Xenon verlichting, gewoon xenon lamp erin draaien en klaar?

Thook

Rookie
8 aug 2015
1
0
Ik wil graag overstappen van halogeen naar xenon verlichting, is dit gewoon een kwestie van lampje kopen en die erin draaien of moet er nog iets in mijn systeem veranderd worden?

Bij voorbaat dank!

Wessel
 
Iets meer dan alleen het lampje, zoals CrackeRR aangeeft zit er een ballast bij.
Afhankelijk van je type motor krijg je er dan 1 of 2 van, met uiteraard 1 of 2 lampen.

Ook moet je goed kijken wat voor lamp je nodig bent, indien je dim en grootlicht in 1 hebt, kom je dus uit bij Bi-Xenon. Hierbij heb je in feite 2 opties, een lamp die zelf van positie verwisselt en zo schakelt tussen dim en groot licht (heb ik zelf) en je hebt lampen met een extra hallogeen pit voor groot licht.

Daarnaast is het van belang dat je kijkt of jouw motor een melding geeft wanneer er een lamp kapot is, indien ja dan ben je ook nog een canbus kabel nodig.
 
Bij H7 is het zo: halogene lamp eruit, gaatje boren in deksel van de lamp, xenon er doorheen, stekkertjes overzetten, rubbertje borgen in het geboorde gat, ballast wegmoffelen tussen de kuip.

Heel veel simpeler dan dat kan ik het niet uitleggen.
 
ik zou zeker aanraden een projector te gebruiken hiervoor. Hoe vaak het mij overkomt, als ik in de auto rij, dat er een motor met aftermarket xenon achter mij rijd ik niks meer zie in mijn spiegels omdat de koplamp niet geschikt is voor xenon. het maakt het alleen maar gevaarlijker voor de motorrijder omdat het niet goed meer te zien is, als het donker is is de situatie alleen maar erger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan