BMW R65: waar hoort deze stekker

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.770
795
Amsterdam
Bij het terugplaatsen van de tank ben ik blijkbaar iets te lomp te werk gegaan, want tijdens het rijden bleek deze stekker tegen een cilinder aan te bungelen. Tank weer verwijderd, maar ik heb geen idee waar deze stekker nou op of in moet. Ik zie nergens een plek waar iets lijkt te ontbreken.

Mijn cockpit krijgt door deze losse stekker geen stroom meer, maar daar lijkt ook niets te ontbreken. Iemand een idee?

Alvast bedankt :}

full
 
Bij het terugplaatsen van de tank ben ik blijkbaar iets te lomp te werk gegaan, want tijdens het rijden bleek deze stekker tegen een cilinder aan te bungelen. Tank weer verwijderd, maar ik heb geen idee waar deze stekker nou op of in moet. Ik zie nergens een plek waar iets lijkt te ontbreken.

Mijn cockpit krijgt door deze losse stekker geen stroom meer, maar daar lijkt ook niets te ontbreken. Iemand een idee?

Alvast bedankt :}

[afbeelding]




Uitleesstekker van het motormanagement, injectie, abs en traction controle
 
Na grondige inspectie (4 ogen zelfs) geen enkele plek kunnen vinden waar de stekker in zou kunnen. Jullie zouden heel goed gelijk kunnen hebben met de cockpitstekker, alleen zit de originele cockpit er niet meer op. Het is nl een knutselproject van iemand anders dat ik vorig jaar gekocht heb. Hij herkende de stekker overigens ook niet en kon zich dus niet voor de geest halen of deze overbodig was geworden.

Voorlopig dus maar verder rijden zonder neutraallampje.
 
In het bedradingsschema van mijn R65 van 1985 is de cocpitstekker 10 polig en dat klopt met jouw plaatje. Verder zit daar een rond gat waar de schroef door gaat die de stekker borgt in het tellerhuis.

Het neutraal lamje zit aan de + 12V en op aansluiting nr. 2. De neutraalschakelaar verbindt het lampje met massa.
 
Uitleesstekker van het motormanagement, injectie, abs en traction controle

:^ ben ik dan de enige die dit wel lollig vond ? :)

ik weet niet uit je verhaal op te maken of het ontdekken van deze stekker echt gelijktijdig is met het niet werken van je cockpitverlichting , of alleen neutraallamp ? en of dat op toeval zou kunnen berusten.
omdat er iets niet werkt, toevalligerwijs deze stekker tegenkomen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan