Led verlichting op suzuki bandit 650 2010

pacvenema

MF'er
11 mrt 2011
63
0
Hallo,

Ik heb 3 vragen over mijn verlichting op mijn suzuki bandit 650n uit 2010.

1) Hoe vervang ik mijn dimlicht? Is dit eenvoudig zelf te doen?

2) Wat voor dimlicht moet hierin een H1, H4...etc? Ik weet niet waar ik dit moet vinden.

3) Is het mogelijk om ook een Led dimlicht erin te plaatsen? Zie wel eens wat op aliexpress.

Graag info en hulp

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Ik vermoed dat jij een H4 hebt. Komt het licht van je dimlicht en grootlicht uit hetzelfde lampje? Dan heb je een H4.
Je kan daar idd een LED-H4 in steken, maar vooreerst nagaan of je geen canbus systeem op de motor hebt.

En eerlijk gezegd, LED koplampen after market zijn nog niet wat ze moeten zijn.
Zelf heb ik er ook eens geprobeerd, waardeloos lichtbeeld.
Misschien is het nog even wachten tot ze aftermarket LED-lens kit's aanbieden. Is duurder en meer werk, maar het resultaat zal wel prima zijn.

De reden dat je wel xenon in een reflector kan monteren is omdat xenon net als alle ander klassiek licht gelijk is in alle richtingen en het licht dus door de reflector/spiegel op dezelfde manier gebundeld wordt als halogeen.
LED licht daarentgen moet eerst ontbundelt worden vooraleer het in een juist lichtbeeld gebundelt kan worden. Dat is bijna niet haalbaar in reflector/spiegel units, en zelfs niet in de huidige lens koplampen.
Als die in een kit gemaakt worden met daarop berekende lenzen zullen ze wel goed zijn.

Met de huidige after market LED koplampen dus voorzichtig zijn.
Mogelijk verlies je zicht voor jezelf, maar erger, je zal misschien veel minder zichtbaar zijn.

Tenzij de technologie daaromtrent alweer sterk verbeterd is ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik heb ook een bandit

Je hebt een H7 lamp nodig,

groot licht is ook h7 en stadslicht zijn insteek,

wat ik gedaan heb

een xenon lamp gekocht op aliexpress daar zit een ballast blokje bij,
lamp geplaatst in de koplamp (bovenste) en ballastblokje past in het kapje van je tellers.
toen de kleine bijlampjes vervangen voor led insteek (5,95 voor 2) anders zie je wit en geel licht

voor grootlicht heb ik een gewone H7 wit licht gekocht, is geen xenon, want die moet starten en grootlicht moet direct reageren, is een iets andere kleur, maar gebruik je toch alleen maar daarvoor.

als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.

grt ruud
 
Terug
Bovenaan Onderaan