Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Heeft er iemand hier nog cabreteur klemmen voor een vt 600 liggen? Of weet iemand waar ik ze kan krijgen? Gaat om 3 stuks.

Alvast bedankt!
Als het moet, kun je daar gewone passende slangklem voor gebruiken.
 
Goedemorgen, gisteren bij een vt600 wezen kijken. Heeft een jaar of langer stilgestaan.. . Na enig aandringen toch gestart gekregen en wil alleen maar met choke vol open lopen....

Mijn idee, stationair sproeiers vol/dicht... Dat klinkt aannemelijk met het lange stilstaan toch?

Gr Ronald
 
Goedemorgen, gisteren bij een vt600 wezen kijken. Heeft een jaar of langer stilgestaan.. . Na enig aandringen toch gestart gekregen en wil alleen maar met choke vol open lopen....

Mijn idee, stationair sproeiers vol/dicht... Dat klinkt aannemelijk met het lange stilstaan toch?

Gr Ronald

Mijn VT had hetzelfde. Carbs eraf en een goede schoonmaakbeurt geven.
Bij mij zaten ze vol met groene smurrie.
 
Goedemorgen, gisteren bij een vt600 wezen kijken. Heeft een jaar of langer stilgestaan.. . Na enig aandringen toch gestart gekregen en wil alleen maar met choke vol open lopen....

Mijn idee, stationair sproeiers vol/dicht... Dat klinkt aannemelijk met het lange stilstaan toch?

Gr Ronald
Ja.
 
Gewoon 9 mm slangklemmen bij de ijzerwarenboer halen past precies.
Evt kan je ook nog 7 mm nemen als ze die op voorraad hebben.

Standaard zijn klemmen van deze diameter 12 mm breed maar smalle heeft bijna elke ijzerwarenboer wel standaard liggen



Heeft er iemand hier nog cabreteur klemmen voor een vt 600 liggen? Of weet iemand waar ik ze kan krijgen? Gaat om 3 stuks.

Alvast bedankt!
 
Nou hij is onderweg
Eerst technisch in orde maken, dan even kijken wat het gaat worden....
full

Ook ff een nieuw draadje geopend in chopper cruisers deel hier.

Vt600 DB3
 
Is het aan te raden om dikkere voorvorkolie toe te passen? Wat zijn jullie bevindingen hiermee? Bij mijn sportieve motoren was en ben ik er zeer tevreden over....
 
Is het aan te raden om dikkere voorvorkolie toe te passen? Wat zijn jullie bevindingen hiermee? Bij mijn sportieve motoren was en ben ik er zeer tevreden over....

Bij mijn VT1100C uit 86 heb ik ook de wat dikkere olie er in gedaan, en vind de vering nog steeds vrij "slap", geen idee hoe de vering zou zijn met de dunnere olie aangezien dit mijn eerste motor is. Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch al uit naar wat strakkere vering.
 
Weet iemand hier de hoeveelheid olie per poot? En de standaard viscositeit? Ben intussen flink aan het poetsen haha
 
Sinds kort heb ik wat problemen met de snelheidsmeter van mijn 750 ace uit 1997.

Toen ik een tijdje terug naar werk reed viel het mij op dat de snelheidsmeter en tripmeter het niet meer deden. Thuis heb ik naar de kabel en aansluiting gekeken, en het bleek dat dit onderdeeltje versleten was waardoor het pinnetje van de snelheidssensor niet meer aangedreven werd bij het draaien van de voorwiel.
gearspdmt_big44806MR1003-01_12d3.jpg


Ik heb deze vervangen met een nieuwe en het pinnetje draait weer wanneer het wiel draait. Hiermee dacht ik dat het probleem opgelost zou zijn. Vandaag heb ik een testrit gemaakt en de snelheidsmeter wil niet harder dan 30 km/u. Ook fluctueert deze behoorlijk tussen de 30 en 0 bij een constante snelheid. Het gaat om deze 'gearbox'
gear-box-assyspd_big44800MR1003-01_8b89.jpg
.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.
 
Krijg mijn carburateur er niet meer op van mijn vt 600! Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe? Is het misschien iets met de zwarte rubbers die ik op een bepaalde stand moet draaien?
 
laats met mijn c2 1100 wezen rijden en na ongeveer 3 km gereden te hebben sloeg hij af
met veel moeite weer aan de gang gekregen en na ongeveer 3 km weer hetzelfde
na wat rond bellen kwam ik erachter dat het een elektrisch probleem moest zijn
daarna alle stekkers en kontakten nagekeken en ook gelijk maar ff nieuwe bougies erin gedaan

het probleem leek opgelost en ik kon verder dan 3 km rijden
maar na een km of 15 begon hij te stotteren en te knallen als een geweer
ik denk wat nu dan weer toch
hij wilde niet meer starten en na een poosje mopperen en zweten de hulptroepen gebeld om me op te komen halen
de motor naar de reparateur gebracht en die vertelde mij dat er water in de elektrabox zat en dat de cdi daardoor kapot was gegaan
een kleine 300 euro verder en hij loopt weer als een nieuwe

nu vraag ik me af HOE KAN AL DAT WATER IN DE ELEKTRABOX KOMEN
en belangrijker hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben
 
Laatst bewerkt:
Hey jongens, kan iemand hier mij vertellen wat het verschil is tussen een honda shadow vt 600en een honda shadow vlx 600?
 
Laatst bewerkt:
Hey jongens, kan iemand hier mij vertellen wat het verschil is tussen een honda shadow vt 600en een honda shadow vlx 600?
weinig/niks

VLX600 is de officiële type benaming vanuit Honda.

Door de jaren heen is dat een beetje verbasterd naar VT600. Hoewel het ding een totaal ander frame heeft dan de 700 en 750.
Maar goed, dat heeft de VT500 ook weer....
 
laats met mijn c2 1100 wezen rijden en na ongeveer 3 km gereden te hebben sloeg hij af
met veel moeite weer aan de gang gekregen en na ongeveer 3 km weer hetzelfde
na wat rond bellen kwam ik erachter dat het een elektrisch probleem moest zijn
daarna alle stekkers en kontakten nagekeken en ook gelijk maar ff nieuwe bougies erin gedaan

het probleem leek opgelost en ik kon verder dan 3 km rijden
maar na een km of 15 begon hij te stotteren en te knallen als een geweer
ik denk wat nu dan weer toch
hij wilde niet meer starten en na een poosje mopperen en zweten de hulptroepen gebeld om me op te komen halen
de motor naar de reparateur gebracht en die vertelde mij dat er water in de elektrabox zat en dat de cdi daardoor kapot was gegaan
een kleine 300 euro verder en hij loopt weer als een nieuwe

nu vraag ik me af HOE KAN AL DAT WATER IN DE ELEKTRABOX KOMEN
en belangrijker hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben
Vraag de oude cdi maar mee terug als je de motor gaat halen.

Ik zou eerder gokken op iets in de carburatie. Maar goed, ik heb de motor niet voor mijn neus, dus het zou kunnen.

Normaliter komt er niks in de TCI (die er volgens mij op zit, geen CDI), want volledig geseald. Maar wie zal het zeggen....

Die dingen zijn na te maken en te maken, bij bij Carmo.nl.

Mocht die oude stuk zijn, is dat wellicht een oplossing als reserve of voor de verkoop.
 
Krijg mijn carburateur er niet meer op van mijn vt 600! Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe? Is het misschien iets met de zwarte rubbers die ik op een bepaalde stand moet draaien?
Dat is eigenlijk bij alle twins zo.

Je moet pielen persen en passen.

En je handen op twee plekken breken, en dan veel kracht zetten :')
 
weinig/niks

VLX600 is de officiële type benaming vanuit Honda.

Door de jaren heen is dat een beetje verbasterd naar VT600. Hoewel het ding een totaal ander frame heeft dan de 700 en 750.
Maar goed, dat heeft de VT500 ook weer....

Dus de vlx is gewoon een ouder type als ik het goed begrijp?

Zie ook dat ze een 170 achterband hebben, normaal kan daar ook een 180 omheen of niet?
 
Laatst bewerkt:
op Forum vind je heel veel.

Ook heel veel techneuten die graag advies geven.


Edit: dat moet ook wel want volgens Qmusic zijn we de gezelligste motorclub van Nederland! *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan