt) maar er moet toch ook ergens een tussenstap zijn?.
 
bar_dimensions_web.jpg


https://road.renthal.com/shop/road-products/road-handlebars/road-se-bars

daar zie je dat de road high en de road low een veel betere hoek hebben dan de "breek eerst je polsen" streetfighter sturen.
 
Laatst bewerkt:
Tja zot, ik heb een hele tijd gedacht dat het echt alleen in de trillingen zat tot iemand anders even op mijn motor zat en het niet gek vond dat ik slapende handen kreeg.....
Nou heb ik dat trillen redelijk onder de knie dmv serieuze stalen stuurgewichten.
Nu zou ik ook best iets meer voorover willen zitten maar niet meer zo gek als origineel zxr (waarbij de clipons op dezelfde hoogte zitten als het zadel.....

Dan zijn er 3 mogelijkheden: of een m stuur al dan niet door Jerryt gemaakt of verhoogde clipons.
Nadeel van clipons is dat ik weer een nieuwe ophanging voor mijn stuurkuipje moet gaan maken. Voordeel is dat het wel strakker is als een raar gevormd stuur.....

Nou zie ik wel op het sf forum dat er misschien wel iemand interesse zou kunnen hebben in mijn abm superbike kroonplaat met stuur....die is met een zxr bezig
 
Toch weer eens een reactie op mijn "eigen" topic....

Ben er eigenlijk wel een beetje achter dat bet niet in de trillingen zit dat ik last krijg van dode handen maar in de houding van de polsen tov mijn arm.

Als ik naar mijn (superbike) stuur reik met mijn armen dan en ik verdraai mijn polsen niet dan zou qua houding een clipon veel beter zijn naar mijn mening want dan hoef ik mijn polsen niet te verdraaien in mijn visie.
Clipons buigen namelijk veel meer naar je toe en wijzen ook naar beneden. Dat is ook precies de stand van mijn handen met rechte pols als ik mij uitstrekt naar het stuur.

Het superbike stuur is helemaal vlak en buigt maar miniem naar mij toe tov een clipon.
Nu zit ik toch een beetje te kijken naar verstelbare clipons die verhoogt zijn tov de standaard clipons op de zxr want dat is veels te sportief qua houding.
Het is ook niet erg om wat sportiever te zitten want ik vang nu dusdanig veel wind dat lang 120 rijden al niet meer leuk is.

Dan kan ik mijn superbike kit verkopen en zoiets kopen.
Maar heeft iemand ook een betaalbare optie?. Lsl etc is allemaal prachtig maar ook erg duur, maar Alie Express zooi vertrouw ik ook niet helemaal (moet er niet aan denken dat het afbreekt) maar er moet toch ook ergens een tussenstap zijn?.
 
Terug
Bovenaan Onderaan