hoe het slot verwijderen tank

11 jul 2014
158
0
ouddorp (ZH)
Hoi hoi
Hoe kan je het beste een slot verweideren uit een tank dop
Ik heb een motor gekocht wel met papieren dus is niet gestolen .
Maar er zitten geen sleutels bij
Heb al een nieuw setje liggen tankslot .contaktslot en zo'n slot voor helm en het zadel .

Zat zelf te denken uitboren (weet natuurlijk niet of dat gaat )
Schroevendraaier erin stampen .
Of voorzichtig tank eraf halen en dan de tankdop open slijpen met slijptol.

Of heeft iemand een beter idee
Alvast bedankt
Gr johan
 
ik heb het laatst met een schroevendraaier gedaan, juiste platte schroevendraaier en dan tikken met een hamer en draaien, lukt niet super toen het slot iets uitgeboord aan de zijkant nog een keer en open was de dop.
trouwens ook niet gepikt, was een racer (schade bak zonder sleutels)
 
Een motor kopen zonder sleutels er bij. |(
Benieuwd wat voor brak stuk verdriet je gekocht hebt, want even laten lopen of laat staan proefritje zat er dus niet in. Binnenkort meerdere hulpvragen op MF neem ik aan.
En ik neem aan dat je verwijderen bedoelt.
 
Laatst bewerkt:
Het is een opknapper .dus dat wist ik.
Wat ik niet wist is dat er geen sleutels bij waren .maar had de afspraak gemaakt dat ik erom zou komen .dus toen ik daar stond kreeg ik dat pas te horen.
Er is toen ook nog van de vraagprijs afgegaan dus het stoorde me niet zo dat er geen sleutels bij zaten .

Had toen ik daar stond ook dus gelijk het kenteken opgezocht en hij stond gewoon op de man z'n naam en niet als gestolen opgegeven .
Ik heb via een motorsloop dus een complete sloten set gekocht .

De motor heeft 10jaar stil gestaan
 
Absoluut niet slijpen, zelfs tikken is link. Ga gewoon even naar een slotenmaker.

De damp die achterblijft in een tank is uitermate ontplofbaar. Ik ken iemand die dit heeft meegemaakt, en het geluk had dat de tank alleen maar wat groter werd in zijn overijverige pogingen het ding mores te leren. Werd groter door de (inwendige) ontploffing dus. Als het ding stuk was gegaan, hadden de gevolgen heel wat ernstiger kunen zijn dan wat pijn aan de oren en een grote schrik.

Als je perse wilt slijpen, moet je hem eigenlijk eerst met water vullen, als dat gaat tenminste.

Zoals ik zei, het beste is om gewoon even naar een slotenmaker te gaan - die heeft het ding zo open, en zoveel kost dat nou ook weer niet.

Groetjes, Wim
 
Laatst bewerkt:
Had toen ik daar stond ook dus gelijk het kenteken opgezocht en hij stond gewoon op de man z'n naam en niet als gestolen opgegeven .

Moet je mij toch 's vertellen hoe je dat gedaan hebt.

Via sites als de RDW wordt nooit opgegeven op wie z'n naam een auto of motorfiets staat, dat soort privacygevoelige informatie is alleen aan politie en overheid voorbehouden en staat echt niet zomaar ergens op internet volgens mij.
 
Heb je de oude tankdop er al uit?

Zo niet, al eens aan gedacht om na te gaan of je de gehele tankdop er niet gewoon uit kan nemen door die boutjes rondom uit te draaien? Ja, je kan ermee lachen, bij een GSX F gaat dat niet. Dus ik heb ook ooit eens een tankdop (en contact -, zadel- en helmslot) moeten uitboren* wegens sleutel verloren.

Bij de BMW die ik gehad heb daarentegen draaide je de boutjes rondom los, en kwam het er in zijn geheel gewoon uit ... het slot had dus veel zin ... van een BMW zou je dat toch niet verwachten ...

Kleine kans dat het bij jouwe ook gaat ... ik zeg wel, kleine kans ...

* Tank van de motor genomen.
Tank geledig.
Ondersteboven gelegd.
Dat ding met de vlotter eruit.
Grondig gespoeld met water.
Overlopens gevuld met water.
Dat ding met de vlotter er weer in.
Terug omgedraaid en op de werkbank gelegd.
... en boren maar!
 
Iedereen bedankt
Voor jullie reaktie's
Ik had een universele tankdop sleutel gekocht .
Koste maar €8.95 ex verzenden .dus dat hmmmm wie niet waagt wie niet wint.
Maar ook daar kreeg ik het niet mee voor elkaar .
Uitboren tja idd als je te ver gaat troep in de tank daar had ik ook weinig interesse in.
Toen toch maar een schroeven draaier gepakt en daar mee aan de slag .
Draaide eerst het slot compleet door .dus dat ging ook niet echt lekker.
Toen heb ik het kapje wat er over zit aan puin geholpen .en kwam het slot in deeltjes eruit.
Toen kon ik met een inbus sleuteltje .de pinnen aan de kant duwen en ging de dop open .
Dus andere tankdop zit er inmiddels op .
 
Terug
Bovenaan Onderaan