Startproblemen ZX10R

Jeroen P

MF veteraan
9 aug 2009
10.576
0
Hoofddorp
Ik heb sinds kort het volgende probleem met mijn ZX10R uit 2004, als ik op de startknop druk hoor je een klik en vervolgens gebeurt er niets. Af en toe random tussendoor start die weer wel, maar meestal niet. Onderstaand een klein filmpje gemaakt om het iets te verduidelijken (de eerste keer dat ik drukte was er alleen een klik en een als ik de knop loslaat, de 2e keer een klik + starten), iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

 
Dank voor jullie reacties! Ik heb de startknop net open gemaakt en daar zat een rete dikke spin in... Daarna weer in elkaar gezet en van de 5x proberen ook 5x starten, wellicht dat het probleem hiermee verholpen is :')
 
Jeroen,

Dit lijkt wel een probleem met je startschakelaar, vocht of corrosie.
Check ook je massakabel of die geen corrosie heeft.

hoe kan de knop het probleem zijn als je het relais hoort klikken :N

ofwel geeft je relais soms niet door, ofwel zijn de koolborstels van je startmotor versleten. heel misschien is er een slecht kontakt in de kabel van het relais naar de startmotor.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties! Ik heb de startknop net open gemaakt en daar zat een rete dikke spin in... Daarna weer in elkaar gezet en van de 5x proberen ook 5x starten, wellicht dat het probleem hiermee verholpen is :')

:] Een klein iets kan zoals je ziet problemen veroorzaken, net als een klein beetje corrosie.
Ben blij dat je de oorzaak hebt gevonden. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan