Honda FT500 Bratstyle project

net heel mooi bericht van de draaier!
DSC_2584.jpg
 
Laatst bewerkt:
jep ik hou ook een topic bij op ascot500.com

Vandaag de spacers en bussen gepast.
ziet er toch netjes uit zo:
20150519_174753.jpg

20150519_174805.jpg


meteen de velg in de vork gemonteerd en gekeken hoe de klauwen moeten gaan komen.
20150519_175642.jpg

20150519_175703.jpg


gelukkig loopt de klauw nog net langs de spaken (scheelt echt bijna niets)
helaas komt de ene klauw wel tegen de bevestiging en de andere niet. Ik zal iets van de rechter bus moeten afhalen en dan hopen dat het beter past. Er moeten sowieso nog adapter platen voor de klauwen komen dus misschien kan ik het ook hiermee opvangen.

Heeft iemand nog tips voor het schoon krijgen van een spaakvelg? nu met WD40 en schuurlinnen aan de slag geweest maar geeft niet echt het gewenste resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Mede door de posts in dit topic dit weekend weer wat aan de FT gedaan.

Eerst de originele lagers eruit getikt en een setje conische gemonteerd:
IMG_20150814_155224.jpg

IMG_20150814_164331.jpg


De conische lagers van een FT passen precies op de pen van de fireblade en dit is eigenlijk de enige aanpassing die je hoeft te doen om de vork in de FT te krijgen.

Dat ziet er met het xs650 wiel, fzr1000 schijven en multistrada klauwen uiteindelijk zo uit:
IMG_20150814_170452.jpg

IMG_20150814_170624.jpg


voor de klauwen moet ik wel nog beugels laten frezen:
IMG_20150814_171327.jpg


Dagje later de BMW F650 achtervelg erin gepast:
IMG_20150816_143706.jpg

IMG_20150816_144522.jpg


ook even de achterkant gedemonteerd om te kijken wat er allemaal nog af zou moeten voor een acceptabel kontje:
IMG_20150816_145308.jpg


ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik de BMW velg ga gebruiken.
De naaf is toch wel erg breed, dit geeft waarschijnlijk wat problemen bij de ketting uitlijning.
Ook zijn het tandwiel en de achterremschijf een andere diameter en loopt de schijf nu nog tegen de klauw ophanging aan (wel makkelijk te verhelpen)

Misschien dat ik voor het oog een 18 inch velg ook wel mooier vind...

Iemand enig idee welke motor een 18 inch spaakvelg met schijfrem heeft? liefst Honda want dat is wat makkelijker pas te maken (lijkt wel lego :D)

groeten Paul
 
Laatst bewerkt:
NX650, (dominator)
XR600
Kleiner: XR400 (maar kan ook 17 inch zijn)
verder KTM, verschillende modellen,
Suzuki DR650 400/ 450
usw.............
 
Laatst bewerkt:
Geeft het verwijderen van de stoot nokjes van de onderste kroonplaat geen problemen als je het stuur volledig naar links of rechts draait?
 
Enige waar je aan moet denk is je bekabeling,
Als die ruimte genoeg heeft en nergens in de knel komt, zal er geen probleem zijn.
 
dat is inderdaad precies wat nu kan gebeuren.
Het stuur kan de tank raken.
Ik ga misschien nog een andere tank plaatsen.
Zodra die erop zit ga ik kijken of en zoja hoe ik stoot nokjes ga aanbrengen.
De oude moesten wel echt weg omdat anders de vork niet gemonteerd kon worden.

groeten Paul
 
moet je wel erg strak sturen........................... (krap)

Tijdens het rijden zal het denk ik wel meevallen.

Ik denk meer aan het moment dat je motor op de middenbok staat. Iets gewicht op de achterzijde en de voorkant komt omhoog. Dan draait je stuur en heb je de schade.

Zou erg zonde zijn bij een net opgeknapte motor.
 
Uit een diepe diepe winterslaap ontwaakt dit projectje.

Door verhuizing, nieuw werk, een periode in het buitenland en nog tig meer excuses heb ik nu ongeveer 1,5 jaar niets gedaan aan de motor, te lang!
dat kwam gedeeltelijk ook omdat ik de motor steeds tijdens de verbouwing 'rijdbaar' wilde houden. Dat idee is nu overboord gezet en ik ben dit weekend begonnen met strippen!
Let op de volgende foto's kunnen schokkende beelden bevatten aangezien de motor al 1,5 jaar in weer en wind onder een hoes stond.
Zo vond ik hem onder de hoes
IMG_20170326_122329.jpg

Na even klussen
IMG_20170326_130512.jpg

en na circa 1,5 uur:
IMG_20170326_170921.jpg


Ik stond ervan te kijken hoe makkelijk de motor uit elkaar ging, alsof hij er zelf ook wel aan toe was.

Plan nu is om het blok wat onderhoud te geven (kleppen stellen, nokkenasketting stellen, vloeistoffen, filters etc) te voorzien van een nieuw laklaagje en allemaal RVS boutjes.
Vervolgens pak ik het frame aan, idee is een bratstyle zadeltje dus flink korter aan de achterkant.

Ik ben nu nog opzoek naar een spaak achterwiel met schijfrem, liefst honda want dat is net lego (dus nx650 of transalp ofzo)
Verder moet ik nog 2 brackets laten frezen voor de voor remklauwen.
we zijn iig weer begonnen!
 
Laatst bewerkt:
Geen kopervet, keramisch vet gebruiken. Dat witte spul, kan zelfs tegen hogere temperaturen dan kopervet en voorkomt vastvreten van rvs.
 
Laatst bewerkt:
thanks voor de tips!

Iemand enig idee waar ik een buis kan kopen en laten buigen in de juiste maten in deze vorm?
1-upswept-15-graden-hoop-extra-lang.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hi Martijn, probeer je zeker niet te ontwijken. Je hebt reactie op je pb!

Gr.
Paul
 
Terug
Bovenaan Onderaan