De LC8 hoogpoten afwerkplek deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb sinds een week een 990 Adventure uit 2012.

Voor mijn navi wil ik graag een aansluiting maken op de boordspanning.

Wie weet waar ik deze, netjes en geschakeld, vanaf kan halen. Er zit al handvatverwarming op dus ik denk dat er al een acc. aansluiting verbruikt is.

Je kunt een Y-stukje maken en een tweede ACC 1 of 2 erbij creëren, heb ik ook gedaan en werkt goed!
 
Ben nog blij met mijn Zumo 550 en zumo 500 ( de laatste gratis gekregen en voor €8 euro gerepareerd dmv een nieuwe digitizer :) ) zo als ik het een beetje lees hier op het forum dat de 590 niet zo intuïtief/makkelijk is als de oude modellen
Mijn 550 doet het nog en die is gewoon okay.
Werkt, simpel en effectief.

De 590 is een drama '(
In 2 weken vakantie een keer of 5 de accu los moeten maken omdat ie niet meer aan wilde.
En dan hebben we het dus over een ding van een jaar oud, 15000km gebruikt :')
 
Vorige week in de Eifel gaan sturen met de 990SMR; wat een feest is zo'n machine daar zeg! Alleen de tweede dag begon hij soms te weigeren te schakelen, nou heb ik nog de originele koppelingscilinder en dacht ik dat het daar misschien (weer) aan zou liggen. Bij www.moto-point.de de vloeistof laten vervangen (was weliswaar nog geen drie maanden geleden ook al gedaan) en na de proefrit heeft de monteur het beest weer helemaal gezond verklaard. Maar na een paar kilometer was het alweer mis; sindsdien wil 'ie niet meer van de twee naar z'n vrij en al helemaal niet naar de één dus ... de rest schakelt prima. Geen rare geluiden, geen raar gevoel ofzo, niks ... alleen geen vrij en geen één ...

Ik heb Andre Motors gebeld maar die gaan net op vakantie en hebben dus geen tijd. Ook geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, alleen de mededeling dat het hele blok er wel eens uit zou moeten gaan en compleet geplitst moet worden. Kudt!

Is er iemand die zo iets wel eens bij de hand heeft gehad? Of tips waar ik het beste heen zou kunnen gaan met mijn motor?
 
Vorige week in de Eifel gaan sturen met de 990SMR; wat een feest is zo'n machine daar zeg! Alleen de tweede dag begon hij soms te weigeren te schakelen, nou heb ik nog de originele koppelingscilinder en dacht ik dat het daar misschien (weer) aan zou liggen. Bij www.moto-point.de de vloeistof laten vervangen (was weliswaar nog geen drie maanden geleden ook al gedaan) en na de proefrit heeft de monteur het beest weer helemaal gezond verklaard. Maar na een paar kilometer was het alweer mis; sindsdien wil 'ie niet meer van de twee naar z'n vrij en al helemaal niet naar de één dus ... de rest schakelt prima. Geen rare geluiden, geen raar gevoel ofzo, niks ... alleen geen vrij en geen één ...

Ik heb Andre Motors gebeld maar die gaan net op vakantie en hebben dus geen tijd. Ook geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, alleen de mededeling dat het hele blok er wel eens uit zou moeten gaan en compleet geplitst moet worden. Kudt!

Is er iemand die zo iets wel eens bij de hand heeft gehad? Of tips waar ik het beste heen zou kunnen gaan met mijn motor?

Verhaaltje vervangen met Oberon cylinder?
 
Verhaaltje vervangen met Oberon cylinder?


Dat was ik eigenlijk sowieso wel van plan ja, maar voor dit probleem is het helaas geen oplossing en lijkt er volkomen los van te staan. Ik was niet duidelijk genoeg in mijn verhaal denk ik, maar de koppeling doet zijn werk (nog steeds) prima; het probleem lijkt echt in de bak te zitten.

Iemand die me een sleutelaar kan aanraden die ervaring met deze blokken heeft? ... en zeg geen Andre Motors want die is op verkansie ... ;)
 
Brouwer Nijkerk :Y
B R O U W E R


OK, dank voor de positieve sturing :)

Ik ga naar de wepsijt van Brouwer (ook bekend als B R O U W E R) en wat zie ik daar?
WIJ ZIJN GESLOTEN WEGENS VAKANTIE VAN 3-8-2015 T/M 24-8-2015

Nou ja, heb ik nog wel de tijd om effe te gaan babbelen in elk geval, en gelukkig hoef ik me niet echt te vervelen want ik heb zat te doen ...

Nogmaals dank, en ik sta open voor verdere aanraders/succesverhalen/horrorstories/etc.
 
Bel Rene ff van Verpalen in krommenie !
Wat staat er op de klok van je 990 ?

Klinkt mij ook in de oren alsof de cilinder lek is,waardoor de vloeistof naar je blok toe lekt,kwestie van even los halen en kijken of het daar vet is,is maar 2 boutje en dan is je cilindertje los...
 
Laatst bewerkt:
mannen. hoe kan je dat oliesproeier tje schoonmaken losmaken o.i.d?
mijn koppeling is ook beetje herrie aant maken en het lijkt als de andere symptomen.
thanx
 
Hey "Slonzebons "heb uw verhaaltje gelezen en heb precies hetzelfde mogen ervaren , bij mij was het een kwestie van verkeerde olie ( 10 w40 )gebruikt na een kleine beurt , --------- heb de olie eraf gehaald en vervangen voor motorex 10w 60 , probleem was meteen opgelost hopelijk is dit bij u ook het geval .
 
ktm 990 sm supermoto akrapovic
€ 7.000,00
http://link.marktplaats.nl/m949443319


hey mannen.
ik heb mijn ktm helaas te koop gezet.
er komt een triumph tiger 800 voor terug.

is mijn vraagprijs een redelijke of veel te hoog?
ik kan niet zo goed vergelijken met degenen op marktplaats aangezien het er niet zoveel zijn namelijk.
alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je iets aan de hoge kant zit. Ik heb wel eens SMTs voor rond die prijs gezien. Toen ik mijn SM 2 jaar geleden verkocht (2010, 26d km) zat ik niet veel hoger en had ik bar weinig interesse.

Tiger 800? Ga je spijt van krijgen!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties tot zover; het probleem is gevonden en verholpen!

Ik heb de motor bij vriend en meestermechanieker Pitbox33 gezet met de vraag of hij wilde kijken. Hij mocht zelf bepalen hoever hij ging met demonteren, vertrouwen in je sleutelaar is een groot goed.

Blijkt dat er een pennetje uit de schakelas is losgekomen ... sodeju, ik vind het wat moeilijk om te begrijpen dat zoiets 'zomaar' kan gebeuren.

Erik heeft het pennetje geborgd en hij schakelt weer als een nieuwe! Zojuist heb ik een proefritje gemaakt, na vier dagen bijna full time op mijn afgelopen vrijdag afgeleverde GS Adventure te hebben gestoord. (vloeken in de kerk, dat mag toch wel hier *D)

Wat rijdt zo'n SMR toch fatastisch .. tegenover die gigantische GSA is het echt een kleine kwaaie klootzak; precies waarvoor ik hem wilde hebben. Nogmaals dank voor de reacties, ik ga snel weer een stukkie rijden, DOEI!

4lpHdVB.jpg
 
ja vraagprijs is €7000,- en dan idd een onderhandelen buffer van een paar honderd euro.

ik denk niet dat ik er spijt van ga krijgen.
ik wil wat rustigers.
laat ik het zo zeggen. tis lastig om me in te houden met rijden op de ktm.
kheb vorig jaar met een bekeuring van €385,- nog mazzel gehad aangezienik een soort van supermotard circuit idee aan het na apen was daaro. hard door de bochten. vooorwiel omhoog etc.
wil iets rustiger karakter :]
 
Erik heeft het pennetje geborgd en hij schakelt weer als een nieuwe! Zojuist heb ik een proefritje gemaakt, na vier dagen bijna full time op mijn afgelopen vrijdag afgeleverde GS Adventure te hebben gestoord. (vloeken in de kerk, dat mag toch wel hier *D)

Wat rijdt zo'n SMR toch fatastisch .. tegenover die gigantische GSA is het echt een kleine kwaaie klootzak; precies waarvoor ik hem wilde hebben. Nogmaals dank voor de reacties, ik ga snel weer een stukkie rijden, DOEI!

geen wonder dat je SMR er geen zin meer in had _O- _O- _O-

NSB'er :P

mooi dat het weer gefikst is :Y
 
ja vraagprijs is €7000,- en dan idd een onderhandelen buffer van een paar honderd euro.

ik denk niet dat ik er spijt van ga krijgen.
ik wil wat rustigers.
laat ik het zo zeggen. tis lastig om me in te houden met rijden op de ktm.
kheb vorig jaar met een bekeuring van €385,- nog mazzel gehad aangezienik een soort van supermotard circuit idee aan het na apen was daaro. hard door de bochten. vooorwiel omhoog etc.
wil iets rustiger karakter :]

niks mis met een Tiger 800, alleen de remmen zijn ruk dat ga je wel merken.
rustigers........alles is relatief, ook een T800 gehad, drie weken na aanschaf weekendje Eifel.....boete voor te hard rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties tot zover; het probleem is gevonden en verholpen!

Ik heb de motor bij vriend en meestermechanieker Pitbox33 gezet met de vraag of hij wilde kijken. Hij mocht zelf bepalen hoever hij ging met demonteren, vertrouwen in je sleutelaar is een groot goed.

Blijkt dat er een pennetje uit de schakelas is losgekomen ... sodeju, ik vind het wat moeilijk om te begrijpen dat zoiets 'zomaar' kan gebeuren.

Erik heeft het pennetje geborgd en hij schakelt weer als een nieuwe! Zojuist heb ik een proefritje gemaakt, na vier dagen bijna full time op mijn afgelopen vrijdag afgeleverde GS Adventure te hebben gestoord. (vloeken in de kerk, dat mag toch wel hier *D)

Wat rijdt zo'n SMR toch fatastisch .. tegenover die gigantische GSA is het echt een kleine kwaaie klootzak; precies waarvoor ik hem wilde hebben. Nogmaals dank voor de reacties, ik ga snel weer een stukkie rijden, DOEI!

[afbeelding]

Dit mogelijk probleem had ik een paar pagina's terug al aangeven tegen Fur1000 maar van hem heb ik nog geen feedback gezien.

Gelukkig is dit makkelijk te reparen, pinnentje terug op zijn plek duwen en en met een center pons een putje vlak langs het pinnetje slaan zodat het materiaal heel licht vervormd en het pinnetje muur vast komt te zitten.

Hoe hebben ze het bij jou geborgd?
 
geen wonder dat je SMR er geen zin meer in had _O- _O- _O-
NSB'er :P
mooi dat het weer gefikst is :Y

En zo is het. (mooi dat het weer gefixt is, niet dat van die nsb-er) })

Trouwens, de KTM moet toch met twee BMW's in één garage bivakkeren, dus hij moet er maar aan wennen...


Dit mogelijk probleem had ik een paar pagina's terug al aangeven tegen Fur1000 maar van hem heb ik nog geen feedback gezien.

Gelukkig is dit makkelijk te reparen, pinnentje terug op zijn plek duwen en en met een center pons een putje vlak langs het pinnetje slaan zodat het materiaal heel licht vervormd en het pinnetje muur vast komt te zitten.

Hoe hebben ze het bij jou geborgd?

Hij heeft zowel loctite gebruikt als een centerpons. Hij denkt zelf dat hij niet meer zo één twee drie loskomt. Misschien die anderen nog ja ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan