dynamo van kawa vulcan 750

blade99

Die hard MF'er
15 nov 2004
478
0
Geldermalsen
Hoi wie kan mij vertellen waar de dynamo bij een vulcan 750 zit
we hebben de laadspanning gemeten en die komt net boven de 12 volt uit
en volgens ons dus te laag dus dynamo kapot???
zoja wat zijn dan ongeveer de kosten (revisie, een andere bij de sloop, of een nieuwe)?

p.s.
weet iemand adressen van kawa sloperijen graag in de buurt van de betuwe
 
De beruchte dynamo-perikelen van een VN750!!!! Ja gaat niet vrolijk worden van hetgeen ik je nu ga vertellen: de dynamo zit zo stom geplaatst, dat heel je blok gedemonteerd moet worden. De framebuis zit in de weg als het blok er nog in hang. Uitbouwen dus. Ik heb zelf een VN750 uit '93 gehad en ben gelukkig verschoond gebleven van zo'n dynamo-drama, maar ik heb er al veel over gehoord. Vooral de oudere modellen (van vóór 1993) hebben er vroeg of laat een keer last van.

De dynamo zit overigens achter die "spiegelplaat" aan de zijkant van je krukas.
 
Gecondoleerd, het bovenstaande verhaal klopt helemaal, plus wat er verder allemaal kapot kan gaan aan zo'n motor...........zoek hier maar eens naar vulcan?
 
Gecondoleerd, het bovenstaande verhaal klopt helemaal, plus wat er verder allemaal kapot kan gaan aan zo'n motor...........zoek hier maar eens naar vulcan?

Jammer eigenlijk, dat de Vulcan over het algemeeen op technisch gebied nogal eens wat te wensen over laat, want het is een fantastische motor verder. Vooral de looks en het geluid is super! Bovendien moet ik zeggen, dat ik met mijn VN750 nooit echt grote problemen heb gehad. Op een cardan-pakkinkje na dan. En verder naast het normale slijtage gebeuren (achterband en accu) is de Kwaak ons altijd zeer trouw gebleven. Wat dat betreft heb ik er alleen maar positieve ervaringen mee. Een ongeluk op 1 januari zorgde er helaas voor, dat de Vulcan economisch totallos werd verklaard. Maar als het goed is, kachelt de nieuwe eigenaar er nog vrolijk op rond en is er van de schade niets meer te zien.

[edit]oh ja, als ik me niet vergis, dan heeft Swinkels Motoren in Tilburg nog een compleet blok liggen van een VN750. Ik meen me een aantal weken geleden nog zo'n blok in het magazijn bij hun te hebben zien liggen. Je zou eens kunnen informeren: www.swinkelsmotoren.nl [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Het klopt dat de dynamo links in het blok zit,en dat je hiervoor het hele blok moet demonteren. Als je daar aan gaat beginnen koop dan wel een nieuwe of opnieuw gewikkelde dynamo. Als je een tweedehandse neemt uit een sloopblok heb je grote kans dat je over een tijdje weer met hetzelfde probleem zit!.
Ik heb zelf pas geleden deze reparatie gedaan,het is zeker wel te doen maar het is wel een flinke klus.
Mijn kapotte dynamo heb ik opnieuw laten wikkelen bij Sevior in Roelofarentsveen.Dat is zeker aan te bevelen omdat deze 2 jaar garantie hierop geeft. Voor €120, wordt hij opnieuw gewikkeld en dat is beduidend minder dan een nieuwe originele die rond de €375, zit.
Kijk maar eens op www.sevior.nl / www.carmo.nl en http://www.kommermotorparts.nl (zit in Garderen)
Ook kun je even op dit topic kijken Laadstroom accu

succes met de reparatie!!.AD
 
nou dat is geen kattepis
ik snap trouwens niet dat die jappaners dat stukje frame niet deelbaar hebben gemaakt!
ik denk dat overnieuw laten winden de beste oplossing is :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan