VRAAG: Universele DB-killers

SensLike

MF'er
25 mei 2015
63
0
Meppel
:W ,

ik heb een vraagje mbt db-killers, gisteren heb ik mijn eerste motor opgehaald (Buell XB9S Lightning) en ik weet zeker dat hij over zijn DB-limit heen zit..

Op de ID-tag van de motor mag hij 97 dB(a) bij 3700 t/min produceren.

Nu kan ik alleen op de demper geen indicatie krijgen over wat voor een type het is, past een universele db-killer in alle gevallen in een demper? Ik zie diverse modellen killers en ik vermoed dat ik er een met een knik moet hebben omdat mij eindpijpje van de demper schuin loopt.

Hebben db-killers dezelfde dempings prestaties of is dat ook afhankelijk van het model?
En kan eventueel een db-killer de prestaties van je motor beinvloeden?

Hier onder een foto van de demper:
mjlmop.jpg


Alvast bedankt,


Jordy
 
Laatst bewerkt:
:W ,

ik heb een vraagje mbt db-killers, gisteren heb ik mijn eerste motor opgehaald (Buell XB9S Lightning) en ik weet zeker dat hij over zijn DB-limit heen zit..

Op de ID-tag van de motor mag hij 97 dB(a) bij 3700 t/min produceren.

Nu kan ik alleen op de demper geen indicatie krijgen over wat voor een type het is, past een universele db-killer in alle gevallen in een demper? Ik zie diverse modellen killers en ik vermoed dat ik er een met een knik moet hebben omdat mij eindpijpje van de demper schuin loopt.

Hebben db-killers dezelfde dempings prestaties of is dat ook afhankelijk van het model?
En kan eventueel een db-killer de prestaties van je motor beinvloeden?

Hier onder een foto van de demper:
[afbeelding]

Alvast bedankt,


Jordy
Hoe weet je dat zo zeker ??
 
Heeft er al eens een db-killer in gezeten, of hoort er wel een db-killer in? Dat kan je zien aan het gaatje waarmee hij vast zit.

Een db-killer moet echt goed passen anders helpt hij niet. Daarom moet je eigenlijk even de binnendiameter van de uitgang opmeten.
 
Heeft er al eens een db-killer in gezeten, of hoort er wel een db-killer in? Dat kan je zien aan het gaatje waarmee hij vast zit.

Een db-killer moet echt goed passen anders helpt hij niet. Daarom moet je eigenlijk even de binnendiameter van de uitgang opmeten.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of hij een DB-killer heeft gehad, wat ik wel zie aan bij de uitgang is dat daar een plaatje op gepopnageld is die verder geen functie heeft, waar hoogste waarschijnlijk een gaatje heeft gezeten.. Ik zal in de loop van de dag de uitgang eens opmeten..
 
Heeft er al eens een db-killer in gezeten, of hoort er wel een db-killer in? Dat kan je zien aan het gaatje waarmee hij vast zit.

Een db-killer moet echt goed passen anders helpt hij niet. Daarom moet je eigenlijk even de binnendiameter van de uitgang opmeten.

Wij wilden een keer op misano rijden, en werden wegens te veel geluid geweigerd...
Naar de lokale ijzerwaren winkel, stuk verwarmingspijp gekocht (22mm) daar een oog een gelast, en die in de uitlaat gepropt, en voila mooi onder de limiet...

Is geen raketwetenschap, gewoon voldoende reflectie, en does the job
 
Dat zou heel goed kunnen, want de motor heb ik van een persoon uit Ijsselstein gekocht :Y
Maandag direct even bellen *D

Twin Motorcycles B.V.
Routebeschrijving
Motorzaak
Adres: Edisonweg 44, 3404 LD IJsselstein
Telefoon:030 687 8214
Openingstijden:
Maandag Gesloten
Dinsdag Gesloten
Woensdag 09:00–17:00
Donderdag 09:00–17:00
Vrijdag 09:00–17:00
Zaterdag 09:00–17:00
Zondag Gesloten
 
Bedankt voor de reacties, @ Chrisjemol, dat klinkt erg aantrekkelijk want ik wil natuurlijk wel de grens opzoeken maar niet eroverheen want als ik zo de kosten lees bij een overschrijding valt het bedrag niet mee..

Ik heb de binnendiameter van de uitgang even opgemeten en die komt op 52 mm, als ik een DB-meting doe met mijn telefoon (niet accuraat denk ik) heb ik een overschrijding van 5 dB(a)..
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heb ik mijn creatieve geest maar even op de loop gelaten en zelf een leuk/gaaf ontwerp bedacht voor een DB-killer, zelf heb ik er een hard hoofd in dat het gaat werken maar aangezien ik op het werk al het materiaal had liggen dacht ik, ik maak er gewoon 1 en zie het allemaal wel even. _O-

Zijn er mensen die hier direct kunnen zeggen "Het werkt niet!" of enig idee hebben dat het misschien wel kan werken? Ben benieuwd.

Hieronder een paar foto's

IMG_0140.jpg

IMG_0144.jpg

IMG_0145.jpg


:W
 
Ik denk dat het best kan werken.

Geen idee hoeveel het zal dempen aangezien jij 7 buizen hebt gebruikt. Een maat van mij heeft voor mijn LeoVince demper een vergelijkbare db killer in elkaar gelast. Deze bestaat echter uit 1 buis en dempte aanzienlijk.

Echter ontbrak het "tuutje" (bij jou de pijpjes rechts van de ronde ring) waardoor er toch nog iets te veel geluid uit kwam voor het circuit. Echter kwam er bijna alleen nog maar "gezoef" uit de Leovince terwijl er zonder toch een diepe roffel in zit. :)

Ik zou wel zoals Buellbloke zegt de boel eens na meten op een testbank met killer.
 
Ik denk dat het best kan werken.

Geen idee hoeveel het zal dempen aangezien jij 7 buizen hebt gebruikt. Een maat van mij heeft voor mijn LeoVince demper een vergelijkbare db killer in elkaar gelast. Deze bestaat echter uit 1 buis en dempte aanzienlijk.

Echter ontbrak het "tuutje" (bij jou de pijpjes rechts van de ronde ring) waardoor er toch nog iets te veel geluid uit kwam voor het circuit. Echter kwam er bijna alleen nog maar "gezoef" uit de Leovince terwijl er zonder toch een diepe roffel in zit. :)

Ik zou wel zoals Buellbloke zegt de boel eens na meten op een testbank met killer.

Ik heb hem nu nog op een zeer lange lengte zitten, zodat ik thuis met een zaag en een vijl alles netjes op maat kan maken (werk offshore dus niet in de buurt van de motor om te passen/proberen) het 'tuutje' wil ik eigenlijk +- 10mm uit de uitlaat laten steken, uiteraad gaat de motor op de testbank met en zonder killer om te kijken wat voor een prestatie invloed het heeft..
 
Ik heb hem nu nog op een zeer lange lengte zitten, zodat ik thuis met een zaag en een vijl alles netjes op maat kan maken (werk offshore dus niet in de buurt van de motor om te passen/proberen) het 'tuutje' wil ik eigenlijk +- 10mm uit de uitlaat laten steken, uiteraad gaat de motor op de testbank met en zonder killer om te kijken wat voor een prestatie invloed het heeft..

Dat tuutje maakt veel uit voor het geluid (geen idee waarom).

Die van mij had geen tuutje zeg maar. Maar toen de we db killer omdraaide met het binnewerk aan de buitenkant waardoor er wel een tuutje was werd het geluid aanzienlijk minder.

Mijn maat gaat er nu een tuutje aan lassen zodat die gemonteerd kan worden zoals in eerste instantie bedacht.

Ik zou dus opletten met zagen anders kan je straks weer aan de gang met lassen. :+
 
Laatst bewerkt:
Dat tuutje maakt veel uit voor het geluid (geen idee waarom).

Die van mij had geen tuutje zeg maar. Maar toen de we db killer omdraaide met het binnewerk aan de buitenkant waardoor er wel een tuutje was werd het geluid aanzienlijk minder.

Mijn maat gaat er nu een tuutje aan lassen zodat die gemonteerd kan worden zoals in eerste instantie bedacht.

Ik zou dus opletten met zagen anders kan je straks weer aan de gang met lassen. :+

Eerst maar even kijken of mijn fietsje er uberhaubt mee over weg kan voordat ik iets ga aanpassen! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan