Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Gister door het Schwarzwald richting de Alpen gereden, gestopt in Gersau voor een overnachting. Het Schwarzwald is geweldig rijden, maar vandaag moet het hoogtepunt worden van de trip. We rijden via de Rhonegletsjer naar het Lago Maggiore.

VUIWPEf.jpg

vVDSFsY.jpg
 
Hallo Dorsoduro-bezitters/liefhebbers *D

Ik breek even brutaal in, zonder me fatsoenlijk voor te stellen.
Toch even eerst wat over mezelf.
Ik ben Niels, 20 jaar, studeer werktuigbouwkunde en heb in mei mijn A2-rijbewijs gehaald.
Nu rij ik 2 maandjes rond op een vespa lx125.
Maar ben toch op zoek naar iets anders en zodoende kwam ik uit bij een Aprilia Dorsoduro 750.
Nu heb ik een (rode) dorsoduro zien staan met 32.000 km uit 2009, onderhouden "bijn mijn fijne mekaniek", ik citeer een belg, _O- tegen. Facturen zijn aanwezig.
Heb al veel gelezen over de dorsoduro en dat de 2008 (-model?) nog wel eens wat probleempjes (eventueel onder de fabrieksgarantie verholpen) heeft.
Dacht gelezen te hebben, snelheidsmeter/speedsensor; startmotor.
Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten bij dorsoduro's (met deze kilometerstand), behalve de dingen waar je normaal op let als je een voertuig koopt?

Alvast bedankt allemaal :}
 
Jongens, ik heb mijn Factory verkocht! Nu druk aan het zoeken naar een andere motor! Veel rij plezier allemaal!
 
Veel plezier met de zoektocht.

@motormuis-Niels Ik zou zo geen andere zaken weten waar je op moet letten. Ik meld wel dat ik de ventilator net kapot heb gehad waardoor de motor niet genoeg op temperatuur gehouden kon worden. Nieuwe erin en hij doet het weer. Dit probleem had ik hier nog niet voorbij zien komen. Maar las op een engels forum dat dit wel regelmatig voorkomt bij de dorso en shiver.

is in ieder geval een geweldige motor
 
@mikejux
Oké, bedankt mike. Het is de desbeteffende motor niet geworden, hij kreeg een ander aanbod ;( Maar ik kijk gewoon rustig aan verder, motoren genoeg 8-)
 
Ik las dat iemand nog op zoek was naar mivv dempers, op marktplaats staat een setje voor de DD 1200 van een maand oud voor 550 met een beetje afbieden ook wel voor 500 ;).
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een kat vervanger voor mijn Aprilia Dorsoduro 750!
Heb je tips of wellicht heb je er eentje, let me know, ik neem hem graag van je over.

Grt. Thomas
 
Hallo hallo

Ben inmiddels toch in het bezit gekomen van een dorsoduro 750 :9~ *O*
Deze moet nog ingevoerd worden op 35 kw.

Maar zoals jullie zien zit er een gele kap op boven de koplamp, deze vind ik afbreuk doen aan het zo mooie geheel. Daarom zou ik graag een zwarte erop hebben, is er hier toevallig iemand die er nog zo een heeft liggen?

Zou ook graag een Puig schermpje erop willen, zijn er ervaringen met dit schermpje? Mocht iemand er vanaf willen, ik neem hem graag over. *D

Ook krijg ik wanneer in het contact aan zet de volgende melding: "Remember to insert your user code", ik heb het boekje al door gespit maar weet niet wat hiermee te doen... iemand een idee?

full
 
Een goedemorgen mede DD rijders!!

Ik zal me even voorstellen, Ik ben Nick en ben 32 jaar en kom uit amsterdam.
Rij momenteel bijna 2 jaar een DD 750 en ga door weer en wind :P
Mijn DD komt uit 2008 en heb er al 41000km op staan waarvan er 20000 zelf erop heb gereden.
Lees sinds eind mei wat forums mee vanwegen een letsel aan schouder doordat een automobilist even zonder kijken zo het parkeervak uit ramde. B|

€3500 schade! Maaaar staat voor reperatie bij motorcity Amsterdam dus binnekort de weg weer op!

Ik ben nu dus ook aan het kijken naar een demper set maar ik wil dus een zwaarder geluid eruit laten komen maar welke demper is hiervoor de juiste? Akras zijn top maar sorry €1100 vind ik teveel.

Heb net een katvervanger besteld via ebay €255. Maakt dat veel verschil kwa geluid?

Gr. Nick
 
Laatst bewerkt:
Steeds meer DD-rijders. Hier nog een sinds 2 weken :)

Iemand hier bekend met het sneleheidsmeter probleem? Daar loop ik jammer genoeg wel al tegenaan.

Voor hierboven. Ik heb er leovince titanium onder liggen, komt herrie genoeg uit ;)
 
Steeds meer DD-rijders. Hier nog een sinds 2 weken :)

Iemand hier bekend met het sneleheidsmeter probleem? Daar loop ik jammer genoeg wel al tegenaan.

Voor hierboven. Ik heb er leovince titanium onder liggen, komt herrie genoeg uit ;)

Het enige probleem wat ik heb is dat er vocht in mn unit zit bij de snelheidsmeter.
Maar dat is bij meerdere volgens mij.

Ik twijfel ook voor de mivv Suono.
Las op een forum dat die een goed zwaar geluid gaven
 
Laatst bewerkt:
Een goedemorgen mede DD rijders!!

Ik zal me even voorstellen, Ik ben Nick en ben 32 jaar en kom uit amsterdam.
Rij momenteel bijna 2 jaar een DD 750 en ga door weer en wind :P
Mijn DD komt uit 2008 en heb er al 41000km op staan waarvan er 20000 zelf erop heb gereden.
Lees sinds eind mei wat forums mee vanwegen een letsel aan schouder doordat een automobilist even zonder kijken zo het parkeervak uit ramde. B|

€3500 schade! Maaaar staat voor reperatie bij motorcity Amsterdam dus binnekort de weg weer op!

Ik ben nu dus ook aan het kijken naar een demper set maar ik wil dus een zwaarder geluid eruit laten komen maar welke demper is hiervoor de juiste? Akras zijn top maar sorry €1100 vind ik teveel.

Heb net een katvervanger besteld via ebay €255. Maakt dat veel verschil kwa geluid?

Gr. Nick

Welke katvervanger?
 


Nee wilde even kijken want je hebt ze ook van zart en spark voor die prijs. Maar ik zou hem dan ook liever van arrow willen :)

Nu nog dempers, maar 2e hands zijn die allemaal moeilijk te vinden. (maak niet uit welk merk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan