Burgman 200

Lachuh: van een Harley naar een Burg, en ja, van de top snelheid moet je het niet hebben, maar in de stad heb je een hoop lol met een scoot. Veel plezier ermee !
Ik heb vandaag een sissy bar gemonteerd (2e hands op de kop getikt) en meteen een ritje gemaakt met een van mijn dochters achterop. Voelt een stuk beter zo !
full
 
Laatst bewerkt:
Lachuh: van een Harley naar een Burg, en ja, van de top snelheid moet je het niet hebben, maar in de stad heb je een hoop lol met een scoot. Veel plezier ermee !
Ik heb vandaag een sissy bar gemonteerd (2e hands op de kop getikt) en meteen een ritje gemaakt met een van mijn dochters achterop. Voelt een stuk beter zo !
[afbeelding]

Dank,maar niet van een harley naar een,maar bij de harley een Burg,nee die harley gaat er niet voor weg hoor,net zo min als mijn Saab.
 
Mooie scoot, Streethobll. Veel veilige km ermee. Heb erop gezeten, maar niet mijn houding.
Anders zeker ook een optie geweest, woon/werk.
 
Wie heeft ervaring met het reinigen van het koelventilator filter??
Dat zit aan de linkerkant van het motorcarter, voor het luchtfilterhuis. Ik krijg de schroeven niet los, zitten heel vast. Ik vermoed dat de dealer het filter nog nooit heeft gecontroleerd, slechte zaak. Moet iedere 5000 km schoon gemaakt worden.
 
Dat is inderdaad ook mogelijk, maar wel veel werk. Volgens het instructieboekje moet je het koelventilator deksel eraf halen, maar dat lukt gewoon niet. Niet met een schroevendraaier en ook niet met een accu boor/schroeven draaier.
 
Hoi sjorsTOA, ik heb ook eens gekeken of ik ze los kon krijgen. Was bij mijn burgman volgens mij nog nooit naar gekeken (15.000 Km). 3 Bouten zaten inderdaad muurvast, erfenisje van de fabriek. Het is gelukt met een goed passende kruisschoevendraaier en een waterpomptang.
Variokap kan er niet af voordat het filterkapje eraf is (zit een bout onder).
Andere optie is een slagschoevendraaier gebruiken, daarmee moet het lukken.
 
Laatst bewerkt:
Lekker scheuren met de Burgie, heb ik ook ooit gedaan met mijn Burgie 200......
Alleen mijn standaard versleten, ivm weinig speling!!
 
Ja, alles goed gegaan :).

Enige nadeel is gebrek aan power als je met duo bergop wil inhalen.
 
Het kan gek lopen,gister mijn Harley Streetbod voor een mooie prijs verkocht en mijn Burgman 200 ingeruild voor een nieuwe 400 die hoop ik eind volgende week binnen is.
Na 20 jaar harley rijden was ik het ook eigenlijk wel een beetje zat,ik merkte dat ik steeds vaker de Burgman pakte en ben het scooter rijden ook steeds leuker ben gaan vinden.
Nu zal ik mij gaan melden op het 400 topic.

Gr Rob.
 
Veel plezier met je nieuwe Burgman 400. Mooie scooter !
Ik ben met een schuin oog naar een 3wielscoot aan het kijken.
Volgende week een proefrit, ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de levensduur van remblokken ?
De achterremblokken zijn vervangen bij 15.800 km, zat nog 1 mm voering op. Zitten nu Ferodo blokken in.
De voorblokken zijn bij mijn weten niet vervangen (2e eigenaar).
Ik dacht dat voorblokken harder slijten dan achter blokken ?
 
Hoi Jan, ik dacht ook dat remblokjes voor sneller slijten. Maar, dat is niet zo. Bij mijn Burgman 200 zijn de remblokjes achter bij 19500 km vervangen. Bij 25000 km heb ik een nieuwe voorband erop laten zetten. Ik was er zelf bij en kon zien dat de remblokjes voor nog lang niet versleten zijn, nog 5 mm zat erop.
Het meeste gewicht rust bij een scooter op het achter wiel, mogelijk is dat de verklaring dat de blokjes achter sneller slijten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan