wielen uitlijnen

  • Onderwerp starter Anoniempje411
  • Startdatum
A

Anoniempje411

Guest
ik ben bezig om bij mijn yamaha xv 85 een r6 achterwiel er in te zetten
nou heb ik hem er in gezet maar staat die niet perfect in lijn met het voorwiel
kan dit kwaad ivm rij gedrag .
 
welnee
18226-.jpg


;)

hoeveel mm is het verschil ?
 
ik heb er even een foto bij gedaan kun je vaag het laserstreepje zien op de band
en dan staat de laser op de kroonplaat en dan volgt die de lijn van het frame ik denk dat dan aardig het midden is van de motor dan is het verschil net 5 mm.
full
 
Ik heb 2 schetsplaten laten maken met een 28 mm slobgat zodat ik geen spacers hoef tegebruiken en zodat ik de as kan gebruiken van de r6 de as van een xv is 20 mm
Zoals het wiel er nou in zit kan die eigenlijk niet meer naar links of rechts want dan komt die met het tandwiel tegen het frame en aan de andere kant komt de band tegen het frame aan
zo zit er net genoeg ruimte tussen beide kanten
 
Ik heb 2 schetsplaten laten maken met een 28 mm slobgat zodat ik geen spacers hoef tegebruiken en zodat ik de as kan gebruiken van de r6 de as van een xv is 20 mm
Zoals het wiel er nou in zit kan die eigenlijk niet meer naar links of rechts want dan komt die met het tandwiel tegen het frame en aan de andere kant komt de band tegen het frame aan
zo zit er net genoeg ruimte tussen beide kanten


dan zou ik het eerst eens aanzien hoe het rijd.
waarschijnlijk merk je het niet eens.
 
Je merkt er niets van,er zijn genoeg standaard motoren die 5/10mm offset hebben.😇
(Het is wel zo als ik frames of bruggen maak dat ik alles wel in lijn probeer te brengen)
 
......
Zoals het wiel er nou in zit kan die eigenlijk niet meer naar links of rechts want dan komt die met het tandwiel tegen het frame en aan de andere kant komt de band tegen het frame aan
zo zit er net genoeg ruimte tussen beide kanten

En wat zou je dan nog willen uitlijnen?

Het kan technisch niet eens. Beetje overbodige vraag dus :)

Of wilde je ev het voorwiel ook offset zetten?
 
Hij zit nu alleen nog maar gepuntlast dus als het een probleem is dat die offset staat zou ik het anders toch op moeten lossen
En ik wou zeker weten dat het geen kwaad kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan