Yamaha XV750SE Virago, Bougie's slaan zwart, rook

ownagepwd

MF'er
16 aug 2009
36
0
hoogezand
Hallo allemaal,

Heb een Virago 750 SE uit 1982. Nu slaan continu mij de bougie's zwart.
Ook rookt hij zwart bij een flinke dot gas.

bdnlz4.jpg



Na ongeveer 2 minuten houdt de achterste cilinder er zo goed als mee op, hooguit wat geprutteld ook loopt de voorste daarna niet mooi meer.
Ik heb al 2 keer de carbs erachter weg gehad en schoongemaakt.
Luchtfilter schoongemaakt.
Compressie heeft hij ook nog redelijk: Voorste: 7,8 Bar, Achter 8,2 Bar, dus gok geen olie.
Ik heb de volgende bougies erin: BP6ES (orgineel B7ES) , heb er een slag warmer ingedaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? of zijn dit bekende problemen bij de oude virago's?
 
Gewoon originele bougies gebruiken. B7ES.

Je kunt kijken wat er gebeurd zonder luchtfilter, want het lijkt er op dat de boel veels te rij staat.

Dat betekent dat je de carbs moet controleren, en de luchttoevoer (oude doek in framebuis? :X ).
 
Heb vanmiddag zonder luchtfilter gereden, zelfde effect al duurde het misschien iets langer. Zonder benzine toevoer loopt hij op een gegeven moment wel weer goed.
Vlotternaalden zijn niet verstelbaar, denk dat het de Amerikaanse versie is.
 
Heb vanmiddag zonder luchtfilter gereden, zelfde effect al duurde het misschien iets langer. Zonder benzine toevoer loopt hij op een gegeven moment wel weer goed.
Vlotternaalden zijn niet verstelbaar, denk dat het de Amerikaanse versie is.
Vlotterhoogte verstellen indien nodig. Aan de naalden hoef je niks te doen.

Los daarvan kun je aan de mph teller en reglectoren aan de zijkant vd vorkpoten zien of t een amerikaan is. Maar ik gok van niet, want dan was het een xv700.

Gokje dus :)

Hoe staan de luchtmengselschroeven, en in de luchtdoorgang volledig vrij?
 
Luchtmengstelschroeven heb ik volledig ingedraaid en vervolgens 4x een halve slag dus 2 volledige slagen uitgedraaid. Orgineel is volgensmij 1,5 slag +- 0,5 slag.
Hoe stel je het vlotterhoogte in? Dmv de Vlotter in hoogte te verstellen? want volgens mij is dat niet mogelijk ( niet 100% zeker).
Heb de luchtslangen die naar het frame lopen er ook al afgehaald, zodat er volledig lucht bij kwam maar dit gaf bijna geen verschil.
Wel kwam ik een scheurtje tegen in 1 van de vacuumrubbers boven in de carb. deze heb ik gisteren geplakt, en moet nu drogen.

Oh, ja t is een echte 750, maar omgebouwd tot bobber dus geen originele KM teller vandaar dat ik het niet zeker wist.
 
Laatst bewerkt:
Luchtmengstelschroeven heb ik volledig ingedraaid en vervolgens 4x een halve slag dus 2 volledige slagen uitgedraaid. Orgineel is volgensmij 1,5 slag +- 0,5 slag.
Hoe stel je het vlotterhoogte in? Dmv de Vlotter in hoogte te verstellen? want volgens mij is dat niet mogelijk ( niet 100% zeker).
Heb de luchtslangen die naar het frame lopen er ook al afgehaald, zodat er volledig lucht bij kwam maar dit gaf bijna geen verschil.
Wel kwam ik een scheurtje tegen in 1 van de vacuumrubbers boven in de carb. deze heb ik gisteren geplakt, en moet nu drogen.

Oh, ja t is een echte 750, maar omgebouwd tot bobber dus geen originele KM teller vandaar dat ik het niet zeker wist.
Vacuumrubber plakken is niet een nette oplossing.

Dattie stuk is, is al een signaal trouwens.

Deze modellen, zeker de oudjes, zijn gevoelig voor hoe de carbs er aan toe zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan