Startmotor gaat moeilijk rond na stukje rijden

Basch

Die hard MF'er
13 jul 2012
270
0
Heemskerk
Al enige tijd merk ik dat mijn startmotor moeilijk rondgaat de eerste paar slagen nadat ik een stukje gereden heb. Het maakt niet uit of ik dat direct doe na een stukje rijden, of een paar dagen wacht. (Uiteraard slaat het blok wel sneller aan direct na het rijden)
Wanneer ik na het rijden direct de motor weer even start en de motor dan wegzet, dan start hij de volgende keer gewoon weer als een zonnetje, ook als daar een aantal dagen tussenzit.

Ik heb gisteravond op een leeg stuk weg even geprobeert om de motor te starten door de koppeling op te laten komen terwijl ik 'm in z'n 1 of 2 zet en vaart heb en dat gaat zonder problemen. Ook de eerste keer ging het gelijk goed. Hierdoor zou ik de conclusie trekken dat het het niet het blok is, maar toch iets met de startmotor. Het gekke hieraan vind ik dat het opgelost is door 'm gewoon weer even te starten, maar ik ben bang dat dat op een gegeven moment ook niet meer gaat, omdat het steeds moeilijker begint te klinken.

Iemand enig idee wat het euvel is? (Voordat ik er een nieuwe startmotor inschroef)

P.S. Het gaat om een Suzuki Bandit GSF 600S (met nu 43K op de teller).
 
Laatst bewerkt:
Hoi bandit rijder ,
Kabel doormeten op weerstand van begin naar eind zoals gezegd overgangsweerstand uitsluiten . Massa aansluiting checken . Daarnaast is de startmotor simpel uit te bouwen 2 bevestigings boutjes en de aansluiting kabel los , en kun je dmv het WPH deze nakijken, doormeten en eventueel reviseren . Of de snelste manier ff een andere scoren op MP of een onderdelen aanbieder die dingen kosten ook geen godsvermogen tweedehands. Inbouwen omgekeerde volgorde van uitbouwen .
 
Laatst bewerkt:
Het waren de koolborstels. Ik heb nieuwe koolborstels besteld bij Suzuki dealer, en hij start nu weer als een zonnetje. Maar wat een drama om de koolborstels op hun plek te houden terwijl ik de rotor er weer in moet stoppen.
 
Het waren de koolborstels. Ik heb nieuwe koolborstels besteld bij Suzuki dealer, en hij start nu weer als een zonnetje. Maar wat een drama om de koolborstels op hun plek te houden terwijl ik de rotor er weer in moet stoppen.
Tis idd niet zo gemakkelijk als een setje koppelingsplaten vervangen. :)

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan