yamaha yzf r1 1998 omgekeerd schakelen

edraket*

MF veteraan
28 dec 2006
1.121
73
vorst-laakdal
heeft er iemand ervaring met een R1 uit 98 wat betrefd omgekeerd schakelen ?
de schakelstang loopt door een gaatje in het frame dus zal het wel niet zo eenvoudig zijn als bij andere motoren , iemand ervaring ?
 
is niet zo moeilijk.

De shift arm (dat ding wat de schakelstang aan de as verbindt die de bak in gaat) ondersteboven en een beetje naar buiten monteren, dan kan de schakelstang buiten het frame langs (in plaats van door de opening). je moet daarna wel met de boutjes van de schakelstang je stepje weer goed zetten.

eea moet lukken met de standaard spullen. ik heb het ook zo op mijn racer, gaat al jaren goed.
 
is niet zo moeilijk.

De shift arm (dat ding wat de schakelstang aan de as verbindt die de bak in gaat) ondersteboven en een beetje naar buiten monteren, dan kan de schakelstang buiten het frame langs (in plaats van door de opening). je moet daarna wel met de boutjes van de schakelstang je stepje weer goed zetten.

eea moet lukken met de standaard spullen. ik heb het ook zo op mijn racer, gaat al jaren goed.


Berend heb jij dat bij zo'n R1 1998/2002 gedaan ?
 
j
full
 
Berend is het mogelijk om een foto van bovenaf te posten want het lijkt wel of jouw gewrichtje aan de as op de versnellingsbak mooi buiten het frame loopt nu , zelfs na het maximum (5mm) naar buitenzetten van dit stukje zit het bij mij nog centimeters binnen het frame.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan