Motor stottert bij lage snelheid en moeilijk starten

musQ

Die hard MF'er
2 feb 2008
577
8
Noord-Brabant
Hallo ik heb een suzuki rf 600.

Deze heeft recent een beurt gehad met kleppen stellen en synchroniseren.

Nu als ik weg wil rijden in zijn 1 stottert ie en soms valt ie gewoon uit. Eenmaal in hoge toeren gaat ie goed van zijn plek.

Laatst kreeg ik hem haast niet gestart na een stukje rijden. En als ik ga janken komt er zwarte rook uit de uitlaat.

Een duidelijk verhaal van te veel brandstof. Nu zei iemand dat ie niet goed gesynchroniseerd is, ik heb geen apparaat helaas. Maar is dit op het gehoor te doen? Ik heb een goed gehoor en kan goed horen wanneer een motor lekker loopt of niet.

Zo ja, waar zitten de stelschroeven voor lucht? ( ben auto en vrachtautomonteur maar geen motor monteur haha)

Ik ga zoiezo ff terug naar de shop, maar als hun met een lulverhaal komen dan wil ik het zelf eerst proberen.
 
Gewoon terug gaan naar die zaak. Als je voorheen dit probleem niet had dan is het dus na hun werkzaamheden gekomen. Laat ze het maar nakijken. Gewoon eisen dat ze gaan kijken omdat je nu met een slechte motor zit.
 
Ik heb toevallig gisteravond naar de zaak gebracht. Hij deed er niet moeilijk over, zei gelijk dat ik hem moest brengen en dat ze van de week in de vrije uurtjes zouden gaan kijken.

Dus ben benieuwd wat er uit komt. Ik denk niet goed gesynchroniseerd mja uiteindelijk kan er van alles aan mis zijn.

To be continued!
 
Nee hoor, kleppen zijn kleppen heb alleen geen gereedschap om de plaatjes eruit te peuteren.

Maar goed na controle bleek er weinig mis te zijn. Ze vermoeden dat de open uitlaat de boosdoener is.

Originele afstelling met open uitlaat schijnt niet goed te werken bij de rf.

Wat denken jullie? Proberen waard om een originele demer op te zetten?
 
Nee hoor, kleppen zijn kleppen heb alleen geen gereedschap om de plaatjes eruit te peuteren.

Maar goed na controle bleek er weinig mis te zijn. Ze vermoeden dat de open uitlaat de boosdoener is.

Originele afstelling met open uitlaat schijnt niet goed te werken bij de rf.

Wat denken jullie? Proberen waard om een originele demer op te zetten?

Lijkt me een beetje onzinnig. Ze kunnen de luchtschroeven toch ook anders afstellen dan alleen op de fabrieksafstelling?

Of zitte ze op het einde van hun bereik? (En heeft de motor nooit echt goed gelopen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan