Slime

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boudtje

Die hard MF'er
27 dec 2008
386
0
Maastricht
Allemaal,

Op een YouTube kanaal waar ik op geabonneerd ben (moonfleet) kwam iets voorbij waarvan ik dacht dat het best wel eens een goed product kon wezen. Het gaat hier om een groen goedje dat je in een lege band moet spuiten en als er een gaatje is dan verstopt dat spul dat gaatje (natuurlijk tot een bepaalde grote, niet als je hele and aan stukken ligt :+ ), wordt hard en je kan blijven doorrijden. Dat spul heet "Slime" en is zoals gezegd groen. Het is vloeibaar, en dat blijft het ook totdat er dus een gaatje op treedt.

Nou heb ik daar toch iets wat twijfels over, goed, niet over het product als hoedanig, dat zal heus wel werken, denk ik zo. Daar is genoeg van te vinden op het wereld wijde web. Nee, ik heb het over de balans van je banden/wielen.
Als je dat spul er dus in laat vloeien (het zit niet onder druk) merk je dat dan niet als je rijdt? Ik bedoel, gaat het zaakje onder je niet trillen, of zo iets?

En (en dat kan ik dus nergens vinden) moet je dat spul dus preventief in je banden spuiten, of als er dus een gaatje in is gekomen? Mijn engels is niet van dusdanige kwaliteit dat ik het die Moonfleet (Delboy) kan vragen... :? Spreken en lezen gaat maar schrijven... ;( nee, dat is inderdaad om te huilen. Helaas kan ik hem niet bellen anders was het natuurlijk zo opgelost. Maar helaas, ik heb nou eenmaal geen nummer van hem... '(

Daarom dat ik het dus aan jullie hier wil vragen en hopen dat een van jullie dat product kent en of jullie weten of je het preventief in je band moet/kan stoppen. Dat zijn mijn vraagjes. Ik hoor het wel, en alvast bedankt

gr. Boud :W
 
Die meuk bestaat al jaren en is een noodoplossing. Niet bedoeld om lang mee te rijden, maar om nog thuis te komen met een lekke band. Ik zou het zeker niet preventief erin spuiten, geeft echt een klerezooi bij het vervangen van de band.
 
:^

Tegenwoordig word elke personenauto geleverd met een dergelijke fles spul ipv een thuiskomer of volwaardig wiel. Als je dan alleen je band daarna wil laten plakken is echt hoofdpijn om die bende eruit te bikken. Beter paar tientjes extra neerleggen en een reserve wiel/thuiskomer ipv zon fles.

Op de motor geen optie uiteraard.
Maar met die fles ga je ook niet rondrijden gok ik..

Preventief erin is onzin.
Als je iets prefentief erin wil spuiten kan je m ook vullen met purschuim :+
 
Laatst bewerkt:
Is een reparatiekitje niet makkelijker (met de rotzooi die je anders daarna krijgt met die slime of schuim of wat voor meuk ook)?

Gaatje iets groter maken, rubber erin rammen + lijm. ff wachten, stuk afsnijden van het zojuist geplaatst rubber en dan met flesjes perslucht de band weer vullen om thuis te komen met je prop in je band. Dat is het enige wat ik heb liggen tegen een lekke tubeless band. En een telefoon. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan