schokdemper triumph 675 street triple demonteren

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
8.704
2.453
hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een schokbreker voor mijn motor, en heb er een gevonden op MP, maar het onderste bevestigingsoog moet eraf want ik heb een gafel nodig op de plaats daarvan. Het schroefje dat in het gedeelte van het onderste oog zit wekt mij de suggestie dat het dient om het oog aan de plunjerstang van de demper te houden. Is dat zo en kan ik het gewoon eraf halen en mijn gafel eraan zetten, of dient het schroefje een hoger doel (instellen van demping) en mag het er helamaal niet af?
alvast dank voor je reactie, en voor de demper waar ik het over heb zie:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...veerp.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
 
hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een schokbreker voor mijn motor, en heb er een gevonden op MP, maar het onderste bevestigingsoog moet eraf want ik heb een gafel nodig op de plaats daarvan. Het schroefje dat in het gedeelte van het onderste oog zit wekt mij de suggestie dat het dient om het oog aan de plunjerstang van de demper te houden. Is dat zo en kan ik het gewoon eraf halen en mijn gafel eraan zetten, of dient het schroefje een hoger doel (instellen van demping) en mag het er helamaal niet af?
alvast dank voor je reactie, en voor de demper waar ik het over heb zie:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...veerp.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Als je specifiek naar een Street Triple demper zoekt heb je niks aan deze. Deze komt van een Speed Triple af, in tegenstelling tot wat er in de advertentie staat.
 
het lijkt mij sterk dat dat schroefje de boel bij elkaar houd, of het moet door de schokdemperstang heen gaan.

kijk zeker uit met wat je doet, je zal niet de eerste zijn die door een schokbrekerveer het ziekenhuis ingeslagen wordt.
 
Ja ik twijfel ook, vandaar mijn vraag op het forum. Als er iemand is die het zeker WEET (met alle respect voor de reactie 'het lijkt mij sterk') hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan