MG Griso rijders

Nee ik reed altijd met tassen. In de regen een gekloot om het droog te houden allemaal.
Heb nu op mn motor koffers. Dat vind ik ideaal. Als we gaan kamperen kan ik ze s avonds op de motor klikken. Je kan ze er zonder sleutel er niet af krijgen en het scheelt veel ruimte in de tent.

Ik zit al een poos naar de griso te kijken en vind het een super mooi ding. Was benieuwd welke koffers er beschikbaar zijn. Kan er niet zo heel veel over vinden.
 
En gekocht!
Morgen langs rdw om hem op nl kenteken te zetten

2ccy0yu.jpg


bijoz5.jpg


Hij is helemaal orgineel. Op het ruitje na. Ik heb nog een ruitje en een set hepco en beckers koffers erbij. Ben er erg blij mee. Kan niet wachten om er een keer lekker op te karren :]
 
Leuk man,..vandaag de storm getrotseerd met de Breva 1100 en totaal niet windgevoelig,..


Weet je dat alvast :+ :]
 
Dank je, dat las ik inderdaad.
Had het topic doorgelezen op zoek naar info. Zag ook dat ik in 2009 als eens gereageerd had hier. Heeft best een tijd geduurd voordat ie in de tuin staat haha
 
Bij mijn motor is vorig jaar de koppeling compleet vervangen. Dat had ik hier ook gelezen bij iemand.
Wat was hier de oorzaak van. Die stift was door wrijving warm gelopen en hierdoor krom. Te
weinig olie? Verkeerde?
De koppeling was geen garantie meer zag ik op de bonnen. Aardig duur geintje wel.

En de modificatie waar ik hier over gelezen heb, heeft ie ook ondergaan.

Nu maar hopen op lekker zorgeloos rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn motor is vorig jaar de koppeling compleet vervangen. Dat had ik hier ook gelezen bij iemand.
Wat was hier de oorzaak van. Die stift was door wrijving warm gelopen en hierdoor krom. Te
weinig olie? Verkeerde?

Dat bericht zal wel van mij geweest zijn. Kromme stift. Kan volgens mij niet door de olie gekomen zijn aangezien het een droge koppeling is. Motor had ook nog maar 3500 km gereden dus eerder een wat minder goede montage in de fabriek zoals ook een paar andere dingetjes aan mijn Griso die overigens technisch verder perfect is.
Zo had ik ook problemen met de originele bougiekabels die ik met NGK kabels niet heb.

Wil je je Griso nog mooier maken? Dan een hugger van Skidmarx, uitlaat van Zard en natuurlijk de oliekoelercover van Rossopuro erop zetten.

Overigens geen koffers op de motor, wel een SW Motech cargobag (3 vakken) en waterdichte binnentassen, scheelt ook een rek op de motor.


Fotootje voor de deur van de fabriek, helaas was Luigi niet aanwezig om eens even flink te klagen over de afwerking van de Griso :)

full
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's, over een poosje zal ik soortgelijke plaatsen.
Heb er nu een paar honderd km op zitten. Hij rijdt echt super moet ik zeggen.
Al vind ik dat de toerembegrenzer wel snel ingrijpt.
 
Inderdaad Kees.als je aan het gummen bent ,vliegt de motor regelmatig in de begrenzer.
Gewoon een teken dat je te laat schakelt,das gewoon wennen.

Ik kom wel wat remvermogen [voorkant] te kort,iemand ervaring met andere blokken ?
 
Zo dat ziet er nog best goed uit,past er een integraal helm in een vd koffers ?
Ik denk trouwens dat de set niet zou passen met mijn zard uitaat of verkijk ik me ?
 
Mijn integraal helm past er net in. Maar dan ook echt net.
Onder de koffer is er op zich wel ruimte hoor
2s5zait.jpg
 
Even een "technische" vraag.

Alst ik op mijn jaarlijkse tripje wil maakt de Griso altijd de keuze voor mij of ik voor of na de trip de motor een beurt laat geven.
Onder de tank aan de linkerkant zit een deel van de carterontluchting. Hier komt de oliedampslang (16) van de linkercylinder bij het reservoir (1). Daarboven zit een dun rubber "bolletje" (17). Deze is gescheurd waardoor de oliedamp zich weer vrij kan verspreiden.
Nu zag ik dat dat bolletje zo'n €7 kost en blijkbaar is het geen heel lang leven beschoren. Zou ik in plaats van dat bolletje ook een afgedopt stukje slang of leiding kunnen gebruiken? Gaat me niet zo zeer om het geld voor dat bolletje maar meer om een duurzamere oplossing.

full
 
Laatst bewerkt:
Mooie reden om dit topic weer eens te activeren: Op 10 oktober is er weer een Moto Guzzi meeting. Zie "waar is wat te doen". Kom gerust!
 
Is geen probleem, stukje slang, inbusboutje erin en een klemmetje erop.
Heb ik in het verleden bij diverse motoren gedaan zonder problemen.
 
Is geen probleem, stukje slang, inbusboutje erin en een klemmetje erop.
Heb ik in het verleden bij diverse motoren gedaan zonder problemen.

Is inmiddels gebeurt met een afgedopt stukje slang.

Maandag 11/9 op weg voor een midweekje kamperen in de Elzas. Het weer lijkt goed te worden, beetje fris in de avond maar daar red ik me mee.
 
Zo, terug van 15 dagen rijden. We zijn via de Ardennen, Vogezen, Route des Grandes Alpen en Toscane, naar Misano gereden.
Daar waren we getuige dat Bo Bendsneijder de Redbull Rookies kampioenschap won! Geweldig. De Rossi gekte is echt ongelooflijk daar.
4100km en een hoop campings later zit ik weer voldaan thuis. Heerlijke motor!
dvh82t.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan