Hyosung dat is het deel 2 van 9

Wat scheelt er allemaal aan dan? Bij goedkopere motoren gebruiken ze vaak wel kwalitatief mindere onderdelen. Het moet toch ergens door goedkoper worden. Ik zie toch wel kwaliteitsverschil tussen mijn Yamaha en Kymco, maar die Kymco is zeker 4x goedkoper.
 
Wat scheelt er allemaal aan dan? Bij goedkopere motoren gebruiken ze vaak wel kwalitatief mindere onderdelen. Het moet toch ergens door goedkoper worden. Ik zie toch wel kwaliteitsverschil tussen mijn Yamaha en Kymco, maar die Kymco is zeker 4x goedkoper.

ik heb geen zin om alles te gaan omschrijven,
laat maar zo zeggen dat de meeste dingen roesten, (zelfs de achteras)
Dat de inlaat rubbers scheuren, dat ik de standaard jiffer moet vervangen voor een ijzer draadje.
dat de achterveer geluiden maakt alsof die gaat springen of breken.
 
Dat is best wel wat voor een jonge motor. Jiffy vervangen voor een ijzerdraadje?! Die motor is toch ook van 2013 ofzo?
Ik zou persoonlijk dan niet snel een motor van hetzelfde merk kopen, maar de ervaringen zijn hier totaal anders. Het kan dus wel. Maar waar is de 125 geproduceerd en waar de 650?
 
ik heb geen zin om alles te gaan omschrijven,
laat maar zo zeggen dat de meeste dingen roesten, (zelfs de achteras)
Dat de inlaat rubbers scheuren, dat ik de standaard jiffer moet vervangen voor een ijzer draadje.
dat de achterveer geluiden maakt alsof die gaat springen of breken.

Sorry hoor....
Maar ik vindt het allemaal wel een beetje kort door de bocht.
Waar ga ik dan aan denken:
Wordt hij door een dealer onderhouden of zelf.
Jij rijdt er ook in de winter mee, en hoe wordt hij dan onderhouden.
Is hij ook winterklaar gemaakt en spoel je hem dan ook na een pekelrit af.
Elke motor kan slecht tegen pekel. Dat is niet merkgebonden.
Dit is jouw eerste motor. Geloof me , wat je ook koopt, het roest allemaal in de pekel.
De remmen gaan allemaal vaszitten en door zoutaanslag gaan de schokbrekers ook naar de kl#te. Het maakt niet uit of het een BMW is of een Hyosung... ook niet de materiaalkeuze
Monomuis:
De kwaliteit van Hyosung is erg goed. Ze gebruiken geen rommel om de motor in elkaar te zetten.
Zeker de laatste uitvoeringen zijn echt supergoed.
Maar ik geloof dat ik dat wel bewezen heb.................... 8-) 8-) 8-)
Alle Hyosungs worden gewoon in Korea gemaakt
 
HYOSUNG-MOTORCLUB
Organiseert

TOERRIT VOOR HYOSUNG-MOTORIJDERS

VERZAMELEN 10.00uur
START TOERRIT 11.00uur


Zaterdag 9 mei wordt er een toerrit georganiseerd voor leden en potentiële kopers van een Hyosung.
Start bij de Mac Donalds in Duiven.
Aanwezig om 10.00uur. De toertocht start om 11.00uur.
We toeren door het Rijk van Nijmegen en een stukje Noord Limburg.
De toerrit is voor iedereen. Het maakt niet uit of je ervaring hebt of niet. De toerrit is gratis en voor iedereen die op een Hyosung rijdt.

Even het volgende:
!!!!!DEELNAME VAN TOERTOCHTEN IS INDIVIDUEEL EN OP EIGEN RISICO!!!!!!
Iedereen is welkom, man, vrouw, ervaring, helemaal geen ervaring, 125cc, 250cc, 650cc.
Je kunt je aanmelden voor de toerritten op onze facebook site:
Facebook - Meld je aan of registreer je
Toertocht 9 mei

Wordt lid van onze club: Hyosung-Motorclub Nederland
Facebook - Meld je aan of registreer je

Tot zaterdag 9 mei

Vriendelijke groet,
Marcel :W

Omdat er GEEN aanmeldingen zijn gaat de toerrit van 9 mei, morgen dus, niet door ;( ;(
 
Monomuis:
De kwaliteit van Hyosung is erg goed. Ze gebruiken geen rommel om de motor in elkaar te zetten.
Zeker de laatste uitvoeringen zijn echt supergoed.
Maar ik geloof dat ik dat wel bewezen heb.................... 8-) 8-) 8-)
Alle Hyosungs worden gewoon in Korea gemaakt

Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn, want jij bewijst het tegendeel. Alleen inlaatrubbers die nu al scheuren vertonen?! Pekel maakt veel stuk of lelijk. Al heb ik ook wel lichte roest gezien op goedkopere motoren die géén pekel hebben gezien.
 
Ik heb ook besloten om mijn Hyosung te verkopen.
Mocht er iemand belangstelling hebben voor mijn Hyosung, dan hoor ik dit gaag.


Hyosung GT 650 EFI ( Het nieuwe type)
Bouwjaar 2011 38.500 km gereden

Hij heeft pas een grote beurt gehad
Powercommander, met sinds kort een O2 optimizer erop.
Hugger en bellypan.
Takkoni einddemper met DB-killer (goedgekeurd voor deze Hyosung)
Staat op pilot road 4 banden
Ketting/ tandwielen zijn in prima staat (scottoiler erop voor het smeren van de ketting)
Dealer onderhouden, rekeningen aanwezig.
Let op: 2250,= ( prijs is vast)

full


full
 
Laatst bewerkt:
Prachtige motor. Zag hem al staan op internet.

Ben wel op zoek naar een naked en zo te lezen ben jij aardig tevreden over Hyosung.

Toch vraag ik mij af hoe de kwaliteit en rijgedrag is ten opzichte van een bekend merk. En dan met name de oudere modellen (2000-2004) van de bekende merken zoals de Ducati monster of Suzuki SV650.
 
Gewoon goed.
Niet te vergelijken met een Suzuki uit 2004.
Trouwens, de oudere modellen van de SV zijn gemaakt door Hyosung
De upside down voorvork werkt perfect.
De remmen zijn echt super goed. Goed doseerbaar en als het moet kun je echt remmen.

Hyosung is hier in Nederland echt een underdog, en geheel onterecht.
De motorbladen, zoals motoplus, zeggen dat ze onafhankelijk zijn, en testen daarom alleen maar BMW (de GS 1200) minimaal 3x per jaar, KTM, Suzuki en Triumph.
Hyosung adverteert niet in de Motoplus, dus........als ze getest worden worden ze afgezeken met het ABS gelul of dat ze een stalen frame hebben.
Ik ben blij dat mijn abonnement van de Motoplus in juni afloopt.... :r :r

Tja, wat kan ik zeggen.
Ik ben 1.85 meter lang en pas goed op de Hyosung
Ik heb, met deze, al ruim 38500 km gereden.
Alleen spanningsregelaar vervangen en de achterremschijf. ( achterrem bleef vastzitten en vrat mijn remschijf op)
Remblokken voor pas 1x vervangen.
Geen roest, lekke keerringen, of wat dan ook

full

Andalusie
full

Albanie
full

Bosnie
full

Kroatie
full

Montenegro/ Servie
full

full


Roemenie

Ik heb de Hyosung wel getest hoor :+ 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek geen nieuwe motor maar gewoon een leuke naked. Ik zag een leuke 650 uit 2005 staan maar die van jouw ziet er echt een stuk mooier uit.

Wat doet zo'n power comander bij een Hyosung. Meer vermogen en wat rijkere afstelling.

Ik rij nu een yamaha thundercat en bevalt goed maar wil toch eens een twee cilinder naked proberen. Ik denk dat dat veel relaxter rijd. Ik hoef niet perse snel maar een beetje power onderin hou ik wel van. Zat daarom te denken aan een Monster of Cagiva raptor.

Laat nog wel wat van me horen
 
Waarom heb ik de powercommander op de Hyosung gezet.
Toen ik de motor in 2011 kocht bij Cattier in Ambt Delden werd mij beloofd dat er geen dip in de motor zou zitten
(De bekende dip die vaak bij een twee cilinder met injectie zit)
Helaas dus wel, en wel zo erg dat ik net voor een bocht bij het terugschakelen of net in de bocht wanneer je een drel gas geeft, de motor uitviel.
Dat is erg lastg bij een 90 graden V- twin. Als je het even niet in de gaten hebt ga je gewoon lekker op je plaat, en het rijdt gewoon niet lekker.
De eerste injectie-uitvoeringen van Hyosung hadden dit ook ( 2007- 2009) en Cattier had daar een simpel goed werkend kastje voor ontwikkeld. Het kastje zorgt ervoor dat de stationairsproeier wordt uitgeschakeld en dat de motor puur op de injectie loopt. ( stationairsproeier werkt alleen bij stationair draaien, zodra het gas open gaat begint de injectie te werken. Die overgang geeft nog wel eens een storing)
Dit kastje werd op mijn Hyosung gezet, maar helaas werkte dit maar een paar duizend kilometer. Nu blijkt dat ik een andere injectie heb dan de eerste uitvoeringen. De eerste uitvoeringen waren eenvoudig. De injectie die op mijn motor zit is zelfregelend/ zelfdenkend.
Dus na een tijdje frutselen van Frans Cattier was ik het helemaal zat en ging ik op zoek naar een oplossing.
Ondertussen had ik ook een Takkoni einddemper op mijn motor gezet, wat het soepel draaien van het blok ook niet versterkt.
Ik kwam op internet de powercommander 5 tegen die alles zou gaan oplossen.
Helaas had Frans geen testbank en ben ik voor de commander naar Bert Houkes gegaan.
Bert had de powercommander geinstalleerd en de motor liep als een zonnetje.
Na een lange periode begon de motor weer vaker af te slaan en het FI lampje ging steeds vaker branden (FI lampje geeft aan dat de injectie aan het zoeken is)
Tja, hij is zelfdenkend he.
Op een gegeven moment ging het FI lampje bijna niet meer uit.
Weer op zoek naar de oorzaak......oeps, ik keek in de doos van de powercommander en daar zat nog een kastje in. Het was een O2 optimizer, die de lambdasonde moet vervangen. Aan de optimizer zaten de verkeerde stekkers en daarom is hij er toen niet opgezet. ( volgens de mensen achter powercommander was dit niet nodig)
Mijn injectie is gaan zoeken naar de juiste afstelling en is/ was helemaal ontregeld.
Bert heeft in de wintermaanden de O2 optimizer er op gezet, tijdens het geven van een grote beurt aan de Hyo.
Hoe is het nu:
De motor loopt goed en het FI lampje brandt steeds minder vaak.
Toen ik de motor ophaalde reed hij 1 op 10. Nu bijna 1500 km verder loopt hij 1 op 16.5.
Het zal nog wel even duren voordat de injectie zichzelf helemaal heeft verbeterd.
De motor moet dan makkelijk 1 op 20 lopen.
De Hyosung loopt nu al een heel stuk mooier ( helemaal geen dip) en heeft er een gigantische bult koppel bijgekregen.
Hoeveel??? Dat zal de tijd leren als hij weer helemaal goed staat.

De Hyosungmodellen van na 2012 hebben een Delphi injectie en een dubbele lambdasonde.(Op elke uitlaatbocht 1 ;) )
Deze hebben dit injectieprobleem ook niet meer
 
Laatst bewerkt:
Nee.
Volgende week komt er nog iemand kijken, en als hij dan nog niet verkocht is rij ik hem op.
En dat gaat nog jaaaaaaren duren.... :Y :Y :Y
Als ik de JAWA 660 niet gekocht had was dit sowieso gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Net terug uit Schotland het was geweldig :)

hqRNaWVD.jpg


HTfICdRc.jpg


rOot1iOu.jpg


Schotland is een aanrader voor de mensen die er nog niet geweest zijn. Meestal mooie wegen (niet alle) en heel erg vriendelijke mensen!

Mijn Hyosung hield zich verder prima wel wat kleine probleempjes maar op de een of andere manier heb ik altijd wat ... :z
 
Zo, Hyosung weer uit de verkoop. *O* *O*
Geen kopers gehad die er normaal geld voor willen geven.
Begrijpelijk, want hij heeft nu bijna 40.000 km op de teller staan en het IF lampje wil niet uit. (Ben blij dat de JAWA geen IF lampje heeft :+ :+ )
Dus nu moet ik hem wel oprijden.
Zal ik de 100.000 km halen?
Ik zal hem sowieso bij de 50.000 km aanbieden bij Motoplus ( BMWplus).
Bijna 40.000 kmter en alleen onder garantie de achterrem vervangen ( olie kwam niet terug en vrat mijn remschijf op), en bij 32.000 km ging de spanningsregelaar stuk.
Ik ben toch door heel Europa heen gereden met deze motor, vol bepakking en over wegen waar ze al ruim 30 jaar geen asfalt hadden gelegd 8-) 8-)
Jammer dat er gaan acties komen vanuit de verkopende tak.
Alhoewel .................hij zo wel exclusief blijft.

Hallo Max :W :W :W
 
Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of de Nederlandse tak van MotoPlus je Hyosung uit elkaar zal trekken bij 50k. Moet je 'm denk ik afleveren bij de Duitsers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan