GSXR 600 K1 versnellings probleem

Jordykeus

Rookie
22 sep 2014
4
0
Spijkenisse
Beste mede forumleden,

Ik heb al geruime tijd een probleem met mijn gsxr 600 uit 2001. Als ik volgas in zijn 2e versnelling ga schiet hij uit de versnelling. Nu heb ik gehoord en gelezen dat dit te maken heeft met de slijtage van de tandwielen.

Reparatie van het blok kost a 1200 euro is mij verteld...

Ik vraag mij af of dit niet op een andere manier opgelost kan worden...en of er iemand op dit forum zit die dat ook kan repareren?

Ook begreep ik dat het mogelijk is om een ander blok in de motor te zetten. Iemand een idee welk blok er zonder problemen ook in zal passen?

1200 euro voor een motor die ik destijds voor 2000 euro heb gekocht vind ik iets te veel van het goede..Ik hoop dat er iemand is met een beter idee!

Alvast bedankt! :)
 
Je rijd van hier richting het oosten.
Bij een lokale sleutelgoeroe onderweg, laat je de motor achter. Je gunt hem even de tijd om de nokken van het tandwiel even op te lassen.
Wat je nodig hebt is een lage loonland met plaatselijke contacten.
 
Kan bij de GSXR de bak niet los van het blok zoals bij de 600RR? Kan je namelijk gewoon de bak vervangen ipv van laten repareren.

In het GSXR 750 topic in het Sport gedeelte heb je iemand die heet WillemGSX1400. Hij heeft een 750 waarbij onlangs tandwielen in de soep zijn gelopen. Hij zit ook in het Healtech quickshifter topic in het Techniek gedeelte.

Hij kan je vast meer vertellen aangezien zijn motor nu op dit moment wordt gerepareerd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan