iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Ik ben sinds deze week over naar de motor editie.
Eerste indruk is erg goed. Het opstarten gaat ook een heel stuk sneller.
Had al kaarten en poi van oost europa verwijderd maar erg snel was het nog niet met de originele versie.
Met de motoreditie was het nu 45 sec, en na het verwijderen van de speedcam bestanden zelfs 15 seconden.
Het openen van het quick menu is nu ook erg makkelijk geworden.
Voor mij persoonlijk is dit menu nu wel een beetje té uitgebreid geworden, een knop of 8 had voor mij genoeg geweest.
De andere kaarten heb ik inmiddels ook gevonden. Deze het weekend ook maar even uitproberen. :9
 
Op enig moment zou het handig zijn als het mogelijk om in- en uit te zoomen op de kaart.
Klick je eckter op de kaart, kom je in het keuze menu.
Is het mogelijk om ergens in te stellen dat er +/- knoppen op het scherm zichtbaar worden?
 
Op enig moment zou het handig zijn als het mogelijk om in- en uit te zoomen op de kaart.
Klick je eckter op de kaart, kom je in het keuze menu.
Is het mogelijk om ergens in te stellen dat er +/- knoppen op het scherm zichtbaar worden?


Inderdaad
 
Mijn systeem begint 800 meter voor een flitspaal al te piepen. Goed DAT hij dit doet, maar ik het vindt het wel al een beetje vroeg.
Is ergens in te stellen dat deze afstand wordt verkort naar bv 400 meter?
 
Op enig moment zou het handig zijn als het mogelijk om in- en uit te zoomen op de kaart.
Klick je eckter op de kaart, kom je in het keuze menu.
Is het mogelijk om ergens in te stellen dat er +/- knoppen op het scherm zichtbaar worden?
Hier was Hozzira laatst mee aan het experimenteren. Zit dus in de pijplijn geloof ik :Y
 
Ik had gister de instellingen op "snelweg vermijden" en "scenic" staan. wordt ik toch regelrecht een natuurgebied ingebonjourd... ik stond op een gegeven moment tussen de Schotse hooglanders... lijkt me niet de bedoeling :P


even later stuurde ie me een fietspad op, terwijl hij toch echt op "motor" staat.
 
Laatst bewerkt:
Ik had gister de instellingen op "snelweg vermijden" en "scenic" staan. wordt ik toch regelrecht een natuurgebied ingebonjourd... ik stond op een gegeven moment tussen de Schotse hooglanders... lijkt me niet de bedoeling :P


even later stuurde ie me een fietspad op, terwijl hij toch echt op "motor" staat.
Ik heb het ook wel eens.
In de buitengebieden in Brabant.

Snelweg staat uit, verder gewoon een route door wat puntjes zetten her en der.

Telkens heb ik wel weer een zandpad oid te pakken, of een fietspad.

Op zich niet erg, maar er zitten nog 20 gasten achter me die mij MOETEN volgen :')
 
Ik heb het ook wel eens.
In de buitengebieden in Brabant.

Snelweg staat uit, verder gewoon een route door wat puntjes zetten her en der.

Telkens heb ik wel weer een zandpad oid te pakken, of een fietspad.

Op zich niet erg, maar er zitten nog 20 gasten achter me die mij MOETEN volgen :')


begrijp me niet verkeerd, was mooi rijden!
maar op een gegeven moment stonden mijn met blerpijp voorziene DR en ik hiertussen ( stuk of 10 op en om het pad )
11059763_1154703164546544_7580832272672867226_n.jpg


en toen had ik wel zoiets van; als de boswachter me nú snaait heb ik muy grosso problemos :')
terugrijden was ook niet echt een optie ( alle reeds gealarmeerde instanties tegemoetrijden )

dus maar doorgereden, en met veel pijn en moeite ergens bij een voetgangersdoorsteek de motor erdoorheen gewurmd naar de openbare weg..
 
Laatst bewerkt:
begrijp me niet verkeerd, was mooi rijden!
maar op een gegeven moment stonden mijn met blerpijp voorziene DR en ik hiertussen ( stuk of 10 op en om het pad )
[afbeelding]

en toen had ik wel zoiets van; als de boswachter me nú snaait heb ik muy grosso problemos :')
terugrijden was ook niet echt een optie ( alle reeds gealarmeerde instanties tegemoetrijden )

dus maar doorgereden, en met veel pijn en moeite ergens bij een voetgangersdoorsteek de motor erdoorheen gewurmd naar de openbare weg..
Met een DR zou ik niet mopperen.
Maar die gasten met hun Dyna's, Electra's en verbouwde Softails achter me wel :X :)
 
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik de juiste IGO primo kan vinden online? ;)
gpsunderground.com

Of via torrents, maar dat is in mijn ogen ingewikkelder.

Ik ben al even aan het zoeken naar een goede versie van de meest recente kaarten. Ik ben er niet zo in thuis, dus dat kost gewoon tijd.
 
Op de Newsgroepen is net de1Q 2015 gezet

Kan je via spotnet benaderen

Bij binaries4u kan je de info vinden hoe dat werkt

Kost ff tijd maar je kom in een andere wereld ;)
 
:^


er zijn zat providers die een gratis proefabonnement verstrekken.. laat je het bevestigingsmailtje naar *****@mailinator.com sturen ( *****) kies je zelf. dan krijg je ook geen spam.

mail lezen doe je Door naar mailinator.com te gaan en daar de naam opgeven die je gekozen hebt.
 
Even melden hiero dat ik de igo primo motorfiets gebruikt heb op zeer kleine obscure pokdalige weggetjes in Puglia, zuid zuid Italie, werkt Bellissima , multograzie Hozzirra!!
 
Van het weekend de ritmonitor gebruikt om een route op te nemen. Maar bij het bekijken op de pc loop ik tegen wat aan.
Ik gebruik op de pc het programma Tyre voor mijn routes. Bij het laden worden er 10.000 'routepunten' ingeladen, kiezen voor de gebruikelijke 'routemarkeringen' is niet mogelijk.
Als ik de hele lijst selecteer lijken er 250 over te blijven (Tyre lijkt er dus 750 te skippen).
Dit was slechts een rit van 130km, en zou de GoRider aan zo'n 30 markeringen genoeg moeten hebben.
Op basis waarvan worden de punten gemaakt? Is dit een bepaalde tijdsinterval of een afstand?
Helaas zie ik geen mogelijkheid om deze interval aan te kunnen passen :?
 
Van het weekend de ritmonitor gebruikt om een route op te nemen. Maar bij het bekijken op de pc loop ik tegen wat aan.
Ik gebruik op de pc het programma Tyre voor mijn routes. Bij het laden worden er 10.000 'routepunten' ingeladen, kiezen voor de gebruikelijke 'routemarkeringen' is niet mogelijk.
Als ik de hele lijst selecteer lijken er 250 over te blijven (Tyre lijkt er dus 750 te skippen).
Dit was slechts een rit van 130km, en zou de GoRider aan zo'n 30 markeringen genoeg moeten hebben.
Op basis waarvan worden de punten gemaakt? Is dit een bepaalde tijdsinterval of een afstand?
Helaas zie ik geen mogelijkheid om deze interval aan te kunnen passen :?


Je kunt tyre gewoon de belangrijkste route punten laten bewaren en de rest verwijderen. Instellingen dan max route punten verminderen :')
 
Beste Hozzira, ook ik maak dankbaar gebruik van de motoredition 1.9 op mijn GoRider II. Ik loop wel tegen iets geks aan, wellicht herken jij of iemand anders dit en is er een oplossing te bedenken.

Afgelopen weekend ben ik met een groepje in Noord Frankrijk wezen toeren. In NL en in B werkte alles uitstekend, maar zodra ik de grens met F overging kreeg ik een popup met de onheilspellende titel Fatal Error. Wanneer ik die met "ok" wegklikte, was Igo gestopt en moest ik die vanuit het menu van de GoRider opnieuw starten.

In het afgelopen weekend heb ik het steeds opnieuw geprobeerd, soms werkte het een half uur, soms maar een minuut voordat de Fatal Error-melding weer kwam en de boel opnieuw gestrat moest worden. Wat opviel was, dat als je in het startmenu van de Motoredition bleef de boel gewoon bleef draaien. Dus in het scherm waarin je linksboven het navigatievenster hebt met daaronder en rechts ervan de verschillende functietoetsen. Ik heb allerlei opties aan en uit gezet, steeds weer liep de boel in de Fatal Errror.

Vandaag zijn we weer naar huis gereden. Vanaf het moment dat we B in reden, liep de boel weer als een zonnetje! Ik had wel de indruk dat de ikoontjes linksboven, die de routeinstructies weergeven in F anders waren dan in B en NL, is dat mogelijk?

Nog wat meer info: ik had de tip uit de OP toegepast om alles uit de map met flitsinfo te verwijderen, zodat de navigatie sneller opstart. Ook omdat de blauwe mannen flitsinfo in F niet zo tof vinden. Misschien stond daar iets bij wat toch nodig is in F? Ik zal die bestanden terugzetten, maar dan weet ik totdat ik weer in F ben niet of het dan wel werkt..

In de popup staat de volgende info:
Fatal error occured in main thread.
Address: 0x004e949c
Exception: 0xc0000005

Is er sinds begin juni iemand in Frankrijk geweest mrt de Igo-software met of zender ME die dezelfde ervaring had als ik, of waar het juist wel goed ging?
 
Kun je met de motorversie ook off-road paadjes rijden. Dus zeg maar tracks?
Ik heb evengezocht en vind deze pagina: http://www.igonavigation.com/igo-primo-feature-outdoor-features. En dit: http://www.nng.com/bricsaward Verderop een knop 4WDtracks:

iGO_Navigation_for_T4A_2.png


Ik heb nu een Holux 61cs met TwoNavWindows CE6 (wordt dan een Two Nav Delta), maar TwoNav heeft in feite Win CE aan de kant gezet.

Ik zat dus te denken de originele WinCE6 weer te plaatsen en dan IGO primo motor en TwoNav voor off road. Maar bovenstaande is ook mooi. Hoe het met kaarten zit weet ik dan even niet. Kan IGO OSM kaarten aan? Zal daar ook eens op googlen

Marten
 
Laatst bewerkt:
Geen enkele kaart is perse "standaard" de hardware leverancier kan kiezen geloof ik. Maar goed, meestal zie je HERE kaarten te koop staan dat klopt wel. Er op zetten is hetzelfde als HERE kaarten "installeren". Gewoon een kwestie van de kaart bestanden in /MAP plaatsen en poi's in /POI


En welke zijn beter? Dat is soms een beetje persoonlijke voorkeur, maar over het algemeen geldt:

West Europa: TomTom
Oost Europa en USA: HERE

Misschien een domme vraag, maar kun je de HERE en TomTom kaarten door elkaar gebruiken? Oftewel, de Here-kaarten laten staan, en alleen die van Nederland vervangen? Of moet je ze dan allemaal vervangen?
 
Misschien een domme vraag, maar kun je de HERE en TomTom kaarten door elkaar gebruiken? Oftewel, de Here-kaarten laten staan, en alleen die van Nederland vervangen? Of moet je ze dan allemaal vervangen?

Goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn eerste gedachte zegt dat het gewoon moet kunnen?
 
Back-up maken en proberen

Zelf denk ik dat er problemen komen bij de aansluiting van de overgangen van de kaartgrenzen.
Het zal wel toevallig zijn dat die naadloos aansluiten
 
Kan ik op deze Navigon unit, de originele software verwijderen en IGo Primo 2.4 installeren??


Find out what’s in your NAVIGON 3310 max

Display 4.3"
touchscreen in 16 : 9
format GPS SiRF Star IV + Instant Fix II
Operating System Microsoft Windows CE
Memory 2 GB (3310 max) / 64 MB RAM
Processor Atlas IV (500 MHz)
Battery 1300 mAh Lithium
battery Weight ~170 g
Dimensions 119 mm × 75.9 mm × 20.9 mm
 
Weet iemand hoe ik in de MassStorage Mode kom?
Ik heb wel een knop Setting, maar System knop, waaronder die optie zou moeten zitten.

Verder werkt het afsluiten nog niet. En minimaliseren ook niet. Boel blijft dan hangen op het exit scherm.

Thx, M
 
Terug
Bovenaan Onderaan