Noordkaap routes voor Tomtom of Garmin / of tips!

kkock_meeuw

MF'er
5 feb 2013
99
0
Wormerveer
Beste Dames & Heren,

Ik & een maatje van me zijn van plan om een reis naar de Noordkaap te maken.
Het plan is om met de auto & aanhanger tot aan larvik te rijden, en vanaf daar de auto te laten staan en met de motors verder.

De reis van larvik naar de noordkaap & terug naar Larvik willen we in 9 dagen doen.

Nu zijn we opzoek naar routes voor deze reis,
Mooie stukken of bezienswaardigheden welke jullie al hebben gezien en zouden aanraden.
Of juiste wegen of plekken die we absoluut moeten overslaan.
dan hoeven we het wiel zelf niet uit te vinden natuurlijk :)

We zijn van plan om elke dag tussen de 400 & 600 kilometer te rijden,
Museums e.d willen we niet doen (tenzij het maximaal een uurtje duurt)

Alvast bedankt voor alle medewerking *O*
 
9 dagen op dat stuk is wel erg kort denk ik... Larvik onder in Noorwegen bedoel je denk ik? Of je moet alleen de E-wegen pakken (ook niet heel verkeerd) maar dan rijd je veel mooie plekken voorbij.

Bovenin Noorwegen zou ik zeker Grense Jakobslev, dit vond ik één van de mooiere plekken van onze reis. En eigenlijk als je toch zo hoog in Noorwegen gaat komen kun je de Lofoten niet links laten liggen. Het eiland Senja bij de Lofoten was ook erg mooi.

Diverse mooie wegen worden toegelicht op deze site:
De mooiste Noorse wegen

National Scenic Routes in Norway


Of check verslagje van mijn reis eens :) Schitterende trip gehad.
 
Het is inderdaad zo dat we vanaf Larvik (ons startpunt zegmaar) 9 dagen de tijd nemen. dus tussen de 400 & 600 km per dag.
We zijn al wat vaker weggeweest, dit is wat we gemiddeld rijden op zo'n dag.

Bedankt voor de tips in ieder geval, als er nog meer mensen / tips zijn? het is welkom *O*
 
jongens, wat later dan verwacht, maar hier een korte samenvatting van onze noordkaap rally.
totaal 13 dagen, ruim 450 km per dag door dit waanzinnige land!

 
Laatst bewerkt:
Mooi samenvattend filmpje van jullie Noordkaap rally. Mooi om de omgeving terug te zien met sneeuw. Ik heb mijn Noordkaap trip afgelopen Juli gedaan, wat er wat aangenamer uitzag qua weer en temperaturen.
Maar 450km per dag is aardig pittig geweest lijkt mij. Weinig tijd om hier en daar even te stoppen of wat te bezoeken. Maar goed, ieder zo zijn avontuur. Ik (wij) hebben overigens ook aardig door gereden. 7700km in 18 dagen door Nederland, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Finland en Zweden. Wel nog 3 rustdagen genomen om Trondheim en Stockholm te kunnen bezoeken.

Mooi land dat Noorwegen. Genoeg gezien maar nog niet genoeg. De Lofoten moet ik nog een keer bezoeken als nog wat routes die ik heb moeten schrappen vanwege een schema waaraan ik mij moest houden ivm mijn reisgenoten.
 
jongens, wat later dan verwacht, maar hier een korte samenvatting van onze noordkaap rally.
totaal 13 dagen, ruim 450 km per dag door dit waanzinnige land!


Mooi toertje mannen :t
Leuk weer op film gezet zoals jullie wel vaker doen :}
Mis wel een paar maten van jullie deze trip ;)
Maar dat is dan zeker met groepsreisjes als jullie daar mee gaan

:W
 
Een kant-en-klare route overnemen is niet mijn ding.
Ik verzamel zoveel mogelijk mooie stukken van routes in de loop van de tijd voorafgaand aan de vakantie bij elkaar en sla die op in Basecamp in bijv. een lijst 'Noorwegen'.

Daarna rijg je in weinig tijd alle gewenste stukken en higlights aan elkaar en je hebt een een mooie route.
De samengestelde route zal dus voor iedereen anders zijn.

De ontstane route is voor mij dan slechts een leidraad en is zeker niet 'heilig' zoals door sommigen een geladen route wel eens wordt gezien.
 
Er is geen snelweg in Noorwegen, het zijn zoals hier de 80km wegen. 600km is erg veel hoor, neem toch meer tijd. Dan heb je er tenminste wat aan!
 
Oja, neem vooral spanbanden mee want je moet best vaak met de boot, kost ook tijd!
 
De ontstane route is voor mij dan slechts een leidraad en is zeker niet 'heilig' zoals door sommigen een geladen route wel eens wordt gezien.

Hear hear!

Inderdaad niets mis mee: als je onderweg een leuk weggetje ziet: gewoon induiken en zien waar je uitkomt cq op enig moment de oorspronkelijke route weer op pakt. Daarbij dan wel het advies: zorg dat je geen harde viapunten gebruikt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan