Wie kan mij wat wijze lessen bij brengen?

Jeffreynec

Rookie
10 aug 2015
2
0
wijchen
Beste Motorliefhebbers,

Mijn naam is Jeffrey, 39 jaar, woonachtig in Wijchen bij Nijmegen. Ben gek van Voetbal/NEC, Graffiti, Bobbers en mijn Familie.

Vanaf mijn tienerjaren altijd al verliefd geweest op een Bobbers. Medium hoog stuur, mooi zadel en gespaakte wielen. Echter nu begint het te kriebelen en heb het besluit genomen om motorlessen te nemen en daarna een motor te kopen. Echter ik heb 1 probleem. Ik heb geen verstand van motors en heb 2 linkerhanden :-) Aan een motor sleutelen zal het dus niet worden.

Ik ben dus op zoek naar iemand met wie ik een avond een borrel/biertje kan doen en wat informatie kan wisselen. Een echte liefhebber van het liefst Bobbers. Welke merken zijn goed, waar moet ik op letten etc etc.

Wie o wie kan mij helpen?
 
Beste Motorliefhebbers,

Mijn naam is Jeffrey, 39 jaar, woonachtig in Wijchen bij Nijmegen. Ben gek van Voetbal/NEC, Graffiti, Bobbers en mijn Familie.

Vanaf mijn tienerjaren altijd al verliefd geweest op een Bobbers. Medium hoog stuur, mooi zadel en gespaakte wielen. Echter nu begint het te kriebelen en heb het besluit genomen om motorlessen te nemen en daarna een motor te kopen. Echter ik heb 1 probleem. Ik heb geen verstand van motors en heb 2 linkerhanden :-) Aan een motor sleutelen zal het dus niet worden.

Ik ben dus op zoek naar iemand met wie ik een avond een borrel/biertje kan doen en wat informatie kan wisselen. Een echte liefhebber van het liefst Bobbers. Welke merken zijn goed, waar moet ik op letten etc etc.

Wie o wie kan mij helpen?

Helaas heb ik geen Nederlands Bobber forum kunnen vinden, maar misschien heb je iets aan deze linkjes.
http://www.belgianbobbers.be/forum/index.php

Voor onderstaande link heb je wel Facebook nodig en ik weet niet of je dat al hebt of dat het je waard is een account aan te maken.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...5Jar5dR-XUHY8h96Q&sig2=mrcCnt0JlF1AeaDB42gvGg
 
Als je zelf geen affiniteit hebt met sleutelen, zou ik er niet aan beginnen...De meeste bobbers zijn costum made, dat betekend dat vaak ook de kabelbomen zijn aangepast, dus nergens schema's te vinden, en bij een storing zul je alles zelf moeten gaan uitzoeken, plus bij een ( ook al is het maar een kleine) schade kun je dus geen onderdeel kopen, en moet je het ( laten) maken..

Look before you leep
 
Er worden ook genoeg professioneel verbouwde motoren aangeboden. Daar betaal je dan ook meteen een profi prijs voor. Eventueel kan er ook op wens gebouwd worden.

db
 
Laatst bewerkt:
Er worden ook genoeg professioneel verbouwde motoren aangeboden. Daar betaal je dan ook meteen een profi prijs voor. Eventueel kan er ook op wens gebouwd worden.

db

Ja en?

Krijg je daar een WPHB bij, met een uitgebreid electrisch schema, en worden alle verbouwde onderdelen daar ook dubbel gemaakt en op voorraad gelegd? :? :? :? :?
 
Nope, maar als je net 9000 euro of (veel) meer voor een handgebouwde motor hebt neergeteld en de motor heeft in het eerste jaar een storing in het elektrische gedeelte dan bel je ze met het adres waar die staat en dan zorgen ze er maar voor dat het weer goed komt. :)

Afdeling redelijke garantie zullen we maar zeggen :)

Een zeer groot deel zal echter uit donor motoren komen. Een draadboom zal inderdaad volledig custom zijn.

Buiten dat om, als je twee linkerhanden hebt maakt het niet uit of je een gloednieuwe R6 koopt of een custom bobber.

Voor het onderhoud en reparaties heb je in beide gevallen hulp nodig. :)

Dan kun je in mijn ogen beter een old school omgebouwde motor hebben dan een moderne chipracer ;)

Tevens als je op een mulitmeter niet weet wat het verschil is tussen V=(symbool is bijna goed) en V~ of A dan maakt het geen ene hol uit of je een schema hebt of niet :)

Voor de TS, ik denk dat ik te ver weg woon om je te helpen :)

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan