Valve seal blokje

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Zoals de foto laat zien is de kleprubber op wat metaal na helemaal verdwenen.
Betekent dit een slecht geplaatst rubber of is deze opgelost (omdat die constant in de olie zwemt) en van slecht (imitatie) kwaliteit is.

de inlaat rubber is ook knooke hard.

full


Ik hoop dat ik niet op de pijnbank kom omdat dit een blokje is....
 
dit soort seals wordt nu juist gemaakt om tegen olie en hitte te kunnen. Maar ze verouderen wel degelijk en op een zeker moment zijn ze dan te ver uitgehard en niet meer effectief.
Maar de seal op het plaatje ziet er wel heel funky uit. Na uitharding zal het rubber wel uit elkaar zijn gebrokkeld.
Dat rubber wordt dan door de olie via de retour kanalen terug het carter in gespoeld. Als je mazzel hebt wordt het er met de olie wissel uitgespoeld, Als je pech hebt kan dit soort meuk de pickup van de oliepomp doen verstoppen. Maar dan moeten er al wel meerdere seals kapot zijn.
Ik zou dan ook geen risico nemen en alle seals in een keer vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Aan het plaatje te zien is dit een Chinees brommertje met een GY6 blokje.
Wat geeft het dan? gewoon wat vaker peilen.
Nu je hem open hebt kan je er natuurlijk nieuwe klepseals op duwen, maar ik denk dat die net zo snel weer verdwenen zijn.
 
Oops laat dat de taiwanese maar niet horen; Kymco.
Blijkbaar waren het imitatie seals zoals L&L (Kleine Brogel) het omschreef.
Schijnbaar ook geen rubber omdat dit in drapvorm omlaag sijpelt.
Ik denk dat janspeed het samen met die L&L het meest overeenkomt .
Ik volg ze dan maar en laat de originele seals uit Luxemburg overkomen. (importeur BE)
 
en dan. oversized klepgeleiders en kleppen er in?

ik zou een ander kopje scoren. net als met die chinese honda rommel.. zodra er meer stuk is dan een bougie is het goedkoper om een nieuw blok te kopen :P


kopje zal niks moeten kosten.
 
Teringtubbies..., klepgeleiders laten vervangen of zelf doen?
Daar er op sommige sites wordt gesproken over op maat ruimen?

Als je daar niets van af weet, niet zelf doen!!
Er is een redelijke kans dat je de geleiders er net scheef uit tikt, en daardoor het aluminium uitlubbert.

Met nieuwe geleiders moeten je zitingen ook opnieuw gefreest worden, en dat is eigenlijk het duurste van de hele operatie.

Maar niet gelijk in paniek raken, eerst uitvogelen of de speling niet te groot is.
 
De kopjes zijn niet allemaal gelijk. Er zijn merken met langere kleppen, dan komen je tuimelaars niet meer uit. Let goed op dat je Chinese kopje ook past op het superieure Taiwanese Kymco.
 
Ok thx BolletjeBas zal morgen eens actie ondernemen.
Misschien dat ik bij L&L in België nog een 2e hands redelijke kopje kan krijgen.
Zal hem ook vragen wat hij er van vindt .
Ligt ook een beetje wat m'n zoon ermee gaat doen, lijkt me zo'n 50/50 verhaal : afh wat het machine straks doet verkoopt/houdt hij hem.
Best een betrouwbaar ding, heeft hem nooit laten staan en zelfs met dik pak sneeuw reed hij nog.
 
halflive , hoe kom je daar achter, die langere kleppen?
Je hebt ook nog uitmuntende ...
Het werd mij vertelt door de scooterboer toen ik een kopje zocht. Ik dacht toen nog dat alle kopjes gelijk waren. Opmeten lijkt me het handigst. Maar als je online een kopje gaat bestellen moet je vertrouwen op de gegevens en compatibiliteit die de verkoper aangeeft.
 
Ok, thx voor de info!
Nu een kopje kunnen krijgen , schoongemaakt, en uit elkaar gehaald.
Lijkt het nu of heb ik meer speling dan op m'n eigen blokje.
https://www.youtube.com/watch?v=LIL1lV_xtHI

Zo gedaan met de micrometerklok alleen het lukt me niet om consistentie te krijgen.

Ok dat lukte met paar lijmklemmen, de zaak vastschroeven:
full


Blijkt dat de occasi slechter is dan de gene die erop zat:
0.25 mm tov 0,20mm omgerekend :

(0,059 speling bij de originele, weet niet of de berekening klopt)
0,071 speling bij de 2e handse, hmm
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan