Geen vonken...maar toch wel?!

semdon05

Rookie
26 jul 2015
7
0
Rijswijk
Beste Motorliefhebbers,

Ik heb sinds kort een Honda GL1000 uit 1977 (Goldwing zonder toeters en bellen) en heb een elektrisch probleem (denk ik)

Heb er een Dyna S ontsteking op gezet en netjes de instructies gevolgd. Na er tevens een nieuwe accu ingezet te hebben was het starten en lopen!....1x, daarna was het klaar en krijg ik hem niet meer aan de praat. Ik zag dat ik vergeten was de condensator los te koppelen (wat dus niet nodig is met elektronische ontsteking) dus dacht dat het daar aan lag.

Condensator losgekoppeld en dacht dat daar het probleem wel mee opgelost zou zijn maar helaas. Ik heb helemaal geen vonken..op geen van de 4 bougies....

Ik heb vervolgens de rode 'contact' draad van de Dyna S ontsteking (welke gekoppeld is aan het draadje dat naar je knipperlicht relais gaat) direct op de plus van mn accu gezet en wat denk je...VONKEN! op alle 4 de bougies.....Ik snap er niks van! Alle zekeringen zijn tevens in orde en het 'splitblokje' dat je van Dyna krijgt is al vervangen door een krimpkousje met soldeer.

Dus in het kort: als ik mn motor elektrisch probeer te starten gebeurt er niks, maar als ik de Dyna S direct op mn accu zet krijg ik wel vonken.

Wie kan mij helpen??

Bedankt! Groetjes,

Sem
 
Dank voor je antwoord!

In theorie zou dat kunnen...ware het niet dat hij in deze opstelling al eens gestart heeft. Bij de GL1000 is de wit-groene draad de + vanaf de accu naar het knipperlichtrelais en hier is de rode Dyna S draad netjes op aangesloten...dus alles volgens het boekje en nog steeds niets. Vage sh*t!

Groet!
 
ik zou ze even meten voor de zekerheid,
1 voor 1 eruit halen kan ook geen kwaad, soms zit er iets oxidatie.
als je geen multimeter hebt, bij de gamma kost een simpele €10 euro of zo en anders met een spanningszoeker voor en achter de zekering kijken of je prik hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan