Fzs600 fazer houd in op snelweg

okkie60

MF'er
25 mei 2014
62
0
veenendaal
Hallo,ik heb een probleem met mijn fzs600 2000 fazer,als ik op de snelweg bv 120-130 rijd en geef een flink gas dan houd hij in,en doe ik het gas weer een beetje terug trekt hij wel weer.Ik heb de carbs gereinigd en gesynchroniseerd zelfs het co heb ik laten synchroniseren per carb.ook de inl rubbers zijn vervangen en ook het luchtfilter,kleppen zijn ook afgesteld.Groet rik
 
Xorion,ja ik twijfel zelf nog aan alle kanten wat er nu precies aan de hand is.ook ik had last van inhouden op de snelweg,maar nadat ik de contactjes bovenop de benz. Pomp had schoongemaakt hield hij niet meer in.Ik kwam daar achter omdat ik op de snelweg stil kwam te staan(geen benz).Maar je hebt bv.ook nog een benz.pomprelais die niet lekker kan werken en ook de igniter unit regelt de benz.Gr.Rik
 
Xorion,ja ik twijfel zelf nog aan alle kanten wat er nu precies aan de hand is.ook ik had last van inhouden op de snelweg,maar nadat ik de contactjes bovenop de benz. Pomp had schoongemaakt hield hij niet meer in.Ik kwam daar achter omdat ik op de snelweg stil kwam te staan(geen benz).Maar je hebt bv.ook nog een benz.pomprelais die niet lekker kan werken en ook de igniter unit regelt de benz.Gr.Rik
De igniter kan de benzine toevoer van een carburateur niet regelen, er kan wel een tps op de carburateurs zitten die de voorontsteking afhankelijk van de gas stand bijstelt.
 
Laatst bewerkt:
X7,volgens het service manual (schema)wel de benz.pomp,alleen is de vraag ,wat hij regelt voor de benz.pomp alleen aan/ uit of ook sneller aan/uit?Ook heb ik gelezen dat het geralateerd kan zijn aan het toerental(niet in het service manual).Bedankt voor je reactie.
 
het zou wel kunnen dat deze pomp aan/uit gezet wordt via een signaal van de ontsteking, om ervoor te zorgen dat de pomp stopt als de motor afslaat door een brandstoflekkage tussen pomp en carburateurs. anders blijft ie pompen tot je het contact uit zet.
 
X7,nee maar als het vlotterniveau te laag is kan hij wel gaan inhouden denk ik.janbros,ja dat lijkt me wel zo logisch,ik heb zelf de contacten van de benz.pom schoongemaakt en hoop dat het daaraan gelegen heeft anders moet ik aan een nieuwe.
 
Xorion,ja het was bij mij ook niet altijd,je kan altijd voor de zekerheid kijken naar de contactpuntjes op de benz.pomp,schoonmaken kan je het beste met een koffiefilter gebruiken,geen schuurpapier oid.
 
Laatst bewerkt:
Xorion,ja het was bij mij ook niet altijd,je kan altijd voor de zekerheid kijken naar de contactpuntjes op de benz.pomp,schoonmaken kan je het beste met een koffiefilter gebruiken,geen schuurpapier oid.Vandaag een stuk snelweg gereden maar hij houd niet meer in!
 
Terug
Bovenaan Onderaan