projectje op het oog wat denken jullie?

Michaelgsxr

MF'er
Donateur
7 jul 2013
37
2
amersfoort
mede mf-ers even een vraagje.

Bij mij in de bewoners garage staat een '85 suzuki gs700er weg te stoffen.
Nou had ik voor de gein een briefje erop gedaan met de vraag of ie interesse had em voor een symbolisch bedrag te verkopen.
vandaag kreeg ik een brief terug dat ie wel interesse had bij een goed bod.
Ik was even benieuwd naar meningen van anderen wat een mooi bod zou zijn.

wat ik tot zover weet is dat ie sinds 2001 ongeveer al stilstaat. dus het lijkt mij dat alle vloeistoffen en banden op zn minst al vervangen moeten worden incl filters e.d. en ook alle knipperlichten hangen er losjes bij dus afgebroken.
ook is deze persoon zn kentekenpapieren kwijt maar hij gaf aan dat als we tot een leuk bedrag kwamen hij de helft mee zou betalen hiervoor. ik zat zelf te denken aan 50 euro max gezien alles wat eraan gedaan moet worden, maar misschien is dat zelfs al te ambitieus? mijn bedoeling is eigenlijk om een leuk sleutelprojectje te hebben en em weer mooi te maken.
full
 
@ Reinhoud Janbros.
TS moet natuurlijk vooral zelf bepalen of hij er wat in ziet, maar aan een fiets beginnen alleen omdat je er toevalig tegenaanloopt en deze goedkoop is is mischien niet de beste basis.
Het argument dat er welicht te veel werk aan zit vindt ik helemaal zo gek niet.
Als je net begint met sleutelen en je bent alleen maar geld en tijd in een fiets aan het stoppen, maar het punt waarop je er mee kan rijden lijkt maar niet dichterbij te komen omdat er steeds meer mis is blijkt te zijn, dan gaat de lol er wel af.
Anders kan je beter een Boeing 727 o.i.d. gaan opknappen. daar zit nog veel meer werk in.

Begrijp me goed, het kan mee vallen, maar er zijn wel degenlijk zaken die na lang stilstaan stuk kunnen zijn, zoals remen omdat er te veel vocht in de remvloeistof zit , en roest in de tank omdat die droog staat. ook het blok kan problemen hebben door b.v. vocht (vastzitende zuigerveren of kleppen).
Allemaal te fixen, maar je kan ook een rijdende fiets nemen die wat achterstallig onderhoud heeft zodat het sleutelen niet alleen maar zaken vervangen is, en je hebt na een dagje sleutelen vaak de voldoening dat je een stukje kan rijden en je fiets weer een stukje beter is geworden.

:^ Helemaal mee eens.

En inderdaad kan een motor zeker ook wel stuk gaan van stilstand alleen, denk b.v. ook aan het uitdrogen van alle slangen, inlaatrubbers, vacuum rubber brandstofkraan, o-ringen en keerringen. Het kan (en zal veelal) voor een groot deel wel meevallen maar toch...

Als je wilt leren sleutelen en je kiest een motor die na een hoop tijd, onderdelen en aangeschafte gereedschappen nog altijd niet wilt starten dan werkt dat ook niet bepaald motiverend. Beter eerst klein beginnen met een keer kleppen stellen, olie wisselen ed. dan je direct vol storten op iets waarvan je niet weet of het uberhaupt werkend krijgt.

van stil te staan is nog nooit iets kapot gegaan. motor staat duidelijk droog, anders waren de uitlaten nu bruin ipv chroom.

Het omgekeerde is waar: van stilstand is nog nooit iets beter geworden.
 
Laatst bewerkt:
Als je wil leren sleutelen en dit heb je nog nooit gedaan, neem een zo goedkoop mogelijke fiets.
Lukt het niet, jammer dan, verkoop hem in onderdelen of breng 'm weg naar een oud ijzerboer.
Vandaar zeg ik, kijk hoe hij erbij staat, uitlaten goed en andere onderdelen nog origineel en heel ?
Lukt het niet verkoop je de uitlaten voor 100 euro, leergeld 50 euro of minder afhankelijk wat je verkoopt krijgt bij ijzerboer.

Koop je een fiets van 350 die goed loopt, straatje heen en weer dan word deze uit elkaar getrokken alles mooi gemaakt en als men 1000 euro verder is en erop rijd spuugt deze na 15km alle olie eruit..... -O-

Zoek een compromies tussen goedkoop, goede onderdelen op/aan de motor en hoeveel leergeld mag het kosten.

Persoonlijk heb ik dan liever een 150 euro kostende ..... Krijg je hem aan de praat kan je er 350 voor vragen, poetsen kan daarna nog wel.
 
Ik zou zeker als pure beginner iets meer risico afkopen door een rijdende motor te kiezen. Als kleppen stellen en carbs syncen al nieuw is kun je aan een rijdende onderhoudsbehoevende motor dan al meer dan genoeg leren om je bezig te houden. Zelfs nog geen gek idee om bij aanschaf een wat meer ervaren persoon mee te vragen, motoren die echt gezond klinken zullen maar heel zelden binnen korte tijd echt stuk lopen.

Mijn idee is dat een niet werkende motor die lang stil heeft gestaan niet past bij het niveau van een absoluut beginner, en dat er geen reden is om niet voor iets makkelijkers te kiezen als eerste project.
 
Laatst bewerkt:
ik vermoed dat TS al een GSX-R heeft, hij heeft dus geen nood aan een rijdende moto, hij wil gewoon leren sleutelen.
150 euro voor een komplete fiets met goede plastiek/tank/uitlaat is risicoloos. die onderdelen alleen brengen al het geinvesteerde geld weer op als het een miskoop blijkt. al de rest is gratis sleutelplezier/leerschool.
 
150 euro voor een komplete fiets met goede plastiek/tank/uitlaat is risicoloos.

Je weet wat deze suzuki's waard zijn en dan helemaal de amerikaanse 700cc versie?

Er staat er hier 1 te koop op MF voor 750 euro met een moderne voorvork en achterwiel er in van een gsx750f en die raakt hem ook niet kwijt.

En op marktplaats en speurders komen die dingen regelmatig voorbij voor bedragen tussen de 300 en 750 euro en die blijven maar terug komen en worden niet verkocht.
 
ik vind persoonlijk 150 euro erg veel voor een motor waar ik niks van weet. tuurlijk eigenaar zal zeggen dat de motor goed is. Ik verwacht niet van de beste man dat ie van 14 jaar terug tot in detail onthouden heeft wat er met de motor aan de hand was. als het blok nou in ieder geval goed was zou het misschien nog de boel waard zijn. persoonlijk denk ik dat het iets te hoog gegrepen is om gelijk met zo'n project als dit te beginnen en kan ik beter wat kleiner beginnen. in ieder geval dat ik weet dat het blok loopt en niet totaal naar de klote is. dat er dan iets motorisch stukgaat is weer mooi oefenmateriaal om verder te sleutelen.
 
Ding staat ook nog maar vanaf 8 december 2014 te koop en staan nu geen biedingen meer bij.
Staat er nog wel 1 op voor 300 euries met een heel klein beetje schade.

Ff kleine voorspelling wordt straks in onderdelen aangeboden in de hoop er meer voor te krijgen.

Ps zelf 2 van die dingen gekocht alle 2 overjarig van 1989 met goede banden, goed lopend, goede kettingset,netjes er uitziend hele buddy enz samen voor de schrikbarende prijs gekocht van let op wel 500 euro. De ene had 47.000km gelopen en de andere 50.000km Daarna 1 weer geprobeerd te verkopen voor 350 euro maar was een kansloze missie. Zegge en schrijve 1 hele reactie op gehad
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan